Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met Livingstone tent&trailer  (gelezen 4217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Gepost op: augustus 28, 2013, 10:32:48 pm »

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Corina en we hebben jaren gekampeerd met een Combi Camp. Die is nu zo goed als verkocht en we oriƫnteren ons dus op een opvolger. Na veel wikken en wegen (cocoon, cocoon aero en livingstone) zijn we er bijna uit. De livingstone staat op nummer 1. We willen geen vaste keuken meer. We gaan wee voor een tentkeukentje (los gastoestelletje en een kastje). We denken nu dus over de tent&trailer met de aluminium wagen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Aart Kok zegt dat de kwaliteit niet onder doet voor de zambezi. Is dat zo?
Verder viel ons op dat het bed nogal hoog is. Weet iemand hoe hoog? Het is natuurlijk fijn dat er daardoor veel bagage onder past, maar hoe gaat dat in de praktijk? Ik snap natuurlijk, met een krukje :I maar wordt je dat niet zat?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Corina
Gelogd

barryvl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Zambezi RL in Olijfgroen
Re: Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2013, 12:14:54 pm »

Beste Corine,

Zoals je in een ander Topic kan lezen ben ik me ook aan oriƫnteren op een Riverlodge. Keuze bij ons is een Zambezi of "gewone" Livingstone omdat wij wel graag een vaste keuken willen. Als dat niet zo was geweest zou ik zeker voor de voordeligere tent&trailer gegaan zijn. Ik dacht begrepen te hebben dat de trailer van het merk Saris is met een Alko onderstel, dus dat zit echt wel goed. Ook is ie een stuk lichter dan de gewone Riverlodge. Hij is alleen enkelwandig ipv dubbelwandig. Misschien moet je daarmee rekening houden bij de opslag en wat je in de wagenbak laat liggen.

Ben overigens wel benieuwd waarom de Livingstone boven de Cocoon staat. Wij hebben zelf namelijk jaren een Cocoon gehad en doorslag voor ons om nu voor een Riverlodge te kiezen is de afsluitbare voorwand. In een gezin van vijf is dat met slechter weer net even prettiger lijkt ons.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2013, 12:45:43 pm »

Wij hebben ook een wat hoger bed (Cocoon Aero) en zijn het krukje niet zat. :)
Ik weet niet of het bed van de Livingstone hoger is, dat zou natuurlijk wel kunnen schelen als dat meer "klimmen" zou betekenen.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 10:59:36 am door WimS »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2013, 07:08:27 pm »

Ben overigens wel benieuwd waarom de Livingstone boven de Cocoon staat. Wij hebben zelf namelijk jaren een Cocoon gehad en doorslag voor ons om nu voor een Riverlodge te kiezen is de afsluitbare voorwand. In een gezin van vijf is dat met slechter weer net even prettiger lijkt ons.

tsss, daar zijn oplossingen voor  :# :# :# :#

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8298.0
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2013, 11:04:06 pm »

Dank voor de reacties.

Ben overigens wel benieuwd waarom de Livingstone boven de Cocoon staat. Wij hebben zelf namelijk jaren een Cocoon gehad en doorslag voor ons om nu voor een Riverlodge te kiezen is de afsluitbare voorwand. In een gezin van vijf is dat met slechter weer net even prettiger lijkt ons.

We hebben (nu) de Livingstone boven de Cocoon staan om de diepere en afsluitbare luifel en toch ook wel de prijs.
Volgens mij had ik bij Aart Kok begrepen dat de Ali bak uit twee lagen aluminium bestaat met 'iets' ertussen.ongeveer een  cm dik. Dat kling voor een leek als ik ben, best stevig. Een allo-onderstel klinkt inderdaad wel goed.
Ik kan me niet voorstellen wat ik in m'n wagen zou willen bewaren waarbinnen van belang is dat de wagen dubbelwandig is.

Wij hebben ook een wat hoger bed (Cocoon Aero) en zijn het krukje niet zat. :)
Ik weet niet of het bed van de Livingstone hoger is, dat zou natuurlijk wel kunnen schelen al dat meer "klimmen" zou betekenen.

Weet iemand wel hoe hoog het bed is?

Groet, Corina (die er nog maar een nachtje over nadenkt)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2013, 10:23:13 am »

Als op je lijstje een cocoon en een aero staan kijk ook eens bij de kyte.
Bij de kyte kan je de luifel ook afsluiten maar ziet er iets minder uit (org. holtkamper dan)

voor de livingstone heb je ook een trapje of iets nodig hoor.
vooral als je een XL bed hebt.
kijk het filmpje maar eens.
Aart Kok Livingstone
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 10:27:08 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

barryvl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Zambezi RL in Olijfgroen
Re: Ervaringen met Livingstone tent&trailer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:13:41 am »

tsss, daar zijn oplossingen voor  :# :# :# :#

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8298.0

Wouw dat ziet er gaaf uit! Begrijp niet waarom HK dit zelf niet als optie levert.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal