Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ondertent Aart Kok Kariba  (gelezen 2861 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterm

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
Ondertent Aart Kok Kariba
« Gepost op: september 03, 2013, 10:12:37 pm »

Hallo allemaal,

Wij hebben een (tweedehands) Aart Kok Kariba gekocht van 2008. Onder de klep heeft deze de bagagebuidel, die door de vorige eigenaren ook alleen als bagage opslag is gebruikt. Wij willen deze echter gaan gebruiken als vijfde slaapplek; we hebben drie kleine kinderen.

We hebben de tent voor een proefweekend opgezet en de bagagebuidel ziet er wat 'dicht' uit. Alle kanten 'plastic' en geen ventilatie (behalve natuurlijk door de lattenbodem erboven). Ik heb wat navraag gedaan en het blijkt dat onze Kariba (2008 dus) precies op een moment is gemaakt dat er standaard nog geen ventilatie (muggengaas) in zit aan de bakzijde van de buidel.

Aart Kok kan dit toevoegen (125 Euro) maar ik overweeg om dit door bijvoorbeeld Atoma tent te laten doen. Zij kunnen wellicht ook aan de voorzijde van de buidel nog wat extra ventilatie-mogelijkheden maken.

Wat zijn jullie ervaringen met slapen (van kinderen) in de bagagebuidel? Hoe ziet de standaard ventilatie eruit (van modellen na 2008)? Zouden jullie adviseren om ook bij de ingang van de buidel nog ventilatie aan te brengen?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen. Bij voorbaat dank!
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Ondertent Aart Kok Kariba
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2013, 10:18:40 pm »

Wij zijn ook recente Kariba bezitters. Bouwjaar 2009 dus met ventilatie. Onze zoon heeft er prima geslapen. Ik kan me voorstellen dat extra licht mogelijkheid aan de voorijde prettig zou zijn, zoals Aart Kok het nu levert. Onze zoond vind het niet nodig en lag er graag dat weekend.
Het is wel een stuk koelere plek dan op de bedden boven.
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Ondertent Aart Kok Kariba
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2013, 09:12:44 pm »

Wij hebben ook een oude versie en hebben er bij de wit in schijndel (waar we hem gekocht hebben) een extr gaas in laten zetten aan de ingang (dubbele flap) en aan de zijkant gaas met een gordijn wat open of dicht geknoopt kan worden. Ik weet niet meer wat de prijs was, maar je hoeft er denk ik niet voor naar aart kok zelf. De kinderen slapen er lekker in. Succes!
Gelogd

peterm

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
Re: Ondertent Aart Kok Kariba
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2013, 11:01:24 pm »

Bedankt voor deze reacties en tips. Ik heb ondertussen al gebeld met Atoma tent en afgesproken dat ik er een keer langs ga met de ondertent. Ik ga de mogelijkheden bespreken voor ventilatie aan de zijkant en de voorkant. Het idee van de gordijntjes hou ik ook nog even vast.

 
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Ondertent Aart Kok Kariba
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2013, 12:42:21 pm »

Wij hebben een kavango, met de bagagetent onder de slaapplaats. En onze oudste heeft daar een paar nachten geslapen en de jongste ruim 2 weken. Dat ging prima. Idd lekker koel dus dat was ideaal. Die van ons heeft trouwens wel ventilatie in de zijkant en gaas bij de ingang.

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk 4

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal