Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Topmatras in Aart Kok Kariba  (gelezen 6796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry1062

  • Gast
Topmatras in Aart Kok Kariba
« Gepost op: augustus 18, 2013, 11:27:57 am »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een topmatras in de Kariba? Hoe dik mag hij zijn zodat het dekzeil nog goed afsluit.
groeten,
Henry
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2013, 02:13:57 pm »

Wij hebben een topmatras van 3 cm, memory foam, komt bij Obelink vandaan.
Dít jaar voor het eerst, erg goed bevallen en geen probleem met inklappen. Wij laten geen dekbed of slaapzakken op het bed liggen bij het inklappen, dat maakt natuurlijk wel uit.

Verstuurd vanaf mijn HTC One V met Tapatalk 4

Gelogd

henry1062

  • Gast
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2013, 09:57:39 am »

Oké bedankt voor je reactie.
We twijfelen nog tussen drie en vijf centimeter. Dus als er nog mensen zijn die ervaring hebben met een iets dikker topmatras dan hor ik het graag.
We hebben net een kariba gekocht (onze eerste vouwwagen) en hebben dus nog geen ervaring met de mogelijkheden om dekbed etc te laten liggen.
Meer ervaringen hierover zijn welkom.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2013, 04:35:21 pm »

wij hebben 7cm traagschuim erop.
de wagen sluit niet echt netjes meer maar de dikte is niet echt een probleem, alleen drukt het matras de 'deksel' (latten bodem van de omgeklapte kant) iets op. om het netjes te doen, ga ik er nog een span(band)sluiting op maken. de 7m ligt aan de rechterkant van het vaste bed(gezien vanaf keuken). een 3,5cm past aan beide kanten.
je kan ook de originele matjes vervangen. deze zijn van een ' standaard' schuim gemaakt, ca 3,5 cm
als je een oplegmatras gebruikt, kun je de loungebank niet (goed) meer gebruiken en heel slecht bij je opbergruimte. dit is voor ons ook de rede om deze eruit te halen.
dekbedden gaan onder het bed.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2013, 04:38:34 pm door NOOBrainer »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2013, 05:48:56 pm »

Wij hebben een topmatras van 3 cm traagschuim.
Hierbij kunnen de slaapzakken ( of evt, dekbed) ook blijven liggen, het bed is dus altijd "gebruiksklaar".

Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

villeke

  • Gast
Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2013, 07:42:10 pm »

Deze gisteren gekocht. Hadden we ook in de roadmaster. Werkt prima.
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2013, 07:24:36 pm »

Ik lees vaak dat mensen hun matras elders vandaan halen. ik kan me niet voorstellen dat een wagen van ruim 10000 geen goed matras heeft. of zie ik het helemaal verkeerd.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #7 Gepost op: september 22, 2013, 08:05:29 pm »

Ik lees vaak dat mensen hun matras elders vandaan halen. ik kan me niet voorstellen dat een wagen van ruim 10000 geen goed matras heeft. of zie ik het helemaal verkeerd.
De vraag is wat je onder een goed matras verstaat en welk deel van de prijs van de vouwwagen je daarvoor acceptabel vindt. Onze klapper kostte 12 mille en daar zit een Polyether SG 35 matras op met een eenvoudige hoes eromheen. Hoewel Aart Kok er hoog over opgeeft geldt dat duidelijk niet als de beste keuze voor een matras. Maar voor ons is het tot nu toe prima. Koudschuim schijnt beter te zijn en een vouwwagenmatras van de http://www.matrasvakman.nl met zo'n mooie hoes eromheen zal vast weer ff wat anders zijn. Maar dat kost gewoon meer dan de gemiddelde klapperfabrikant er kennelijk in wil stoppen. Prijs blijft toch een issue.
Traagschuim geldt als het summum, maar schijnt niet verstandig te zijn als je niet iets mankeert waardoor dat nodig is. Het is een schuim dat vooral bij een medische indicatie nodig is. Koudschuim met een toplaag van traagschuim met een mooie hoes eromheen is ongetwijfeld het summum. Maar welke klapperfabrikant wil die relatief dure externe inkoop in z'n klapper verwerken...
« Laatst bewerkt op: september 22, 2013, 08:07:29 pm door Frankie »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #8 Gepost op: september 22, 2013, 08:29:50 pm »


Traagschuim geldt als het summum, maar schijnt niet verstandig te zijn als je niet iets mankeert waardoor dat nodig is. Het is een schuim dat vooral bij een medische indicatie nodig is. Koudschuim met een toplaag van traagschuim met een mooie hoes eromheen is ongetwijfeld het summum. Maar welke klapperfabrikant wil die relatief dure externe inkoop in z'n klapper verwerken...

Wij hebben een matras van ???? met een toplaag van koudschuim en een mooie hoes er om heen. Telt dat ook?  ;)

http://www.aartkok.nl/nieuws/2010-combi-camp-country-onnavolgbare-details
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #9 Gepost op: september 22, 2013, 10:22:11 pm »

Wij hebben een matras van ???? met een toplaag van koudschuim en een mooie hoes er om heen. Telt dat ook?
Dat is polyether met een laag koudschuim. Punt is natuurlijk dat het altijd beter kan. Massief koudschuim geldt als beter dan polyether met een laag koudschuim. Koudschuim met een laag traagschuim wordt vervolgens  beter geacht dan massief koudschuim. Enzovoort. Netto onder de streep geldt natuurlijk: wat vind je zelf het lekkerste liggen. :#
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Topmatras in Aart Kok Kariba
« Reactie #10 Gepost op: september 22, 2013, 10:48:40 pm »

Ik weet niet wat de afmetingen zijn van de Kariba, maar wij hebben nog een dekmatras van 140x200 cm, 5 cm dik in de aanbieding. Ook een Sultan van Ikea. Die gebruikten wij in de Alpenkreuzer, maar we hebben nu een HK Spacer met een prima matras. Bij interesse graag een PB.
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal