Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: De nieuwe modellen zijn bekend  (gelezen 16687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #15 Gepost op: augustus 09, 2013, 11:34:22 am »

Wij hebben de Dakota ook ecru met cognac, maar dat vond ik al niet zo mooi (heb zelfs de importeur vorig jaar gemaild of ze toevallig nog van plan waren de kleuren te veranderen). Vind het een stuk stijlvoller in de ecru met kaki versie.

Heeft de importeur in ieder geval wel geluisterd. Kun je nu een nieuwe kopen, goed voor de economie.  :H
Gelogd
Groeten,

Erik

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #16 Gepost op: augustus 09, 2013, 12:23:29 pm »

Het lijkt erop dat hij niet veel goedkoper is als de Trigano Alpha dus word nog moeilijk kiezen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #17 Gepost op: augustus 09, 2013, 12:28:28 pm »

Wij zouden niet weer kiezen voor een Jamet, ook niet voor dit nieuwe model. De Cabanon Malawi lijkt ons veel praktischer vanwege de grotere ruimte van de voortent. En prijstechnisch gunstiger.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2013, 12:39:34 pm »

Vind ik niet echt te vergelijken.
Mis de harde deksel dus weer meer werk met afspannen voor een nachtje.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2013, 12:53:42 pm »

Hangt ook van het gebruiksdoel af dus. Voor slechts 1 nacht gaan wij niet klappen, dan liever een hotelletje o.i.d. met ontbijt en snel weer verder. Aan de andere kant, die paar haringen maken het verschil ook niet echt. Lijkt me dat je met een harde deksel meer werk hebt met het vlak zetten van wagen en deksel. dat laatste moet natuurlijk absoluut vlak staan en stevig t.ov. de wagen. Op de folder lijkt alles stukken mooier dan het is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #20 Gepost op: augustus 09, 2013, 12:59:50 pm »

Het lijkt erop dat hij niet veel goedkoper is als de Trigano Alpha dus word nog moeilijk kiezen.

Als belangrijkste verschillen zie ik dat gas en water bij de Jameta in de keuken staan en bij de Alpha in de disselbak. Dat vind ik een nadeel. De boogtent van de Jamet vind ik wel heel mooi. Die had ik ook wel bij de Alpha willen hebben! Verder heb ik nog niet veel verschillen kunnen vinden, anders dan de kleurstelling.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #21 Gepost op: augustus 09, 2013, 01:04:20 pm »

Lijkt me dat je met een harde deksel meer werk hebt met het vlak zetten van wagen en deksel. dat laatste moet natuurlijk absoluut vlak staan en stevig t.ov. de wagen.

In theorie klopt dat, in de praktijk valt dat reuze mee. We hebben inmiddels op heel wat scheve plekken gestaan. Als de wagenbak eenmaal waterpas staat (wat bij elke vouwwagen in principe de bedoeling is) is het vooral zaak om wat plankjes bij de hand te hebben om eventueel het bagagerek te ondersteunen nadat die is uitgeklapt. Meer is het niet. Voor de plankjes heb ik mij nu voorgenomen om daar van het winter keggen voor te maken. Dan is het helemaal snel op orde.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2013, 05:05:26 pm door wijnand »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #22 Gepost op: augustus 09, 2013, 01:24:14 pm »

Als belangrijkste verschillen zie ik dat gas en water bij de Jameta in de keuken staan en bij de Alpha in de disselbak. Dat vind ik een nadeel. De boogtent van de Jamet vind ik wel heel mooi. Die had ik ook wel bij de Alpha willen hebben! Verder heb ik nog niet veel verschillen kunnen vinden, anders dan de kleurstelling.
Zit er alleen nog wel mee hoe makkelijk is die voorste wand er in te zetten??
Wij willen voor een nacht alleen luifel en als we langer staan de boel dicht doen.
En zit er een kuipzijl in?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #23 Gepost op: augustus 09, 2013, 02:03:04 pm »

Voor de plankjes heb ik mij nu voorgenomen om daar van het winter keggen voor te maken. Dan is het helemaal in orde.
Hele goeie. Overigens die gele dingen voor onder de wielen kosten ook niet zo veel en hebben vertandingen waardoor de boel niet makkelijk weg glijdt. En de prijs valt reuze mee. Heb vorig jaar iemand zien klooien met zelf gemaakte plankjes e.d. om de cara... op te rijden voor het vlak zetten. De boel verschoof en krak, waterafvoer leiding en wellicht meer stuk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2013, 05:04:24 pm »

Zit er alleen nog wel mee hoe makkelijk is die voorste wand er in te zetten??
Wij willen voor een nacht alleen luifel en als we langer staan de boel dicht doen.
En zit er een kuipzijl in?
Dat is uit de foto's inderdaad niet af te leiden. Bij de Alpha is bij modeljaar 2013 het opzetsysteem van de voortent (en als je het dak daarvan als luifel gebruikt) vereenvoudigd. Ik kan niet zien of de Jameta datzelfde systeem heeft.

Wat wij overigens doen voor één nacht/weekend is niet het voortent-dak gebruiken als luifel, maar de zonneluifel. Die zet je met drie staanders en drie haringen vast en werkt sneller dan het frame op te moeten zetten van de voortent om het dak daarvan als luifel te gebruiken. En ik veronderstel dat die zonneluifel ook voor Jameta wel te krijgen zal zijn. Wat ik nog een voordeel van de zonneluifel vind ten opzichte van het gebruik van het voortentdak als luifel is dat de zonneluifel geen slikranden heeft. En wat er niet is hoef je bij vertrek ook niet schoon te maken  :#.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #25 Gepost op: augustus 09, 2013, 05:07:47 pm »

Hele goeie. Overigens die gele dingen voor onder de wielen kosten ook niet zo veel en hebben vertandingen waardoor de boel niet makkelijk weg glijdt. En de prijs valt reuze mee. Heb vorig jaar iemand zien klooien met zelf gemaakte plankjes e.d. om de cara... op te rijden voor het vlak zetten. De boel verschoof en krak, waterafvoer leiding en wellicht meer stuk.

Die gele dingen heb ik ook naar gekeken. Ik vind ze te steil voor waar ik ze voor wil gebruiken. Het gaat onder het bagagerek vaak maar om een paar centimeter en dan lopen die gele keggen te schuin op. Daarom wil ik ze langer maken met een flauwere hellingshoek.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #26 Gepost op: augustus 10, 2013, 04:40:00 pm »

Vanmorgen een Panorama 2014 besteld, nog een maand of 7 wachten.... :)
We waren de eerste trouwens die 'm wilden 'hebben'.
Nog 1x weg met onze oude klapper, die gaat dan de verkoop in over 3 weken  :)  (of de winterstalling hihi)
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:33:02 pm »


Twee foto's van het nieuwe model in Schijndel, vandaag even bezocht om stieken te halen.


« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2013, 09:38:21 pm door teunbrouwers »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #28 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:45:10 pm »

Mooie vouwwagen hoor!
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: De nieuwe modellen zijn bekend
« Reactie #29 Gepost op: augustus 16, 2013, 12:22:52 pm »

Ziet er mooi uit, eens zien of ik het weekend tijd heb om eens te gaan kijken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal