Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Oefenen opzetten Mercury  (gelezen 5018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

van Thienen

  • Gast
Oefenen opzetten Mercury
« Gepost op: april 13, 2013, 09:02:21 pm »

Hallo,

Jeetje, ik lig uitgeput en totaal leeg op de bank!
Voor de eerste keer met manlief onze gloednieuwe Mercury opgezet op een veldje, vandaag in het  lentezonnetje. Goed voorbereid, dacht ik. Alleen de halve buurt en familieleden kwamen meekijken, goed bedoeld maar........het leek of de gehele paparazzi erop af kwam.

Het was erg leuk om te doen maar we hebben wel behoorlijk gestunteld. Heerlijk die geur van nieuw materiaal  :) Helaas hadden we geen tijd meer om de voortent en luifel op te zetten. De wagenpark heeft ons al 2 uurtjes gekost  ::) Hadden jullie dit ook? Even voor de duidelijkheid: wij waren een mobilhome gewend en geen ervaring met zelf opzetten. Misschien als het weer volgende week zondag goed is gaan we nogmaals oefenen maar dan met voortent.

Gr. Bianca
Gelogd

van Thienen

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2013, 09:05:13 pm »

Wagenpark moet 'wagenbak' zijn  :J
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2013, 09:08:50 pm »

Leuk dat je geoefend hebt, het lijkt mij niet heel erg fijn als je zoveel publiek hebt eerlijk gezegd. Wij waren in de redelijk gelukkige omstandigheid dat wij maar één iemand anders op de camping hadden staan en die was bezig zijn caravan seizoensklaar te maken. De tweede keer dat we de wagen gingen opzetten was op een redelijk krappe en behoorlijk drukke camping. We voelden ons wel een beetje opgelaten op dat moment.

De eerste keer hebben we er natuurlijk ook langer over gedaan dan nodig, en wat foutjes gemaakt en geklungeld. Hoe lang we er over gedaan hebben weet ik niet meer. Na een paar keer deden we over kar + voortent ongeveer 45 minuten, en soms langer afhankelijk van hoe warm het is, hoe veel onderbrekingen er komen door storingen van buitenaf ('kinderen').
« Laatst bewerkt op: april 13, 2013, 11:31:50 pm door Qwaqa »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2013, 09:50:28 pm »

Wagenpark moet 'wagenbak' zijn  :J


Hallo Bianca, je kunt je getypte tekst later gewoon wijzigen door rechtsboven op het knopje 'verander' te drukken/klikken.....


Dat opzetten van de wagentent zal in de toekomst wel heel wat sneller gaan. De bemoeizucht van anderen is meestal niet bevorderlijk voor de snelheid. Vorig jaar met onze nieuwe CC op een camping op de Veluwe in de meivakantie ook veel opmerkingen gehad als ' ik dacht dat veel sneller ging...' en meer van dat soort onzin. Elk ding/deel/doek zat apart verpakt en moest nog uitgepakt worden. Alle elastieken moesten nog aan de voortent vast...... en zo nog een aantal zaken. Dan heb je gewoon liever geen pottenkijkers of andere bemoeizuchtige toeschouwers. 
« Laatst bewerkt op: april 14, 2013, 07:53:11 am door nunogconway »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2013, 12:09:42 am »

Van mobilehome naar een vouwwagen is qua neerzetten wel echt iets anders ;) Ik ben het eens met nunogconway, het opzetten gaat sneller naar mate je het vaker doet en goed bedoelende buren en familie vertragen over het algemeen. (of ze moeten veel ervaring hebben bij het opzetten)

Waterpas en afspannen is het meeste werk, dat vergt enige oefening. Laat je niet gek maken en ga ook op je gevoel af. Bij het topic Conway staan ook verschillende instructies (Conway is de basis van de Cabanonwagens) Misschien heb je daar ook nog iets aan :J Met Hemelvaart is het klapweekend, daar kun je ook heel veel tips en hulp vinden  ;)

Heel veel plezier met jullie jullie vouwwagen.

Gelogd

van Thienen

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2013, 07:39:13 pm »

Dank je wel allemaal voor jullie reactie. Het gaat zeker goed komen! Ik ga nog eens even rondspitten op dit forum. Er zijn veel tips te vinden! In de mei-vakantie gaan we heerlijk twee weken kamperen.   :> :>
Gelogd

NormanDriel

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2013, 03:50:46 pm »

Hoi Bianca

Kijk ook zeker eens naar de opzet instructie voor de Neptune.
Die heb ik er een paar weken terug op dit forum gezet.
De Neptune is vergelijkbaar met de Mercury alleen wat breder.
Hierdoor zijn de bedplanken ook breder en moet ik hierdoor wat extra handelingen doen bij het klappen.
Verder is de opzet instructie voor de Mercury hetzelfde.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verder veel plezier van deze klapper en het gaat vanzelf sneller ( 15 min voor alleen de wagenbak moet lukken)

Gr Norman
« Laatst bewerkt op: april 20, 2013, 12:39:18 pm door NormanDriel »
Gelogd

van Thienen

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #7 Gepost op: april 18, 2013, 11:13:10 pm »

Hoi Norman,

Dank je. 15 min wagenbak  ::), een mooie uitdaging. Heb er zin in......

Gr. Bianca
Gelogd

van Thienen

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2013, 08:21:28 pm »

Graag wil ik jullie even op de hoogte brengen van onze eerste echte campingervaring met de Mercury!

Het was in één woord geweldig. Het opzetten ging gesmeerd en we kregen ontzettend veel complimenten dat hij er zo 'strak' bij stond  :>

Niet slecht dus....We hebben twee weken gekampeerd in de mei-vakantie en heerlijk genoten van onze vouwwagen. We zijn helemaal klaar voor de zomer in Frankrijk!!!!!

gr Bianca
Gelogd

NormanDriel

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2013, 08:43:56 am »

Hoi Bianco, mooi om te horen dat de Mercury zo goed bevallen is.
Hoe is het opzetten gegaan en heb je gebruik gemaakt van de tips op dit forum?

alvast veel plezier in frankijk.

gr Norman
Gelogd

dennis-ts5533

  • Gast
Re: Oefenen opzetten Mercury
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2013, 05:13:02 pm »

Ik heb het geluk dat we de mercury met voortent in onze tuin kunnen opzetten. Maar wij hebben hem ook nog maar net maar ik weet wel dat ik hem nog een paar keer zal opzetten voor de grote vakantie
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal