Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986  (gelezen 5029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Gepost op: augustus 26, 2012, 11:49:17 am »

Vrienden van ons hebben bij wijze van grap voor hun huwelijk 2 jaar geleden een Alpen Kreuzer Allure gekregen uit 1986.
Sinds die tijd heeft hij werkeloos bij hen op de oprit voor hun huis gestaan, buiten.

Ik heb geen idee van de huidige staat, maar 2 jaar geleden was hij nog prima. Uiteraard wel wat oud, maar het tentdoek was nog helemaal heel. Voortent zit erbij en nog wat extra's.

Zij zijn zelf totaal niet van het kamperen en willen het ding graag kwijt. Wat zou een realistische prijs hiervoor zijn? En zijn er eventueel mensen hier die interesse hebben. Al was het alleen maar voor onderdelen.

Ik heb 1 foto die een beetje en indruk geeft van het ding, als er interesse is kunnen we hem nog wel eens opzetten om wat meer foto's te maken. Dan kan ik ook kijken wat er allemaal bij zit.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2012, 12:15:06 pm »

Vrienden van ons hebben bij wijze van grap voor hun huwelijk 2 jaar geleden een Alpen Kreuzer Allure gekregen uit 1986.
Sinds die tijd heeft hij werkeloos bij hen op de oprit voor hun huis gestaan, buiten.
Ik heb geen idee van de huidige staat, maar 2 jaar geleden was hij nog prima. Uiteraard wel wat oud, maar het tentdoek was nog helemaal heel. Voortent zit erbij en nog wat extra's.
Zij zijn zelf totaal niet van het kamperen en willen het ding graag kwijt. Wat zou een realistische prijs hiervoor zijn? En zijn er eventueel mensen hier die interesse hebben. Al was het alleen maar voor onderdelen.
Ik heb 1 foto die een beetje en indruk geeft van het ding, als er interesse is kunnen we hem nog wel eens opzetten om wat meer foto's te maken. Dan kan ik ook kijken wat er allemaal bij zit.
Ik zou hem sowieso eerst eens opzetten om te kijken naar de huidige staat van het geheel, pas dan kun je over een prijs gaan nadenken lijkt me.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

toonvkr

  • Gast
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2012, 01:41:59 pm »

Als je iets dergelijks bij wijze van grap krijgt,  is de gever er vermoedelijk op een makkelijke manier vanaf gekomen.  Een vouwwagen van 26 jaar oud moet wel heeel zuinigd behandeld zijn om nu nog waarde te hebben. Vervolgens twee jaar buiten laten staan wordt ie ook niet beter van. Kortom, een mooi kado om iemand te geven bij 12,5 jaar huwelijk, geboorte, scheiding etc :>
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2012, 02:36:53 pm »

Mijn gok was ergens tussen de ?0 en de ?100. Er staat voor  ?125 een Alpenkreuzer Allure uit 1986 als festivaltent op marktplaats. Ik neem aan dat dat niet deze is.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2012, 05:28:41 pm »

2 jaar buiten? zonder of met zeil erover? Zonder zeil kun je dat ding vrij zeker wel wegpleuren, dan is er niet veel meer van over, helaas.
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2012, 11:09:50 pm »

Gisteren het ding maar eens uitgeklapt en het viel me niets tegen.

Het rook enigszins muf, maar dat was na een half uur al een stuk minder. De wagen zag er nog heel behoorlijk uit, op een paar oppervlakkige roest plekken na geen gekke dingen gezien. Het tentdoek zag er nog goed uit, al weet je natuurlijk niet hoe waterdicht het allemaal nog is.
Er zitten kantelbeugels bij die we meteen maar hebben getest om de onderkant goed te kunnen bekijken. Daar waren geen bijzondere dingen te zien. De banden zijn erg oud en het koord om het dekzeil strak te houden is bijna alle rek kwijt, maar verder is het allemaal niet eens zo heel erg.

Ik denk dat er nog wel wat voor te krijgen is
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #6 Gepost op: september 09, 2012, 11:16:02 pm »

Gemiddeld ging deze een paar maanden geleden weg voor 150 tot 225 euro.
En ja ik heb het jaartal goed gelezen.

Ik zelf heb er ook 1 van 1986 en ik heb er maar 75 euries voor betaalt.

Als je hem nu gaat verkopen zou je er maar max. 100 euro kunnen krijgen denk ik.

Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Realistische prijs voor Alpenkreuzer Allure 1986
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2012, 12:27:09 pm »

Als de keuken nog goed is, is de wagen nog wel 100 euri waard. Dat eigenlijk alleen al voor de keuken, want die wordt ook wel vaak los gezocht via MP.

Zet er op MP ook bij of de wagen geremd is if niet, dat is handig om te weten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal