Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Via duitsland naar Zwitserland, welke route  (gelezen 11503 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Gepost op: juli 02, 2012, 12:18:43 am »

Hallo,
Deze zomer wil ik met een tussenstop in zwitserland door naar Italie. Dit kan via meerdere routes. Mijn idee is om via duitsland te rijden. Dit kan dan via de A3 of de A61. Volgens mij worden dit de boven en beneden rijnse routes genoemd. De bedoelingen is via memmingen naar chur in zwitserland door te steken.

Iemand ervaringen, of advies welke route te nemen. (kan ook nog via franrijk , basel, chur)

Ik hoor graag jullie reacties

Gr
Jorg
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2012, 09:42:52 am »

Links-Rheinische autobahn (A61) is relatief rustig. Wel veel NL-ers met een sleurhut, dat kan hier en daar vertraging opleveren. Vorig jaar naar Zwitserland op vakantie geweest, via Basel gereden, is erg goed bevallen. (Vanaf Karlsruhe geldt er een inhaalverbod, maar daar hebben jullie richting Memmingen geen last van)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ScubaRider

  • Gast
Re: Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2012, 02:52:27 pm »

Hangt er ook wel van af waar je uit Nederland vertrekt. Ik pak vanuit Zuid Holland de grensovergang bij Venlo en dan de 61. Mijn schoonouders daarentegen rijden vanuit Rotterdam graag over Luxemburg (goedkoop tanken) en dan Metz - Strassbourg - Colmar - Mulhouse - Basel. Dat is een lekker rustige route, niet veel péage en wel lekker 130 tuffen met de klapper in Frankrijk.

Waarom wil je via Memmingen/Chur, is dat mooi, of rustig, of ...
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2012, 05:33:00 pm »

Via Memmingen pak je nog een stukje Oostenrijk en dan de San Bernardino tunnel, dit is een hele leuke weg met mooie uitzichten. Alleen rij je wel een heel eind om.

Heb deze weg andersom gereden toen ik naar Italië geweest ben.

De heenweg ben ik via Basel  gereden is echt een stuk korter, heb alleen bij de heenweg niet de overgang Basel genomen maar ben net voor Basel linksaf gegaan. Dit is een rustigere grensovergang.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2012, 06:27:35 pm »

Ja, over Lörrach, das vaste prik met de wintersport, dan ontloop je de vaste file voor de grens bij Basel en het is nauwelijks om!
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2012, 09:08:24 pm »

@scubadiver
Niet bewust. Routeplanner geeft dit aan. Heb wel een tempo 100 dus kan ook wat sneller door duitsland. Op de terugweg gaan we naar oostenrijk dus dan wel via duitsland.

Wellicht toch via basel en dan de lorrach tip proberen

Dank voor het meedenken.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Via duitsland naar Zwitserland, welke route
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2012, 09:21:03 pm »

Wij gaan altijd over de 61. Bij de afslag naar de 5 (richting Basel) wil het wel eens vast staan, maar verder vind ik die weg veel prettiger rijden dan de 3. De 61 is voor ons goed te bereiken via de A73 (ook al zo lekker rustig) en dan bij Venlo de grens over. Weg 3 heb ik laatst zonder vouwwagen gereden en dat was vanwege verschillende snelheidsregimes (om de haverklap weer een andere maximumsnelheid) ronduit irritant. Nu heb je daar met een vouwwagen minder last van, maar het verkeersbeeld is op de 61 beduidend rustiger dan op de 3.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal