Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Problemen Jamet Dakota 2013  (gelezen 13063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2013, 05:32:16 pm »

De Vries heeft bij ons de problemen ook netjes opgelost. Wel jammer dat er nog steeds zoveel en met name dezelfde problemen zijn. want die wielkasten weten ze al jarenlang, was met onze Jametic 2010 al zo.
Toch wel vreemd als dat probleem zolang speelt dat dat nog steeds voor komt. Lijkt mij niet het moeilijkste euvel om voor een goede oplossing te zorgen.
Ik hoop dat al je problemen netjes door de dealer op gelost worden.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2013, 06:20:21 pm »

Wij hebben erg veel plezier aan onze Jamet, en de stelling over kwaliteit is ten dele waar. Premium is niet alleen van toepassing op de kwaliteit, maar ook op de marge van de producent. Ik ben overigens de eerste om toe te geven dat afwerking ed duidelijk de sluitposten bij Jamet zijn.

We gaan er dan ook van uit dat de problemen opgelost gaan worden en dat we nog jaren plezier zullen hebben van onze klapper.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #17 Gepost op: juli 15, 2013, 06:10:29 am »

Wij hebben erg veel plezier aan onze Jamet, en de stelling over kwaliteit is ten dele waar. Premium is niet alleen van toepassing op de kwaliteit, maar ook op de marge van de producent. Ik ben overigens de eerste om toe te geven dat afwerking ed duidelijk de sluitposten bij Jamet zijn.

We gaan er dan ook van uit dat de problemen opgelost gaan worden en dat we nog jaren plezier zullen hebben van onze klapper.
Geldt ook voor ons. Ondanks alle startproblemen met de nieuwe Jametic zijn we nog steeds erg tevreden ermee. Straks alweer de 4de zomervakantie dat we er mee weg gaan voor 3 tot 4 weken. Het is gewoon jammer dat de afwerking op het nieuwe product niet beter kan, want uiteindelijk moet het toch goed. Want nu staan de dealers voor de problemen. was hetzelfde met onze later bijgekochte 1 jaar oude zijtent. Zo lek als een mandje. Retour gegaan naar Jamet, bijna 9 mnd weggeweest. Nu weer terug en na testen met de waterslang waterdicht. Uiteindelijke test is straks op vakantie. Tenminste als het regent. Ik denk dat de helft van de Jamet bezitters niet weet dat de wielkasten lek zijn zolang ze niet in de regen rijden. En na 2 jaar is de garantie voorbij en kun je het zelf oplossen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #18 Gepost op: juli 15, 2013, 08:28:21 am »

Op waterdichtheid hebben wij kunnen testen... En hoe!

In Italiƫ hebben we twee wolkbreuken gehad, klapper en zijtent hebben dat prima doorstaan. In het dal stonden auto's tot de motorkap in het water... Half uur later was het weer weg. Op de camping stroomde het water gewoon onder de voortent door (bij de buren zonder vastgrondzeil.... Erdoor inderdaad).

In de Ardeche drie keer hevig onweer en heftige regen in een avond na een dagje bakken in de oven. Uiteindelijk een paar druppeltjes rondom het dakvenster, maar dat trok meteen weer dicht.
Gelogd

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #19 Gepost op: juli 15, 2013, 02:22:41 pm »

Terugkomend op de vraag waarom mensen een Jamet kopen: wij hebben voor een jametic gekozen omdat deze links een zitje heeft, dat is er niet bij de Odyssee. Het is een ex-verhuur en ik heb bij de onderhandelingen speciaal gevraagd of de wielkasten extra gekit konden worden. "U bent een forumlezer", was de terechte opmerking van de verkoper.  :J
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #20 Gepost op: juli 20, 2013, 06:06:32 pm »

Hoelang zou je aanspraak kunnen maken op garantie? Wij hebben onze rondo wel 2e hands gekocht maar in 2011 (model 2010) oorspronkelijk komt hij bij vervat weg en wij hebben ook wel een aantal zaken die niet helemaal kloppen;

- lekkage in de bagage bakken , heb ik opgelost door de lampen aan de voorzijde af te kitten.
- elastieken van het keukenraam komen niet uit op de ogen om ze vast te zetten, nu opgelost door er touwtjes aan te maken
- van de zijwand van de luifel zitten de ritsen dezelfde kant op terwijl ze in tegenovergestelde richting moeten zitten
Gelogd

Super Bobo

  • Gast
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #21 Gepost op: juli 22, 2013, 08:32:48 am »

Andere prijsklasse, kan best zijn.
Maar dat betekent niet dat je dit zomaar moet accepteren.
Hoort gewoon goed te zijn.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #22 Gepost op: juli 25, 2013, 10:45:19 pm »

Wat balen zeg, dat je er in de vakantie dan toch achter komt dat er wat problemen blijken te zijn!

Ik herken er gelukkig niks van. Maar goed, mijn man en ik wegen samen nog geen 140 kg, dus dat zal ook schelen. Wel vind ik dat de wagenbak best wiebelt als je erin ligt. Als een van ons zich omdraait staat zo'n beetje de hele constructie te schudden.

We hebben in de meivakantie vanaf Luxemburg onderweg flinke regenbuien gehad, maar gelukkig geen lekkage kunnen ontdekken.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #23 Gepost op: augustus 17, 2013, 08:07:51 am »

Hoe staat het er inmiddels voor? Hebben ze e.e.a. al kunnen oplossen?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2013, 08:38:43 pm »


Verzoek van deVries was om eind augustus om tafel te gaan als verkoper en directie terug is van vakantie. Ikhou jullie op de hoogte.
Gelogd

erwincarin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Combicamp Flexi T&T 2017 (ex Jamet Panorama)
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2013, 10:33:26 am »

wij hebben de Jamet Panorama waar 1 bed stevig bovenop de wagenbak ligt.
Wellicht is het voor jullie een optie om de Dakota in te ruilen voor zo een type ?

Ik schrik wel van de berichten over de lekke wagenbakken.
Wat is het beste om te doen, de wagen preventief terug te sturen om waterdicht te maken ?

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2013, 07:09:51 pm »

Wel vind ik dat de wagenbak best wiebelt als je erin ligt. Als een van ons zich omdraait staat zo'n beetje de hele constructie te schudden.
Om het wiebelen te verminderen draai ik de wagen best stevig op op de steunpootjes, zodat deze goed stevig staat. Volgens mij zou het ook wel helpen als de pootjes meer naar buiten zouden staan en wat steviger zouden zijn. Heb wel eens wat onderzoek gedaan, maar nog geen makkelijke oplossing gevonden voor steviger uitdraaisteunen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Problemen Jamet Dakota 2013
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2013, 08:35:07 pm »

Tja, we wilden idd een bed op de bak om dit soort problemen te voorkmen, maar ons was verzekerd dat het geen probleem zou zijn.... Met de kennis van vandaag kiezen we dan nu idd de Panorama, maar denk dat dat veel geld gaat kosten. Dus gaan we er maar van uit dat ze de problemen oplossen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal