Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor gasfles???  (gelezen 16072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #15 Gepost op: januari 16, 2013, 12:08:41 pm »

Ze hebben daar schappen vol staan met inruil flessen. Dat maakt mij niet uit want ze zijn allemaal gecontroleerd. Dat zijn die flessen van campinggaz ook allemaal.
Wat ik eigenlijk bedoelde, is de fles geheel gevuld met de 5 kg gas? En misschien is het een gebruikte fles uit een ingeruilde caravan of vouwwagen, die al half leeg is. Normaliter betaal je ongeveer 10 Euro voor de vulling als je de fles omruilt tegen een ander. In dat opzicht is het een normale prijs voor een 5 kg vulling. De oude fles krijg je dan kado. Als je de volgende keer omruilt tegen, zeer waarschijnlijk een jongere, betaal je bij voor het aantal keurjaren dat de nieuwe fles jonger is. Zo rond de 2 euro per jaar.
De flessen van CampinGaz worden volgens mij bij hervullen opnieuw gekeurd voor een aantal jaren. Komt dan ook een nieuw stempel op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #16 Gepost op: januari 16, 2013, 12:56:34 pm »

Wat ik eigenlijk bedoelde, is de fles geheel gevuld met de 5 kg gas? En misschien is het een gebruikte fles uit een ingeruilde caravan of vouwwagen, die al half leeg is. Normaliter betaal je ongeveer 10 Euro voor de vulling als je de fles omruilt tegen een ander. In dat opzicht is het een normale prijs voor een 5 kg vulling. De oude fles krijg je dan kado. Als je de volgende keer omruilt tegen, zeer waarschijnlijk een jongere, betaal je bij voor het aantal keurjaren dat de nieuwe fles jonger is. Zo rond de 2 euro per jaar.

Dat klopt helemaal. Precies zoals jij het zegt. Maar als je die bedragen afzet tegen campinggaz is dat nogal een slok op een borrel. Zo'n 907 fles van campinggaz betaal je drie tientjes voor de vulling. Das bijna een tientje de kilo of anders gezegd 5 maal zo duur als een groene fles.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #17 Gepost op: januari 16, 2013, 03:13:12 pm »

wellicht een tip, voor de groene 5 kg fles, als hij bijna aan de datum is en ook leeg, laat hem dan niet vullen, maar ruil hem om tegen een gevulde met 1 jaar extra "houdbaarheid", je betaalt bij de meeste gas boeren ca ?3,50 boven op de vulling van ?10,- voor een fles die nog een jaartje meer mag (heb vorig jaar mijn lege 2014 fles opgeruid tegen een gevulde 2015 fles voor ?13.50), scheelt toch weer de kosten van de aanschaf van een hele nieuwe.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #18 Gepost op: januari 16, 2013, 04:13:25 pm »

Dat klopt helemaal. Precies zoals jij het zegt. Maar als je die bedragen afzet tegen campinggaz is dat nogal een slok op een borrel. Zo'n 907 fles van campinggaz betaal je drie tientjes voor de vulling. Das bijna een tientje de kilo of anders gezegd 5 maal zo duur als een groene fles.
Daarom heb ik ook snel beslist toen Theo Stet de flessen aanbood voor 29,95 Eu, vol. Geheel nieuw met 10 keurjaren. Heb toch ieder jaar een nieuwe nodig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #19 Gepost op: januari 17, 2013, 01:19:05 pm »

Daarom heb ik ook snel beslist toen Theo Stet de flessen aanbood voor 29,95 Eu, vol. Geheel nieuw met 10 keurjaren. Heb toch ieder jaar een nieuwe nodig.

Volle 907 flessen voor 30 euries  ::)  Das de fles voor nop. Waarom bood hij ze voor die prijs aan?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2013, 01:33:00 pm »

denk dat hij ze niet meer voert in zijn assortiment. Momenteel staan er alleen hervulbare lpg flessen op de site.
Gelogd
live life outdoors

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #21 Gepost op: januari 17, 2013, 01:46:00 pm »

Volle 907 flessen voor 30 euries  ::)  Das de fles voor nop. Waarom bood hij ze voor die prijs aan?
NEE, herstel. Het gaat om de groene 5 kg fles, die kostte 30 Eu. Nu 32,50 Eu. incl. vulling en 10m keurjaren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #22 Gepost op: januari 17, 2013, 02:14:22 pm »

denk dat hij ze niet meer voert in zijn assortiment. Momenteel staan er alleen hervulbare lpg flessen op de site.

Er staan inderdaad geen gevulde gasflessen vermeldt op de website, die mogen namelijk alleen in de winkel verkocht worden en niet via het internet. Om helemaal exact te zijn: de volle flessen mogen niet verzonden worden dus heeft verkoop via de webshop niet zoveel zin.

Als je op de startpagina kijkt zie je dat hij nog steeds gas verkoopt. http://www.theostet.nl/kamperen/
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #23 Gepost op: januari 23, 2013, 12:08:29 am »

Bij ons liggen de gasflessen in de vw. Die wil ik beslist niet in de auto hebben. Staan of liggen maakt naar mijn mening niet zo veel uit. Ze liggen bij ons omdat ze staand niet passen vanwege de hoogte. Ik heb wel engere dingen gezien, gasflessen die gewoon naast de tent/vw/caradinges staan, in de volle zon. daar heb ik meer moeite mee. Afgelopen zomer ook in Frankrijk meegemaakt. Ineens een hoop gesis 30 meter verderop. weet niet wat er gebeurde, maar de gasfles was de oorzaak. Iets van een lekke slang ofzo. Ook niet lekker, halve camping in het gas te zetten.

Ik ben laatstbij Smeding in Leek geweest voor een gasfles (www.smedingbv.nl) de verkoper daaar gaf aan de gasfles juist altijd in de auto te vervoeren ivm veiligheid (klap expert)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #24 Gepost op: januari 23, 2013, 07:39:36 am »

Ik ben laatstbij Smeding in Leek geweest voor een gasfles (www.smedingbv.nl) de verkoper daaar gaf aan de gasfles juist altijd in de auto te vervoeren ivm veiligheid (klap expert)
En wat voor reden(en) had de verkoper daar dan voor? Ik heb een potentiele bom liever in de vw dan in de auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #25 Gepost op: januari 23, 2013, 08:35:34 am »

En wat voor reden(en) had de verkoper daar dan voor? Ik heb een potentiele bom liever in de vw dan in de auto.

Psies, zo denk ik er ook over.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #26 Gepost op: januari 23, 2013, 08:38:27 pm »

Je kan de fles best liggend vervoeren maar je mag hem ABSOLUUT niet liggend gebruiken. Dit om te voorkomen dat het gas vloeibaar uit de fles komt.
Beste is dan ook een uurtje voor het gebruik rechtop te zetten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #27 Gepost op: januari 23, 2013, 11:09:55 pm »

En wat voor reden(en) had de verkoper daar dan voor? Ik heb een potentiele bom liever in de vw dan in de auto.
Ik heb wel gehoord dat het vervoeren in de keuken afgeraden wordt omdat die bij een aanrijding van achteren meestal als eerste geraakt wordt.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #28 Gepost op: januari 24, 2013, 08:19:07 am »

Ik heb wel gehoord dat het vervoeren in de keuken afgeraden wordt omdat die bij een aanrijding van achteren meestal als eerste geraakt wordt.

Ik denk dat daar wel wat in zit. Zo'n fles kan best wel wat hebben, een aanrijding moet dan echt wel fors zijn wil een tussen de bagage liggende gasfles d??rdoor ontploffen. Wanneer de gasfles echter het eerste obstakel is wat 'de andere partij' tegenkomt bij een aanrijding (zoals inderdaad wanneer je de gasfles in de achter de wagen hangende keuken vervoert) dan zal de kans op ellende aardig wat groter zijn?
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Wat voor gasfles???
« Reactie #29 Gepost op: januari 24, 2013, 09:48:43 am »

Ik heb wel gehoord dat het vervoeren in de keuken afgeraden wordt omdat die bij een aanrijding van achteren meestal als eerste geraakt wordt.

Dat ligt er inderdaad aan waar je de fles hebt tijdens het transport. Die van ons stond altijd rechtop in de disselbak.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal