Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar  (gelezen 4874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

madammeke

  • Gast
ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Gepost op: mei 14, 2013, 02:18:13 pm »

Hallo,

afgelopen week waren wij bij de firma erica en hebben daar ivm een evt inruil de waarde van onze vouwwagen opgevraagd de verkoper zei toen uit zijn hoofd dit is ca 1500 a 2000 euro. Wij hebben nl zelf in ons hoofd dat hij van 2002 of 2003 was. Volgens mij heb ik dit ook eens ergens gezien maar ik weet nu niet meer waar!!
Vandaag spraken wij nl een andere verkoper om een afspraak te maken en die zegt in het boekje vanaf 2000 komt hij niet meer voor dus hij moet van ver voor die tijd zijn en is dus vrijwel niets meer waard.
Kan iemand mij vertellen waar ik met zekerheid het bouwjaar kan checken staat dit ergens op de wagen misschien?wij hebben hem 2e hands gekocht en dus geen aankoopnota van de eerste uitgifte.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, het gaat trouwens om een Conway spirit.

alvast heel erg bedankt.

Madammeke
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2013, 02:23:11 pm »

Staat dat niet gewoon op de dissel?
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2013, 02:23:29 pm »

In dit topic is er ook over gesproken, wellicht ben je hiermee geholpen?

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11345.msg140564#msg140564
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Angel

  • Gast
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2013, 04:26:47 pm »

Staat dat niet gewoon op de dissel?

Op de dissel staat inderdaad een datum, maar het kan wel eens 1 jaar verschillen, omdat eerst de dissel gemaakt wordt en daarna pas de gehele vouwwagen. Dus het jaartal op de dissel is het zeker en misschien wel wat nieuwer.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2013, 01:31:26 pm »

Maar als het gaat om de vraag als hij van 2002 of 2003 is of zelfs van voor 2000 dan is dit met 1 jaar verschil toch geen probleem?
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Angel

  • Gast
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2013, 02:05:03 pm »

als er op de dissel staat 2002 kan de vouwwagen naar mijn idee niet zijn uit het jaar 2000. Hij zou dan inderdaad wel uit het jaar 2003 kunnen komen.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2013, 02:10:22 pm »

Lijkt mij ook, dus dat gewoon aanhouden lijkt mij een goede keuze.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

peertjes

  • Gast
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2013, 05:09:48 pm »

Omdat de vraag over een Conway gaat, hier een vb over een type aanduiding en snr, wel van een iets ouder type.

In ons geval vermeld het chassisplaatje o.a. /94 (bouwjaar), zeer waarschijnlijk met een later import- en afleverjaar. Wij weten de aflever- of ingebruiksnamejaar van de onze ook niet precies maar houden het op 1995 (de Camberley is tot 1995 geproduceerd).

Bij ons is ook een sticker met 95 op de dissel te vinden, heb ik vaker gezien, en wie hier de betekenis van weet mag het zeggen.


 
Gelogd

madammeke

  • Gast
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2013, 09:54:11 am »

Allemaal heel erg bedankt  voor jullie reacties. We zijn eruit gekomen, op het plaatje wat achter de disselbak op de dissel/wagen geschroeft zit staat 2002.
het was voor ons van belang van welk jaar hij was omdat wij hem hebben ingeruild, voor een (sorry het is hier een scheldwoord) caravan. Dit ivm mijn gezondheid, het is voor mij niet meer mogelijk om een vouwwagen uit en in te klappen, en we weten nu dat dit definitief zo is. Dit jaar hadden we hulp maar om er maar van uit te gaan dat er altijd wel iemand wil of kan helpen vonden wij niet zo prettig, zeker als je naar het buitenland gaat niet. De conway was een oudere wagen waarbij het onmogelijk is om hem alleen in of uit te klappen, vandaar onze keuze.
De leeftijd van de wagen was zeer van belang ivm een inruil actie die ze hadden bij Erica recreatie.
Ondanks dat wij de wagen maar een klein jaar hebben gehad hebben we er heel veel plezier van gehad, en nog een extra gelukje de gene die hem aan ons heeft verkocht had denk ik geen idee wat hij verkocht want we hebben er nu bijna 4x voor terug gekregen als wat we ervoor betaald hebben.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2013, 10:18:21 am »

Ik kwam deze link tegen op het internet!
Hier staan alle modellen met bouwjaar!  Laatste Spirit in 2003!

http://www.conwayowners.org.uk/units.htm

Madammeke: Jammer dat je deze keuze moet maken! Maar gezondheid gaat voor! Veel plezier met jullie nieuwe kampeermiddel!
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2013, 10:21:41 am door herowebe »
Gelogd

martijng72

  • Gast
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2013, 11:16:25 am »

Ik zou ook graag het bouwwjaar vna mijn Jamet willen weten en dan ook meteen welk type de kleurstelling is als in profielfoto geen keukenuitbouw, wel binnenhemel, 2 slaapcabines, 2 ondertenten. Wie helpt?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: ik ben hard opzoek naar het juiste bouwjaar
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2013, 05:30:52 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?board=146.20
Hier staat de folder van de spirit ook bij, zo te zien is hij alleen in 2002 gemaakt, dan kan het nog wel dat hij in 2003 verkocht is.

@ Martijng, kijk even in het topic van Jamet want daar staan meer van dit soort vragen, het is ook handig om daar evt een topic te openen voor jou wagen :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal