Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ophanging horizontale palen alpenkreuzer  (gelezen 2612 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariken

  • Gast
Ophanging horizontale palen alpenkreuzer
« Gepost op: mei 12, 2013, 09:56:28 pm »

Wij zijn weer een heerlijk weekend weggeweest met de alpenkreuzer, het blijft een heerlijke wagen. Toch beginnen we ons steeds meer te ergeren aan de horizontale palen die in de vouwwagen aan het vaste frame gehangen moeten worden. Zolang de tent niet optimaal gespannen is, dus tijdens het opzetten,komen die palen er met regelmaat uitzetten.. Niet zelden op iemands hoofd. Reden is de manier van verbinden van de paal, er zit niet echt een haak aan maar meer een soort pin in het verlengde van de paal die in een gat van het vaste frame moet komen. Heeft iemand hier misschien een handige oplossing voor ?
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Ophanging horizontale palen alpenkreuzer
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2013, 10:54:12 am »

Wij hebben dit type ook gehad, nu wij het model bj.2000 hebben is dat probleem verleden tijd. Echter heb ik dit alleen maar gehad tijdens het opzetten. Als de wagen goed is afgespannen kunnen ze er echt niet meer uit, dus ik denk toch dat het probleem daar zit, ook de positie van de buis is belangrijk, het pinnetje moet aan de onderkant waardoor de buis er als het ware er op ligt. De buis is dan meteen mooi "in lijn" met de andere buis. Mocht dit toch vaker voorkomen dan ductape gebruiken  :X.
Succes ermee.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

mariken

  • Gast
Re: Ophanging horizontale palen alpenkreuzer
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2013, 10:57:53 pm »

dank je voor je reactie. Het gebeurt inderdaad alleen bij het opzetten, maar deze vakantie ook toen het heel hard waaide. Hoe dan ook, niet fijn. Wat is er , ten aanzien van de bevestiging van de palen, veranderd bij het nieuwere model?
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Ophanging horizontale palen alpenkreuzer
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2013, 07:58:25 am »

Herkenbaar probleem...mijn man zorgde altijd er voor dat de buizen flink goed uit elkaar werden geschoven, zodat de spanning groot is tussen de wagen tent en voortent.
De eerste keer dat wij gingen kamperen met een alpenkreuzer...waaide een kant helemaal in elkaar door een storm...da's schrikken hoor.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Ophanging horizontale palen alpenkreuzer
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2013, 08:43:16 am »

dank je voor je reactie. Het gebeurt inderdaad alleen bij het opzetten, maar deze vakantie ook toen het heel hard waaide. Hoe dan ook, niet fijn. Wat is er , ten aanzien van de bevestiging van de palen, veranderd bij het nieuwere model?

Het nieuwe systeem heeft geen "losse" delen meer maar een soort van inschuifsysteem.
Ik heb het geprobeerd in een plaatje duidelijk te maken.
Dus nooit meer last van vallende stokken.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Ophanging horizontale palen alpenkreuzer
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2013, 08:44:19 am »

Moet ik natuurlijk wel het plaatje erbij zetten.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal