Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gasstel / branders walmen HELP HELP HELP  (gelezen 8040 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micsta

  • Gast
Re: Gasstel / branders walmen HELP HELP HELP
« Reactie #15 Gepost op: augustus 21, 2013, 01:35:18 pm »

Antwoord op jou vragen : 

Nee , ik heb geen enkel vet gebruikt alles heb ik droog ( dit is tijdelijk ) in elkaar gezet en getest.

De sproeiers heb ik in water met dreft uitgekookt en met een houten sateprikkersplinter even zachtjes doorgeragt.

Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Gasstel / branders walmen HELP HELP HELP
« Reactie #16 Gepost op: augustus 21, 2013, 03:14:18 pm »

Naar alle waarschijnlijkheid ligt het niet aan de gastoevoer, maar aan de luchttoevoer. Het kan zijn dat er een spinnewebje of stof in zit. Wij hebben dit ook gehad (dan wel bij een AK Allure keuken) en toen is zelfs 1 pit helemaal weggesmolten.
na het door blazen vanaf de voorkant (de gaten voor de lucht) was het probleem opgelost.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

bosi

  • Gast
Re: Gasstel / branders walmen HELP HELP HELP
« Reactie #17 Gepost op: augustus 21, 2013, 04:18:52 pm »

Ik ben het met de vorige schrijver eens, het probleem is niet dat je te weinig gas krijgt, maar dat de verhouding lucht gas niet klopt in de richting van te weinig lucht.
De einige opties die ik uit eigen ervaring heb zijn, te veel gas door een te groot (mBar) of verkeerd reduceer voor het type gebruikte gas of te weinig lucht door verstopte/geblokeerde toevoer.
De afstelling van de sproeier in de vlam pijp (giet aluminium pijpje die het lucht/gas mengsel naar de brander kopt brengt, kan mede bepalend zijn voor de juiste verhouding. Wellicht steekt de sproeier (zit aan een koper leiding die van de regelkraan op de voorkant van het gasstel zit, zodat je de branders individueel kunt regelen) te ver de brander pijp in en wordt er dus te weinig lucht mee naar binnen gezogen.
Gelogd

micsta

  • Gast
Re: Gasstel / branders walmen HELP HELP HELP
« Reactie #18 Gepost op: augustus 21, 2013, 09:01:01 pm »

Ik ben het ook met je eens, echter de simpelheid van de zuurstof toevoer en de positie van de sproeier laten eigenlijk geen ruimte voor fouten. Ik bedoel dit niet uit de hoogte hoor maar het is zo simpel bij mijn keuken van Jamet (Merk =  Filame) .

De sproeier kan alleen maar in de basis gedraaid worden tot hij vast zit ( dus hier is geen afstelling mogelijk ).

En de branderkelk heeft geen aansluitingen , het gas stroomt eronder omhoog en trek het zuurstof mee.

Of zie ik het verkeerd en zijn er mensen die het anders zien en mij kunnen uitleggen hoe het dan wel werkt ?

Ik zal proberen om nog wat foto"s te maken om het één en ander duidelijker te laten zien.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal