Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Bezoek aan Holtkamper Bunnik  (gelezen 12042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2013, 08:28:34 am »

Ik moet zeggen dat ik die negatieve ervaring niet heb. Wij zijn daar ergens on september/ oktober 2011 geweest. Wellicht maakte het een verschil dat we met een nieuwe aardige auto het terrein op kwamen rijden, hoewel dat wel een beginnersfout zou zijn als dat zou kloppen.


We werden keurig, niet opdringerig, te woord gestaan en kregen voldoende uitleg. Ook de Cocoon, waar onze (mijn) interesse naar uitging werd een keer opgezet. Dat we uiteindelijk voor een andere klapper gekozen hebben was de keuze van mijn wederhelft en had niets van doen met de verkoper.


Uiteindelijk hebben we op de beurs de klapper gekocht (omdat we alle potentiele kandidaten nog eens wilden vergelijken) en daar vond ik de uitstraling wel wat meer in de trent van 'je bent hier wel bij Holtkamper, het is maar dat je het weet'.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2013, 09:31:22 am »

In Bunnik is er 1 verkoper waar wij ook niet echt mee kunnen.
Als we daar zijn ontwijken we hem dan ook.
Niet dat het een slechte verkoper is maar nogal opdringerig.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2013, 10:04:26 am »

In Bunnik is er 1 verkoper waar wij ook niet echt mee kunnen.
Als we daar zijn ontwijken we hem dan ook.
Niet dat het een slechte verkoper is maar nogal opdringerig.
Yep  :J

Ik moet zeggen dat ik die negatieve ervaring niet heb. Wij zijn daar ergens on september/ oktober 2011 geweest. Wellicht maakte het een verschil dat we met een nieuwe aardige auto het terrein op kwamen rijden, hoewel dat wel een beginnersfout zou zijn als dat zou kloppen.
Helaas is dat wel het niveau van de verkopers. De verkoper maakte bij ons tijdens onderhandelingen een onge?nteresseerde opmerking over de onmogelijkheid van een trekhaak onder onze oude Toyota Pruis II. Da's slechts onze tweede auto ;). Het tweede gesprek met het luxe blik (=trekblik) ging plotseling een stuk sneller en commerciëler. (Zelfde verkoper...)

De grap is dat ik deze ervaring enkel met Holtkamper heb, niet met bijvoorbeeld de premiummerken in de automobielindustrie.

Citaat
We werden keurig, niet opdringerig, te woord gestaan en kregen voldoende uitleg. Ook de Cocoon, waar onze (mijn) interesse naar uitging werd een keer opgezet. Dat we uiteindelijk voor een andere klapper gekozen hebben was de keuze van mijn wederhelft en had niets van doen met de verkoper.

Mwah. We hebben zelf nadrukkelijk gekozen voor Holtkamper op basis van eigen oordeel en informatie via internet (bijvoorbeeld dit forum  :J). Het rare is dat toen ik bij de verkoper punten navroeg die op diverse fora of mij via kennissen gemeld waren deze "problemen" onder de mat werden geschoven of men had er nooit van gehoord. Bij aflevering in Emmen viel me op dat een aantal van deze punten al lang in productie waren opgelost, hetgeen ook heel open werd verteld bij aflevering. Waarom de verkopers hier niet transparant in willen zijn begrijp ik niet - het imago van "alles is bij ons perfect"  haalt geen enkel (premium) merk. De doorgevoerde veranderingen had de verkoper juist kunnen verkopen als verbeteringen of verdere verfijningen op basis van feedback van klanten. Het is maar hoe je er een draai aan (kunt) geven.
Een verkoper die roept "perfect product, geen nadelen, past altijd, dit is het beste" verkoopt óf gluten, melkwit en pinda-vrije witte zoete broodjes of kent z'n product onvoldoende.

Citaat
Uiteindelijk hebben we op de beurs de klapper gekocht (omdat we alle potentiele kandidaten nog eens wilden vergelijken) en daar vond ik de uitstraling wel wat meer in de trent van 'je bent hier wel bij Holtkamper, het is maar dat je het weet'.

Holtkamper wil graag een premium brand zijn. Kwalitatief en qua service & marketing maken ze dat zeker waar. Het niveau in verkopers verschilt nogal van persoon tot persoon en vestiging.  De uiteindelijke vraag is natuurlijk hoeveel extra klappers (sorry, tenttrailers) ze kunnen verkopen door het opkrikken van het sales-niveau.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2013, 10:17:50 am door marcmuts »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2013, 11:34:02 am »

Verkopers zijn er in vele soorten. Of een verkoper goed is is vaak persoonlijk, wat voor de ene pretig is, is vervelend voor de ander. Wel herken ik de interesse op basis van de inschatting of je het wel of niet kunt betalen, maar dan bij autodealers.

Door de week loop ik rond in handgemaakt maatkostuum en als ik thuis kom gaat dat meteen uit. In het weekend is het dus lekker in spijkerbroek shoppen voor auto of klapper. En dan komt het maar al te vaak voor dat zo'n sukkel in een Gako-pak de verkeerde inschatting maakt. Als ik dan doordeweeks eens langs kom staan er meteen twee voor je klaar. Het is gewoon heel dom en getuigd van stupiditeit als je denkt in te kunnen schatten of iemand jouw product wel of niet kan betalen.

Ik leerde dat al in mijn eerste baantje bij een vermogensbeheerder (niet als verkoper want dat kan ik niet). Er stond een zwerver in de monumentale hal.... Dat bleek dus de meest vermogende relatie van dit bedrijf te zijn. Never judge a book by it's cover!

Bij Holtkamper zijn wij altijd goed en netjes behandeld. Uiteindelijk hebben we voor een Jamet gekozen om te kunnen beoordelen of klappen iets voor ons is. Over een paar jaar (of meer) komt er gegarandeerd een Kyte (of opvolger) ongeacht de verkoper, want ik vind het een prachtig ding al is die tenttrailer wel echt groot.
Gelogd

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2013, 11:45:06 am »

Wij zijn eerst in Bunnik geweest ter oriëntering - idd een wat 'gladde' verkoper die zijn mening duidelijk ten toon spreidde. (ik bedenk mij altijd wel dat ik geen verkoper koop ::), maar een... tenttrailer in dit geval)

Een paar dagen later zijn we in Emmen onze nieuwe Cocoon gaan bestellen - en wat een ander soort verkoper...... Het leek wel geen verkoper...... een allervriendelijkste man die zijn best deed om jouw wensen uit te laten komen. We kijken dan ook erg uit naar als we eind deze maand onze Cocoon S MTT Compact mogen op halen in Emmen.  :>
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #20 Gepost op: juni 09, 2013, 12:40:00 pm »

De ervaringen die wij bij holtkamper in bunnik hebben zijn alleen maar positief, goed advies, goede service.
 :J
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #21 Gepost op: juni 09, 2013, 01:15:52 pm »

Verkopen is een vak apart. Vroeger kon je aan de hand van de kleding nog goedgokken, tegenwoordig echt niet meer. Als 'sales professional' moet je, vindt ik, iedere klant gelijken enthousiast benaderen. Ook ik ben wel eens afgeserveerd op basis van mijn kleding. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat een verkoper op zaterdag een 'zaterdagkracht' is? Maar goed. Het is wel grappig om te zien dat wij 'hk adepten' verwachten dat hk ons behandeld als koning klant. Heeft een van ons hk'ers wel eens een mail of telefoontje gehad waarin aangegeven werd dat een bepaald iets is opgelost, en of je je kar maar even wilt brengen? Dat stuk info mis ik wel. Van mijn garage krijg ik wel eens in de 2 maanden een nieuwbrief. Dit is een hint, heren Holtkamper. Ik ben met onze kar een keer voor een beurt teruggeweest in Bunnik. Zowel de meneer in de showroom, als de techneut, namen alle tijd om de reparaties en wijzigingetjes door te nemen. Of er verschil is tussen Emmen en Bunnik kan ik niet inschatten, ik denk dat de Emmen mensen meer betrokken zijn? Omdat ze er al vanaf de start werken? Geen idee. Anyway. Later als ik groot ben, wil ik best welverkoper worden daar! Dat lijkt me erg leuk, en uitdagend.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #22 Gepost op: juni 09, 2013, 03:08:18 pm »

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat een verkoper op zaterdag een 'zaterdagkracht' is?
Is het niet raar dat je op de drukste dag qua verkopen of dat mensen komen kijken (ten minste dat verwacht ik) de slechtste verkoper inzet?

Trouwens wij hebben bij Aart Kok Heemskerk een wagen gekocht en van after sales hebben ze daar ook nog nooit gehoord. Dus kennelijk is het iets dat niet in deze branche thuis hoort....... misschien ga ik maar een nieuwe carriere starten. KK

@ TallGuy22 en GertjanA; jullie hebben absoluut gelijk! Verkopen is een kunst waar je zeer goed moet aanvoelen wat de klant wil of juist niet! Toen wij begin dit jaar bij een autohandelaar naar een auto kwamen kijken en na wat blabla aangaven dat we vonden dat de auto in slechte staat staat was (schimmel op de bekleding, ongewassen, kleine defecten in het interieur en schade aan de buitenkant) werd er alleen maar gezegd: "als u de auto komt ophalen ziet ze er weer uit als nieuw". Prima hoor, dat zal allemaal wel maar je haalt toch ook geen tweedehands koelkast met schimmel en vieze vlekken of op een babyspeelkleed waar de babystr**t nog opzit?
Of bij een andere dealer zie ik behoorlijke schade aan de lichtmetalen velgen en is de reactie: "ach u zult bij het inparkeren ook wel eens tegen een stoeprandje rijden" Waarop ik zeg :"loop eens een rondje om mijn auto die ik al 3 jaar heb...."   :I
Nee dat is niet meer van deze tijd. Vroeger ja, toen kon dat en verkocht je nog een broek die te groot was met het verhaal  dat ie wel kromp in de was. Maar de klant van nu is niet meer de klant van vroeger. Je moet meegaan als verkoper en inspelen op de hedendaagse wensen en verlangens. En daar falen ze blijkbaar schromelijk...... ::)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #23 Gepost op: juni 09, 2013, 03:43:02 pm »

In Bunnik is er 1 verkoper waar wij ook niet echt mee kunnen.
Als we daar zijn ontwijken we hem dan ook.
Niet dat het een slechte verkoper is maar nogal opdringerig.

Yep, wij kennen hem ook, is ons meerdere malen opgevallen dat hij opdringerig en arrogant overkomt.
totaal zijn we 3x in bunnink geweest eer we een koop hadden en hebben hem ook op een beurs "bezig" gezien, het is zeker geen zaterdagkracht.
weet wel dat hij voldoende scoort om er bij te horen....

geeft geen goede indruk, klopt helemaal....
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #24 Gepost op: juni 09, 2013, 04:56:39 pm »

Wij zijn zowel in Emmen als Bunnik keurig geholpen. Niks geen opdringerigheid. Ik ken die verkoper in Bunnik dus kennelijk niet maar ik kan me voorstellen dat dit irritatie opwekt.

Ook bij de service (Bunnik) zijn we keurig geholpen en hebben alles doorgenomen. Met twee man hadden ze zelfs alle tijd om sommige dingen nog eens voor te doen.

Minpuntje is het ontkennen van zaken die vaker zijn beschreven op het forum. Een aantal hiervan hadden ze ook gelijk in want deze waren inmiddels verbeterd.
In dit soort gevallen: geef toe en onderbouw waarom de keuzes op deze wijze zijn gemaakt.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #25 Gepost op: juni 09, 2013, 08:23:19 pm »

Net als GJT alleen maar goede ervaringen.
Ik kom daar nooit in het pak,  ik heb een kleine auto maar wordt altijd keurig te woord gestaan, zoek in Bunnik als Emmen.  Men neemt altijd de tijd voor ons of het nou druk of rustig is.
Ik herken dit dus helemaal niet.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2013, 09:02:11 pm door WimS »
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #26 Gepost op: juni 09, 2013, 08:29:11 pm »

Ik realiseer me dat mijn ervaringen persoons afhankelijk zijn. Ik wil ook zeker geen anti holtkamper sfeer veroorzaken. Ik was gisteren gewoon teleurgesteld, had me verheugd op het bezoek, hoopte tips te krijgen en misschien zelfs wel een goed aanbod voor een andere (nieuwe?) Cocoon.

Van mij mag er ern slotje op, frustratieis verwerkt ;-)

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk

Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #27 Gepost op: juni 10, 2013, 12:28:09 am »

Bij een paar bezoeken afgelopen jaar alleen maar positieve ervaringen. Ben een hk fan, m.n van de flyer en de spacer, vanwege de eenvoud en het opzetgemak. Een combi van het vernuft van een paperclip en de wereld aan je voeten zeg maar.  Qua service denk ik aan Groningen + concept ikea, ikea mag nog wat meer. En dat de hk verkopers zelf klappen en dat laten merken.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #28 Gepost op: juni 10, 2013, 08:10:47 am »

Zelfs verkoperes zijn net mensen... weens eens eerlijk hebben we zelf ook wle eens een k*t dag waarop je zowel voor familie, collega's e.d niet te pruimen bent.

Toegegeven als verkoper kan dat eigenlijk niet, maar het gebeurd.

Wij hebben een stuk of 3 bezoekjes aan HK gebracht en zijn altijd netjes en goed geholpen.
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Bezoek aan Holtkamper Bunnik
« Reactie #29 Gepost op: juni 10, 2013, 08:28:28 am »

Ik deel zeer zeker de mening dat er een 'arrogante' verkoper in Bunnik werkt die ook door de week aanwezig is. Volgens mij is hij zelfs filiaalmanager ??
Wij zijn voor het merk en de beleving van het merk Holtkamper gegaan en hebben de Cocoon Aero MTT (met keuken onder de luifel en dissel aan de andere kant) gegaan omdat wij er 'zelf achter waren gekomen' dat deze uitvoering ook mogelijk was. (dus niet op advies van de besproken verkoper.....)

Na de aanschaf nog een keer langsgeweest in Bunnik voor advies over de fietsendrager en vragen over de levertijd en daar kregen we als antwoord :' Moet je even met Emmen bellen'

De ervaring met Emmen is het tegenovergestelde.
Goed advies, alle tijd en meedenkend....

BTW. de afdeling service in Bunnik is overigens ook zeer meedenkend en servicevriendelijk naar ons idee.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal