Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Laadruimte Raclet Safari  (gelezen 7960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abyss

  • Gast
Laadruimte Raclet Safari
« Gepost op: september 08, 2013, 07:24:41 pm »

Ik ben helemaal nieuw op vouwwagen gebied. We hebben nu nog een Outwell Wolf lake 7 tunnel tent.
verder heb ik een Saris aanhangwagen om de boel te kunnen vervoeren. We zijn met z'n 5e dus we nemen ook een hoop rommel mee.

Nu past bijna alle camping materiaal in mijn Saris karretje moet je denken aan stoelen, tafel, kastje, toilet, gasfles, skottelbraai grootste model.

Nu wil ik een Cabanon Mercury of een Raclet Safari gaan aanschaffen. Maar ik snap niet goed war ik dan al mijn spullen moet laten.

Nu zijn hier allemaal vouwwagen gebruikers dus jullie moeten het weten
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2013, 08:05:39 pm »

Ook wij zijn met 5. Hoe je je spullenboel meeneemt is van veel zaken afhankelijk.
Type wagen: in een dubbelklapper heb je minder ruimte dan in de meeste snelklappers.
Type auto: ik rijd momenteel een auto met een heel grote kofferbak. Ik kan de bagage gemakkelijk, goed verdeeld over auto en klapkar kwijt.
Ik denk dat het meest belangrijke is dat je probeert zo min mogelijk mee te nemen. In het begin trokken we wat extra tijd in om in te pakken, gewon een paar dagen voor vertrek de wagen inpakken . Houd er reken7ng mee dat op de terugweg alles meer ruimte schijnt te moeten innemen :#
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2013, 02:07:51 pm »

Ik heb nu een 1500 liter bagage wagen een grote dakkoffer 500liter en een Toyota corola verso achterbak. :>

IK weet soms ook niet waar ik het allemaal moet laten toch krijg ik het de heen weg moeilijker mee dan de terug weg. blijbaar heb ik dan meer tijd om alles op de juiste manier in te pakken. een kennis vertelde me eens dat ik alles in kratjes zou moeten doen.

Ik heb inmiddels een kleine skottelbraai gekregen. Dit bespaard veel ruimte in tegenstelling tot het grootste model. Normaal heb ik 2 kleine tusendoor tentjes bij me. omdat de grote tent opzetten te veel tijd kost. Dat hoef ik met een vouwwagen natuurlijk ook niet meer mee te nenem.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2013, 08:06:30 pm »

en je hoeft geen luchtbedden of selfinflatables meer mee te nemen, je keuken spulle kijnnen in de keuken dus die nemen ook geen extra plek meer in!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2013, 09:03:26 pm »

Als je je aanwent om je aan te passen naar de hoeveelheid ruimte, komt alles goed...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

DannyST

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2013, 02:07:50 pm »

Waar je de spullen moet laten?


 ::)
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2013, 02:14:23 pm »

Nee, alle gekheid op een stokje.

De Safari heeft best wel wat ruimte om spullen kwijt te kunnen.
Stoelen onder het dekzeil maar op de bedden, tafel, kastje, skottel in de wagen.

Het helpt als de tafel mooi inklapt http://www.dewitschijndel.nl/primato-grande-campingtafel/
Voor het kastje geldt hetzelfde...
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #7 Gepost op: september 22, 2013, 07:08:06 pm »

Klopt maar ik heb een chemische toilet, 5 klapstoelen een tafel een kastje 4 tassen met kleding een skottel een gasfles een kratjes met bestek borden en ander keuken gerei dit zit in 4 klein kratjes verdeeld
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #8 Gepost op: september 23, 2013, 12:00:29 pm »

 :# Ik denk dat je het antwoord zelf geeft ;) je hebt gewoon teveel spullen :H
Maar er kan toch nog "iets" in jullie auto of niet? In het andere topic dat je geopend hebt (gelijkaardige titel alleen andere vouwwagen) is er ook gereageerd daar zei je zelf dat het geen Raclet ging worden  :?
Je hebt nog een hele winter om rustig langs alle vouwwagenverkopers te gaan. Ik ben misschien fout maar het voelt aan alsof je helemaal nog niet overtuigd bent om voor een vouwwagen te gaan. Laat anders nog eens rustig bezinken.
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #9 Gepost op: september 23, 2013, 01:44:48 pm »

:# Ik denk dat je het antwoord zelf geeft ;) je hebt gewoon teveel spullen :H
Maar er kan toch nog "iets" in jullie auto of niet? In het andere topic dat je geopend hebt (gelijkaardige titel alleen andere vouwwagen) is er ook gereageerd daar zei je zelf dat het geen Raclet ging worden  :?
Je hebt nog een hele winter om rustig langs alle vouwwagenverkopers te gaan. Ik ben misschien fout maar het voelt aan alsof je helemaal nog niet overtuigd bent om voor een vouwwagen te gaan. Laat anders nog eens rustig bezinken.

Nou we zijn er wel uit dat het een vouwwagen moet worden. De Raclet valt al wel af. De kans dat het een Mercury zal worden is groot.
Wij zijn Tent kampeerders en nemen wel wat mee. Maar heb niet de indruk dat ik spullen mee neem die ik niet gebruik. We rijden in een toyota Verso, daar past wel wat in maar is geen station wagen verder een dakkoffer. De tent is te groot voor in de auto dus die gaat op een aanhanger. Deze aanhager is 1400liter Daar zitten normaal mijn stoelen tafel Skotterbraai chemisch toilet gasfles e.d in. We waren bang dat we het in een vouwwagen niet mee kregen. De verkoper in Rotterdam Heeft ons een beetjke bang gemaakt dat wij alle spulen nooit in een Raclet of Cabanon zouden kunnen meenenen.

Maar ja als ik voor mijzelf alles na gaat en wat ik zo lees op dit forum valt dat allemaal best mee. De meeste vouwwagens hebben best wel wat bagage ruimte.
Ik heb hier wel meer gelezen dat mensen met een gezin van 5 of 6 in een Cabanon kamperen. Alleen weet ik dan nog niet wat voor auto ze rijden. Dit verschilt natuurlijk nogal Of je een Fiat panda of een VW bus rijdt.

Maar goed we gaan eind van de week de knoop doorhakken. :K :>
Gelogd

Loura

  • Gast
Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #10 Gepost op: september 23, 2013, 04:08:40 pm »

Wij hebben een trigano vendome overgenomen van een gezin die daar met z'n zevenen mee op vakantie gingen. Weinig ruimte over in de auto, want daar zaten ze al met zijn zevenen in. Wel dakkoffer op auto en eentje op de vw. En verder ging alles mee: skottel, lading stoelen, tafels, wasrek, kacheltjes, 2 koelboxen, meerdere kastjes en dan nog alle kleding enz. En dat paste ook! Dus met een beetje fatsoenlijk inpakken kun je er veel in kwijt! (Wij zelf 4 personen met een scout pivo, de auto een mitsubishi colt (absoluut geen grote kofferbak) zonder dakkoffer, maar alles bij ons wat we nodig hadden (waaronder 3 tafels, ja, beetje veel, in de scout, de 4 stoelen en 1 ligstoel onder het zeil); ik had er meer ruimte in dan gedacht!). De scout en de trigano zijn wel allebei dubbelklappers. Maar echt; ik stond te kijken wat een ruimte er in de scout zat toen ik eenmaal aan het inpakken was. De trigano heeft nog meer ruimte, want de bedden klappen daar op de kar en bij de scout klapten ze in de kar. Maar trigano net gekocht, dus nog niet 'getest'.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #11 Gepost op: september 23, 2013, 07:21:25 pm »

Nee, alle gekheid op een stokje.

De Safari heeft best wel wat ruimte om spullen kwijt te kunnen.
Stoelen onder het dekzeil maar op de bedden, tafel, kastje, skottel in de wagen.

Het helpt als de tafel mooi inklapt http://www.dewitschijndel.nl/primato-grande-campingtafel/
Voor het kastje geldt hetzelfde...

dat klopt maar hier hebben ze de kussens van de bankjes er uit gelaten die moet je ook nog meenenem, of zitten die hier niet bij?
« Laatst bewerkt op: september 23, 2013, 07:25:02 pm door abyss »
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #12 Gepost op: september 24, 2013, 02:16:57 pm »

Ja, die kussens staan niet op die foto. Ze passen precies in het deel achter de keuken.
Kwamen wij ook bij de aflevering pas achter  :I Scheelt inderdaad in de ruimte.

Wij hebben dat opgelost door alle inboedel inklapbaar of opvouwbaar te kopen. De kleine foedraal van de tafel en de kasten en slaapzakken passen prima in het deel dat je overhoud; vuilnisbak erbij en de grote staande lamp.

We overwegen om tijdens de volgende vakantiereis de kussens in de auto op te bergen en de boodschappenkratjes uit de auto te halen en in de vouwwagen op de plek van de kussens op te bergen; scheelt vast ook in je kogeldruk.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:17:42 pm »

http://link.marktplaats.nl/835820259 :-)

Let vooral op de foto's met de verhoging :-)
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Laadruimte Raclet Safari
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:29:44 pm »

Bij de Cabanon gaat er best veel in de disselbak, keukenspullen in de keuken, wij hebben alle spullen zoals haringen, snoer voor electra e.d. In de bankjes, tent bovenop, grondzeil op de keuken. Als je het dekzeil laat verlengen kan er ook best veel op de wagen, bij ons nu tafel en twee stoelen. Rest in de auto en dakkoffer.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal