Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: iemand ervaring met een chantilly 2006?  (gelezen 4770 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Gepost op: januari 20, 2014, 11:50:24 am »

Hallo

Ben een newbee hier, maar ik heb al een hele lange klapper-geschiedenis.  Als kind jarenlang meegegaan met mijn ouders in een groene Walker (nog steeds moet ik daar aan denken als ik bruin-geblokte stofjes zie :) )
Een paar jaar geleden hebben we een alpenkreuzer prestige ('99) gekregen van mijn oom. Voor mijn man en kinderen (7 en 5) de eerste kennismaking met deze manier van kamperen. We hebben veel plezier gehad van de alpenkreuzer,  maar helaas was hij bij zware regen niet droog te houden. Als kampeerder ben ik wel wat gewend, en de zon droogt alles uiteindelijk wel weer, maar voor mijn man was dit toch wel een minpunt.
Gelukkig beviel het klapper-kamperen wel, en we zijn dan nu ook op zoek naar een nieuwere wagen.
We hebben ons oog laten vallen op een trigano chantilly uit 2006. De eigenaren komen uit Walonie, dus de communicatie moet in het frans. Ik spreek wel wat frans, maar onderhandelen en uitvragen van allerlei specifieke eigenschappen is best lastig.
Kunnen jullie me wat meer informatie geven over deze vw?

Hoe zijn de bedden? Sterke en zwakke punten, en is er bijvoorbeeld nog een aparte luifel voor te krijgen (zit er helaas niet bij)?

Alvast bedankt voor de reakties,


Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2014, 10:32:30 pm »

Niemand?
Ga over anderhalve week kijken,  zou toch wel fijn zijn als ik iets meer bagage kan meenemen omdat alles verder in t frans moet gaan   :?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

wezenveld

  • Gast
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2014, 11:01:31 pm »

Nee, sorry. Heb een Chantilly uit 2003. Weet niet of er veel verschil is. Nu een aantal stokken van mijn voortent vervangen zijn heb ik geen klachten over mijn klapper. Maar ik denk dat het al dan niet aanwezig zijn van de luifel zeker een onderhandelingspunt is.  Bij mij is ie iets van 2 meter diep. Daardoor kan ik ook klappen zonder voortent.. :K :>
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2014, 09:23:19 am »

Dank voor je reaktie. Stokken vervangen? Kan je die gewoon nog bijbestellen dan? Of heb je daar naar moeten zoeken op zoekertjes-sites? Ik weet niet of er veel verschil zittussen de 2003 en 2006 versie, zal wel meevallen toch? Er zit geen luifel bij, maar de prijs is ook erg schappelijk, 1250 euro.
Zou daar nog wel aan te komen zijn? Een nieuwe luifel?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2014, 09:43:07 am »

Meestal is een originele luifel duur.
Maar misschien past een gewone sommigen gebruiken ook een tarp.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

wezenveld

  • Gast
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2014, 10:18:32 am »

Dank voor je reaktie. Stokken vervangen? Kan je die gewoon nog bijbestellen dan? Of heb je daar naar moeten zoeken op zoekertjes-sites? Ik weet niet of er veel verschil zittussen de 2003 en 2006 versie, zal wel meevallen toch? Er zit geen luifel bij, maar de prijs is ook erg schappelijk, 1250 euro.
Zou daar nog wel aan te komen zijn? Een nieuwe luifel?

Een aantal stokken was verbogen. Heb ze toen via Pauw in Heerhugowaard kunnen bestellen. Duurde wel maaaaaaanden voor ze er waren, maar ze waren dan ook speciaal voor mij nieuw gemaakt bij Trigano in Frankrijk ;).
En wat Alex zegt, met een flinke tarp kom je ook een eind weg. Ik heb ook wel gezien dat men een partytent voor de vouwwagen plaatst ipv luifel.....
Prijs is inderdaad zeeeer schappelijk!!!
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 01:46:40 pm door wezenveld »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2014, 11:03:01 am »

Let wel op.
Sommige camping verbieden partytents.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2014, 10:54:13 am »

Eindelijk durf ik te reageren.... we hebben onze chantilly een maand geleden gekocht van een bejaard echtpaar. De wagenbak stond half opengeklapt in hun schuur. Die zag er prima uit, dus we hebben een berekend risico genomen door hem toch te kopen zonder hem in volle glorie te hebben gezien. Gisteren konden we hem dan eindelijk in onze tuin opzetten. Het tentdoek van de wagenbak en voortent is echt als nieuw. Binnententen, matrassen en gordijnen allemaal schoon en netjes. Alle ritsen zijn met siliconenspray behandeld.
Het enige minpunt is, dat de tentstokken in matige conditie zijn. Vorige eigenaar ging jaren naar zee met de klapper, en dat zie je aan de stokken, alles lijkt aangetast door de zoute zeelucht. Zouden we daar wat mee moeten doen? Daarbij miste her en der wat 'klik-verbindingen' maar die heb je volgens mij zo bijgekocht. Ook zijn 2 stokken een beetje krom. Ik denk dat we die nu maar gaan bijbestellen,  zodat we ze op tijd voor de vakantie in huis hebben...

Al met al ben ik dik tevreden voor deze prijs! 
Moet wel zeggen dat ik dat stokkengebeuren opzetten erg vond tegenvallen! Wat een raar systeem!  ::)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #8 Gepost op: maart 03, 2014, 02:09:26 pm »

Als die tentstokken geen bruine roest hebben, dan hoef je in principe niets te doen. Anders zou je zinkspray kunnen gebruiken.  Eventueel schoonmaken met water, en verder zou ik niets doen. Siliconenspray oid zou ik niet zo snel willen gebruiken in de buurt van tentdoek.

Sent from my 7 Trophy T8686 using Tapatalk
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #9 Gepost op: maart 03, 2014, 06:35:38 pm »

pas idd op met sprays in de buurt van tent doen.
De Alpen Kreuzer die wij hadden was ook een hele klus om deze op te zetten.
Dan ben je echt toe aan vakantie  :#

Bij Swiba voor onderdelen terecht. Die verkopen Alpen Kreuzer en Roadmaster onderdelen.

Veel plezier met je klapper

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: iemand ervaring met een chantilly 2006?
« Reactie #10 Gepost op: maart 03, 2014, 08:28:48 pm »

Ik spray nix meer op mn TRIGANO  :K haha... die AK zal ik bij mn avatar weghalen want we kamperen dit jaar toch echt in de chantilly  :J
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal