Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken  (gelezen 73815 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyST

  • Gast
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #15 Gepost op: maart 16, 2014, 08:27:04 pm »


Ben ik nou de enige die hier een erg triest gevoel van krijg?

Nee hoor, dito gevoel.

Kost de wereld niet zo'n vignet... Hoop gedoe voor die paar knaken
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #16 Gepost op: maart 17, 2014, 02:24:13 pm »

Citaat
sticker wel loshalen maar lijm dus natmaken...
Nee, nee, sticker niet loshalen, gewoon aan de binnenkant van je voorruit met de voorkant naar voren.

Citaat
Ben ik nou de enige die hier een erg triest gevoel van krijg?

2x een vignet van €33,- van een jaar, voor nog geen uurtje op de snelweg? Ik snap niet waarom het systeem niet overal hetzelfde is: of veel wegenbelasting betalen en geen tol(vignet) of weinig wegenbelasting betalen en tol(vignet). Misschien hadden we ook nog voor de 2 kilometer snelweg in Oostenrijk moeten betalen, maar het was niet duidelijk of voor die weg nou wel of geen vignet nodig was.

Ik wordt er triest van dat ik driedubbel moet betalen, en te zien aan de handel op marktplaats ben ik lang niet de enigste.
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2014, 02:28:57 pm door Drikusniet »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #17 Gepost op: maart 17, 2014, 02:39:19 pm »

Dus doordat het systeem niet overal hetzelfde is moet jij driedubbel betalen en doordat vele anderen frauderen mag jij dat ook?
Grappig! :>

Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #18 Gepost op: maart 17, 2014, 03:15:50 pm »

Ben ik nou de enige die hier een erg triest gevoel van krijg?
Nee, ik ben het helemaal met je eens. Als je ziet wat de meesten uitgeven in een vakantie is dit wel een redelijk trieste manier van bezuinigen. Maar goed, je piept wel anders als je bij de Zwitserse grens betrapt wordt met dit soort praktijken. Dan zou je willen dat je die 33 euro netjes betaald had. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat er redelijk strak gecontroleerd wordt. Mijn zwager had zijn vignet een keer onbedoeld niet helemaal vastgeplakt, een hoekje raakte de ruit niet goed. Hij kon de auto aan de kant zetten en kwam niet eerder het land in dan dat die sticker goed zat.

En voor 2km Oostenrijkse snelweg geen vignet kopen? Als het echt maar 2km is kan je dat wegvak ook mijden door een binnenweg te pakken.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #19 Gepost op: maart 17, 2014, 03:42:54 pm »

Wij hebben vorig jaar ook gewoon twee vignetten gekocht voor CH. Die voor de vouwwagen links op de zijkant van de disselbak geplakt, netjes in het zicht. Bij het verlaten van CH werden we er nog op gecontroleerd. Hadden ook even gekeken op markt plaats, maar vond het ook een gedoe. Daarom netjes betaald en inderdaad wat zijn die kosten nu, bv in vergelijking met de tol in Frankrijk. 

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #20 Gepost op: maart 17, 2014, 05:27:29 pm »

Citaat
Dus doordat het systeem niet overal hetzelfde is moet jij driedubbel betalen en doordat vele anderen frauderen mag jij dat ook?

Hoezo frauderen? Ik heb gewoon volledig betaald voor 1 jaar gebruik, en laat iemand anders daar ook van genieten op het moment dat ik daar geen gebruik meer van maak.

Daarnaast kom ik er gewoon eerlijk voor uit dat ik niet graag dubbel belasting betaal. Maar wat mij vooral tegenstaat: ik betaal wegenbelasting in NL, waar elke buitenlandse bezoeker gewoon maanden achtereen gratis gebruik mag maken van al onze (snel)wegen. (waar ik overigens geen probleem mee heb). En wij moeten voor een uurtje op de snelweg wel even € 66,- betalen. (en de tol in Frankrijk was in totaal minder voor veel meer snelweg). Het is gewoon dat enorme verschil wat ik hier benoem, en wat ik in het kader van de Europese samenwerking dan totaal niet begrijp.

Maar als jullie €66,- niets vinden voor een uurtje op de snelweg, prima. Daarvoor sta ik liever 2 dagen op een camping.  WW
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #21 Gepost op: maart 17, 2014, 05:41:12 pm »

 :I   :I   Vorig jaar naar de Limousin (Fr)  waren we 33 euro enkele reis kwijt aan tol, komende zomer naar de Drome zijn we ongeveer 39 euro enkele reis kwijt aan tol.

Waar heb je het dan over als je een vignet moet kopen ................ veel klachten over de prijs van een vignet omdat die voor een heel jaar is maar je hoort niemand over de prijs voor de tolwegen    :?   
 mij ook niet hoor, hoort nou eenmaal bij de vakantie
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #22 Gepost op: maart 17, 2014, 06:04:22 pm »

Citaat
veel klachten over de prijs van een vignet omdat die voor een heel jaar is maar je hoort niemand over de prijs voor de tolwegen    :?   

Ja hoor, staat er ook:  :#
Citaat
of veel wegenbelasting betalen en geen tol(vignet) of weinig wegenbelasting betalen en tol(vignet)
En het ging vooral over het hoge bedrag, ook al zit je maar kort op zo'n snelweg. In Oostenrijk kun je dan tenminste nog een kortere periode kiezen.

Citaat
hoort nou eenmaal bij de vakantie
Klopt, maar daarom mag ik het nog wel vervelend vinden, en vreemd dat de systemen in één Europa zo verschillen. Toch?  :?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #23 Gepost op: maart 17, 2014, 06:20:27 pm »

En het ging vooral over het hoge bedrag, ook al zit je maar kort op zo'n snelweg. In Oostenrijk kun je dan tenminste nog een kortere periode kiezen.
Klopt, dat is in Oostenrijk idd beter geregeld

Klopt, maar daarom mag ik het nog wel vervelend vinden, en vreemd dat de systemen in één Europa zo verschillen. Toch?  :?
Natuurlijk mag dat   :)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

MJB

  • Gast
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #24 Gepost op: maart 17, 2014, 06:25:49 pm »

Hoezo frauderen? Ik heb gewoon volledig betaald voor 1 jaar gebruik, en laat iemand anders daar ook van genieten op het moment dat ik daar geen gebruik meer van maak.

Daarnaast kom ik er gewoon eerlijk voor uit dat ik niet graag dubbel belasting betaal. Maar wat mij vooral tegenstaat: ik betaal wegenbelasting in NL, waar elke buitenlandse bezoeker gewoon maanden achtereen gratis gebruik mag maken van al onze (snel)wegen. (waar ik overigens geen probleem mee heb). En wij moeten voor een uurtje op de snelweg wel even € 66,- betalen. (en de tol in Frankrijk was in totaal minder voor veel meer snelweg). Het is gewoon dat enorme verschil wat ik hier benoem, en wat ik in het kader van de Europese samenwerking dan totaal niet begrijp.

Maar als jullie €66,- niets vinden voor een uurtje op de snelweg, prima. Daarvoor sta ik liever 2 dagen op een camping.  WW

Ontkennen dat het fraude is lijkt me wat kinderachtig, wanneer jij een niet overdraagbaar recht gekocht hebt en weer doorverkoopt weet je dondersgoed dat je de boel aan het belazeren bent. Zwitserland is overigens geen lid van de unie, dus Europese samenwerking zie ik niet zo snel gebeuren in deze.
Tolheffen is trouwens een kosten-baten spelletje, dus voor sommige landen pakt dit anders uit dan anderen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #25 Gepost op: maart 17, 2014, 06:32:20 pm »

 En dan begin ik nog niet over wat je (met vouwwagen) kwijt bent aan tol als je over de bruggen naar Zweden rijdt...
Alternatief is een dure ferry- al met al altijd meer kwijt als tolvignetjes voor Zwitserland.

Nb: bij kiezen bestemming weet je zulke kosten en moet je ze maar voor lief nemen......
Niemand verbiedt je om ergens anders heen te gaan...
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2014, 06:34:43 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #26 Gepost op: maart 17, 2014, 06:51:01 pm »

 :off
Ben ik nou de enige die hier een erg triest gevoel van krijg?

Ieder zijn eigen mening, de één geeft met gemak 66 euro uit voor de vignetten, een ander heeft ander vakantie budget. Ik wil ze nieuw kopen, maar als ik ze daarna wil of kan doorverkopen dan is dat MIJN keus.... Mag je triest vinden btw.. Ik geef liever geld uit aan iets anders..
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #27 Gepost op: maart 17, 2014, 07:52:08 pm »

Citaat
Ontkennen dat het fraude is lijkt me wat kinderachtig, wanneer jij een niet overdraagbaar recht gekocht hebt en weer doorverkoopt weet je dondersgoed dat je de boel aan het belazeren bent.

Ik heb nou eenmaal een hekel aan onnodige stikkers op mijn auto of vouwwagen en dat verwijderen is een vervelend karweitje. En op mijn manier is dat juist een fluitje van een cent, en gegarandeerd geen schade.

Als ik dan iemand daarna er blij mee kan maken, waarom niet? Als ik een parkeerkaartje heb die nog een uur geldig is, en aan iemand anders geef, heeft die gemeente ook gemiste inkomsten, maar is dat fraude of  aardig zijn voor je medemens? Ik vindt het laatste.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #28 Gepost op: maart 17, 2014, 08:15:14 pm »

Als ik een parkeerkaartje heb die nog een uur geldig is, en aan iemand anders geef, heeft die gemeente ook gemiste inkomsten, maar is dat fraude of  aardig zijn voor je medemens? Ik vindt het laatste.
Als je het weggeeft zou dat wellicht zou zijn. Maar het gaat hier om 'besparen' en besparen doe je alleen als je het vignet (dan wel het parkeerkaartje) doorverkoopt. En wie zo'n vignet tweedehands koopt voor meer dan €33,- is op zijn beurt een dief van z'n eigen portemonnee. De besparing is  slechts zo groot als het bedrag waarvoor je het vignet aan een ander slijt.

Maar wees gerust. binnenkort is er niet één gemeente meer die geen parkeren op kenteken ingevoerd heeft. En op termijn zal iets dergelijks met dat vignet vast ook wel gebeuren.

Je eerder genoemde argument van Europese samenwerking kan overigens linea recta de prullenbak in. Zwitserland is nu eenmaal geen lid van de EU.
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2014, 09:00:55 pm door Frankie »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #29 Gepost op: maart 17, 2014, 08:34:33 pm »


[off topic modus]   Bij ons parkeer je gelukkig nog altijd gratis    :K   [/off topic modus]
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal