Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??  (gelezen 10802 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elenp

  • Gast
nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Gepost op: april 08, 2013, 09:46:32 am »

Over een paar weken gaan we met een oude Canyon kamperen, als het bevalt dan willen we gaan kijken voor een nieuwe vouwwagen....(want een goede gebruikte is in verhouding toch nog wel duur, dan liever een nieuwe met volledige garantie etc.)

We twijfelen over een Jametic Panorama of een Arizona.

wij zijn met 2 volwassenen en een kind van 6. We zullen niet echt rond gaan trekken, maar een weekendje kamperen zal wel eens voor gaan komen.

Het snel opzetten, incl voortent, van de Jametic Panorama spreekt ons (mij) wel aan. maar manlief vraagt zich af of die tent wel mooi staat door de boog in combinatie met het puntdak???
Hoe bevalt de Jametic Panorama?????

Maar die Arizona is ook wel erg mooi, goed All Seasons tentdoek volgens de folder, alleen het opzetten van de voortent? Is dat geen enorme puzzel??
 En is die niet veel te groot voor een gemiddelde camping? Zeker als je de luifel eraan doet dan is hij toch heel groot....
Bij de Arizona krijg je veel extra's, bij de panorama zal je die er weer los bij moeten kopen.  En dan komt de prijs alweer aardig in de buurt van de Arizona...

Het is een beetje appelen met peren vergelijken?  :)

Zo'n doorloopkeuken? Is dat nou écht zo handig. Ik zie er niet echt de meerwaarde van. Als je onderweg overnacht dan til je toch gewoon je keuken er even af? maar misschien denken jullie er anders over?
Ik hoor het graag!

Dus als jullie nog opmerkingen/suggesties hebben: dan hoor ik het graag!

Ik hoor liever van een andere gebruiker over de plus en de minpunten, dan  van een verkoper.
Want die neem ik altijd met een korreltje zout.

vr groeten,

Louise




Gelogd

villeke

  • Gast
nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2013, 10:11:03 am »

Louise, het is denk ik wel een beetje appels met peren vergelijken. De jametic zit in het segment snel(lere) klappers en de Arizona beslist niet. M.a.w. je kampeerwensen zullen bepalen wat bij jullie het beste past.

Zo'n doorloopkeuken hebben wij op onze combi-camp flexi en het lijkt met name op doorreis handig, maar dat moeten wij nog gaan ervaren.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2013, 10:49:36 am »

Ik dacht al dat het appelen met peren vergelijken zou zijn  :)

Dan denk ik dat we toch de voorkeur gaan geven aan een snelle klapper waar ook meteen de voortent staat.
 die Arizona is wel heel mooi, maar ik ben gang dat hij toch ook te groot wordt op een kleine campingplaats.

Wie heeft er wat te melden (positief en negatief) over de Jametic en de Panorama in het bijzonder????
(en over de Arizona zijn opmerkingen ook nog altijd welkom natuurlijk)


Groetjes,
Louise
Gelogd

bobenwendy

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2013, 11:32:38 am »

wij zijn sinds vorig jaar de trotste eigenaar van een jametic met doorloopkeuken en dat bevalt ons erg goed.
Hiervoor hebben we jaren met veel plezier een louisiana gehad en dat is ook goed bevallen, maar een van de redenen om voor de jametic te gaan was de grootte van de vouwwagen op de staanplaats en het opzetgemak.
De ruimte in de voortent van de jametic is nog voldoende om bij slecht weer binnen te kamperen en dan zijn wij met 5 personen.
Wij zijn ook erg blij met de doorloopkeuken, de keukens zijn vrij zwaar en haal je er niet zomaar even af. Als we 3 weken gaan doen we dat wel (we hebben er nu wieltjes onder laten zetten) maar ook dan is deze keuken erg fijn omdat je in het "doorloopgedeelte" de koelkast kan zetten en dat vinden wij erg prettig.
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2013, 01:28:01 pm »

Wij hebben vorig jaar getwijfeld tussen de Jamet rondo XL en de Arizona.
We hebben uit eindelijk voor de Jamet rondo XL gekozen.
Omdat die een 123 opzet systeem heeft.
We hebben niet gekozen voor een doorloop keuken omdat het kookgedeelte dan kleiner is.
We zijn reuze blij met onze Jamet rondo XL, ik denk wel dat het voor ons de beste keuze was.
 (en als hij bevalt geven we jou de eerst nakomeling  :J  :J)
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2013, 03:44:40 pm »

Ik kan alleen maar spreken over de Arizona, welke wij toch wel enkele jaren hebben gehad. Een erg grote, fijne vouwwagen, waarbij je wel rekening dient te houden met je plekje op de camping. Je bent wel even bezig met het opzetten, maar dan staat er ook wat. Wij hadden nog een " gewone" bermkeuken, die mijn vriendin alle vakanties heeft vervloekt, zo zwaar vond ze die te tillen. Een doorloop keuken heeft dit probleem dus niet.
Omdat wij nooit boeken en rond willen trekken, hebben wij vorig jaar een andere vouwwagen gekocht. Anders hadden wij nog steeds onze Arizona.

Een jong gebruikte kan een zeer goed alternatief zijn, mits goed onderhouden. Garantie van 2 jaar wil eigenlijk ook niets anders zeggen als zo'n beetje 2 zomervakanties gebruik.

suc6 met jullie zoektocht
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2013, 04:37:22 pm »

Wij hebben slechts ervaring met de Jametic 2010 met de standaard keuken. De doorloopkeuken is wel interessant, maar het kookgedeelte is anders, schijnt krapper te zijn. Maar als je een doorloopkeuken neemt, zou ik er geen koelkast in zetten, kun je er nog niet langs, weg voordeel. En je hebt een stuk minder bergruimte in de doorloopkeuken. Wij hebben 2 wielen onder de keuken. Ik krui in mijn eentje de keuken aan de kant. Aftillen doe ik ook alleen. Wielen naar beneden, ene kant er af en dan de andere kant en kruien maar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

oscar

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2013, 10:11:01 pm »

Wij hebben vorigjaar de arizona verkocht en een nieuwe Jametic gekocht. De Arizona heeft en zee van ruimte maar veel werk voor dat hij helemaal staat. Je moet voor je zelf bepalen of je elkekeer gaat verkassen of als je een paar weken op 1 plek blijft.
De Jametic is snel op te zetten en met een zijtent uitbouw voldoende ruimte. Kort om geen spijt.

Succes met het maken van een keuze
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2013, 10:51:03 pm »

Wij hebben sinds 2010 een Tago Settler Crossing, ook een zgnd 123 snelopzetter met een doorloopkeuken.
Tijdens de 1e vakantie hebben we de keuken van de wagen gehaald. Staat heel mooi, de keuken met daarop de koelbox. Maar het weer terughangen viel zwaar tegen ( door een aantal medische beperkingen van mijn vrouw). Daarom laten wij de keuken vast aan de wagen zitten, en krijgt de koelbox een eigen plaatsje elders in de voortent. Wij zijn hiermee uiterst tevreden, voor ons werkt dit goed. Tijdens het rijden hebben wij de koelbox in de auto, altijd iets kouds bij de hand. Al met al zijn wij dus tevreden met de doorloopkeuken, maar het had van ons ook een openklapbare keuken mogen zijn zoals wij die in onze Alpenkreuzer Select hadden.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

elenp

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2013, 05:31:25 pm »

Bedankt voor jullie reacties! Vandaag onze "nieuwe" aanwinst, de canyon van zo'n 20 jaar oud die we in november voor weinig gekocht hadden, voor het eerst eens uitgepakt. Zo te zien geen miskoop :-)
Alles zag er nog prima uit, op een paar kapotte elastiek en na. Ritsen in orde. Verlichting, incl. Mistlamp in orde gemaakt. Banden gecheckt, ook OK. Alleen nog uitvogelen hoe de slaap cabines vastzitten. De vorige eigenaar had die eruitgehaald. Na een uurtje puzzelen hadden we de voortent ook staan. En het rijdt ook best lekker achter onze ouwe Agila. Nog 3 weken tot de eerste kampeertocht van ons. Ik neig er toch naar, als we een andere gaan kopen in de toekomst, om voor een jametic te kiezen. :-)



Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2013, 06:43:45 pm »

Misschien dat je volgende week eens naar de ANWB kampeerdagen kunt, om daar nog eens te oriënteren.

Meer informatie hierover vindt je op http://www.anwbkampeerdagen.nl/

Als je bij een dealer een gebruikte vouwwagen koopt heb je ook garantie. Wij kregen 2 jaar volledige garantie op onze Roadmaster.

Succes, we horen graag voor welke vouwwagen je gekozen hebt
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

rolfb

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2013, 09:34:20 am »

Wij hebben net een Panorama gekocht. Wel opgehaald, nog niet gebruikt.

Wij hebben bewust niet voor de doorloopkeuken gekozen, omdat er in de Panorama niets door te lopen is.
Je zou het alleen als opstapje voor het bed kunnen gebruiken, maar ja.. om daar nu al die keukenruimte voor op te geven...
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #12 Gepost op: april 14, 2013, 02:17:50 pm »

Zo dachten wij er ook over. Je gaat er toch niet tussen door lopen als je aan het koken bent levensgevaarlijk!!
Veel succes met jullie panorama.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #13 Gepost op: april 16, 2013, 04:34:33 pm »

Wij zijn van een Arizona naar een jametic gegaan. Wat je vooral moet bedenken is hoe je de vw gaat gebruiken. Bij het plaatsen bijvoorbeeld op een seizoensplek, of 3weken op 1 camping is de arizona ideaal!
Veel leefruimte, echt een superwagen, wil je echter meer gaan verkassen, of meerdere kortere vakanties, dan is de jametic een uitkomst, snel klappen, en voldoende ruimte.

Succes
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: nieuwe Jametic Panorama of Arizona?? Wat zijn jullie ervaringen??
« Reactie #14 Gepost op: april 17, 2013, 04:19:34 pm »

Ik neig naar een jametic met gewone keuken. Maar eerst met de canyon met de keuken in de wagenbak eerst het klappen eens uitproberen. De keuken neemt veel bagageruimte in beslag, en wij hebben een kleine auto, dus de volgende heeft zeker een achterkeuken.
Wordt vervolgd.... (In de meivakantie gaan we 10 dagen klappen) :-)

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal