Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: nieuwwaarde / verzekering  (gelezen 6005 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

madammeke77

  • Gast
nieuwwaarde / verzekering
« Gepost op: februari 04, 2013, 10:04:56 pm »

Wij zitten er aan te denken om een vouwwagen verzekering af te sluiten  nu hebben wij hiervoor de nieuwwaarde van de vouwwagen nodig. wij hebben een conway spirit uit 2003. Mocht je de nieuwwaarde weten van een andere conway maar ongeveer de zelfde grote en jaartal dan is dit ook zeer welkom.

Zijn er trouwens mensen hier die zo'n verzkering hebben of juist niet? ervaringen zijn ook zeer welkom. Ik zal vast de reden zeggen waarom wij er aan zitten te denken, wij hebben een voor en naseizoens plaats gereserveerd en dan ben je niet altijd aanwezig op de camping maar staan er wel allemaal spulletjes van je en je wagen zelf uiteraard. dan vind ik het toch wel een prettig idee dat als er iets gebeurd of mensen last van lange vingers hebben, dit wel verzekerd is. het is dan wel geen nieuwe vouwwagen die we hebben, we zijn er wel heel blij mee en hebben niet zomaar geld voor een andere.

alvast bedankt,

Madammeke
Gelogd

muis

  • Gast
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2013, 01:36:29 am »

Dat is een goede vraag... geen idee maar ik wil wel zoeken  :J :J Duurt een dag of wat maar zou moeten lukken ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2013, 06:03:10 am »

Volgens mij is inboedel niet meeverzekerd. Je verzekert immers alleen de vouwwagen naar waarde.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2013, 06:53:53 am »

Ik betwijfel of je de vouwwagen nog kunt verzekeren; daarnaast zal het verschil in premie en wat je er voor terug zou krijgen in geval van schade/diefstal niet al te groot meer zijn omdat de vouwwagen 10 jaar oud is. Voor de verzekering is die dan zo goed als afgeschreven. Ik denk dat je voor de kortste weg het beste telefonisch contact met Unive zou kunnen leggen en daar 'het probleem' bespreekt. Ofwel met de verzekering waar je nu je inboedel hebt verzekerd, om eventueel alleen de inboedel buitenshuis te verzekeren.
 
Waarschijnlijk is het het meest voordelig om de eventuele premie apart te zetten en in voorkomend geval daarvan de schade te betalen. Het grootste risico op schade wat je m.i. loopt is stormschade.
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2013, 06:56:50 am door nunogconway »
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2013, 08:57:01 am »

Mijn verzekering (Interpolis) bepaalde zelf de nieuwwaarde van de vouwwagen, zij hadden hier overzichten van.
Er zijn inderdaad verschillende soorten verzekeringen 'nodig'.

De ene verzekerd de inboedel, de andere verzekerd weer de spullen die je 'los' bij je hebt.
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2013, 10:23:06 am »


Waarschijnlijk is het het meest voordelig om de eventuele premie apart te zetten en in voorkomend geval daarvan de schade te betalen. Het grootste risico op schade wat je m.i. loopt is stormschade.

Inderdaad, ik zou navragen wat de premie is voor verzekering van een nieuwe vw. Vervolgens zoek je een spaarrekening bij een bank met de hoogste rente (ASN bijvoorbeeld). En daar stort je iedere maand (automatische betaling) die premie op. Als je dat goed blijft volhouden kun je uit de opbrengst een eventuele schade betalen. Volgens mij is het gewoonlijk wel zo dat er controle is op een camping en ook sociale controle van kampeerders onderling. Het risico dat iemand die er niet hoort je tent binnensluipt lijkt me dan ook vrij klein.
Leeuwhans
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2013, 07:42:37 pm »

Europeesche heeft volgens mij wel een goede verzekering http://www.europeesche.nl/verzekeringen/vervoer-en-verblijf/caravanverzekering/ die ook van toepassing is voor (tweedehands) vouwwagens. Dat gaat op basis van aanschafwaarde en dan heb je de nieuwwaarde niet nodig. De eerste twee jaar na aankoop is de aankoopwaarde (in plaats van de dagwaarde) de gegarandeerde waarde bij total-loss of diefstal van de caravan. Inboedel kan apart meeverzekerd worden.
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Muilwijk

  • Gast
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2013, 09:05:30 pm »

Dan heb je wel een aankoopbon nodig, hangt er dus vanaf of hij particulier gekocht is of bij een dealer/handelaar.
Anders geldt alsnog de dagwaarde als aankoopwaarde.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2013, 06:57:19 am »

wij hadden een verzekering bij de ANWB. Die kon de prijzen ook zo opzoeken geloof ik.
onze spullen hadden we meeverzekerd.
nu zou ik zelf, persoonslijk, bij een tweedehandse niet meer zo'n verzekering afsluiten. je hebt waarschijnlijk nog een eigen risico... en is het dan nog rendabel?
bagage valt eventueel onder een reisverzekering?
succes met uitzoeken,
grtz bianca
Gelogd

madammeke

  • Gast
Re: nieuwwaarde / verzekering
« Reactie #9 Gepost op: februari 14, 2013, 10:39:30 am »

Hartelijk dank voor al jullie reacties. Wij hebben het een en ander nagezocht en willen de vouwwagen idd toch graag gaan verzekeren. Niet alleen is de vouwwagen dan verzekerd, weliswaar tegen de dagwaarde maar dat is logisch met een oudere vouwwagen maar ook alles wat bij de vouwwagen hoort is verzekerd dus alle inventaris en zelfs de schuurtent. Het enige wat er niet onder valt is je kleding bijv. maar dat valt onder de reisverzekering dus dat is logisch.  Ik vind het toch een rustiger idee als alles verzekerd is ivm de plek die wij hebben gereserveerd voor het voor en naseizoen je bent daar namelijk niet continue aanwezig en je spulletjes staan er wel. het is dan verzekerd tegen diefstal maar ook bijv. stormschade etc.

Nu zoek ik dus alleen nog de nieuwwaarde van de vouwwagen, of in ieder geval een ongeveer prijs zodat ik hem niet veel te duur of juist veel te goedkoop verzeker. Dus al iemand mij kan helpen aan de nieuwwaarde van een Conway vouwwagen uit 2002/2003 heel erg graag. Zelf hebben wij een Spirit maar als ik niet aan die waarde dan komen dan is een andere Conway nieuwwaarde ook welkom dan heb ik toch een ongeveer richtprijs.

alvast heel erg bedankt.

Madammeke
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal