Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling  (gelezen 32205 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #15 Gepost op: april 08, 2014, 09:12:11 pm »

kan inderdaad gedaan zijn ter bescherming van het doek. Naaldbomen verliezen nogal wel eens wat drap wat je liever niet op je tent krijgt.
Dat had een beter excuus geweest van die man.
Maar ook in de stalling zie je soms wagens compleet ingepakt in bubbeltjes folie. :?
Gelogd
live life outdoors

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2014, 09:35:41 pm »

In het buitenland zie je dat wel vaker, ik zou het nooit doen. Het voorkomt wellicht vlekken van bomen en vogels op de tent, maar dan heb ik toch liever vlekken dan altijd een zeil over de tent gespannen.
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #17 Gepost op: april 09, 2014, 05:20:46 pm »

We hebben besloten om verder niet op dit aanbod in te gaan...Hadden er steeds een beetje een onderbuik gevoel bij, weet niet waarom, misschien te mooi om waar te zijn; 2 x gebruikt en 9 jaar stilstaan?
Bij verdere internetbezoeken kwamen we opeens de vouwwagen op nog 4 andere tweedehands sites tegen, met dezelfde naam maar nu had de klapper ineens een ander bouwjaar (verschil van 3 jaar)  en een totaal andere vraagprijs erbij die ruim €1000 hoger lag dan hetgeen ze ons aangeboden hadden. En dat waren recentere advertenties dan degene waar wij op hadden gereageerd. In combinatie met het feit dat we het toch wel wat apart vonden dat een vouwwagen zo lang in een stalling staat, er geen foto's bij stonden van de wagen zelf maar uit een brochure en dat we misschien 120 km voor niks zouden gaan rijden heeft ons doen besluiten het niet te doen. Misschien voorbarige conclusie en laten we een mooie kans lopen, maar het voelde niet goed.
Wellicht mogen we als we niks passends vinden ook de klapper van een familielid lenen dus we zitten niet op hete kolen ;-)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #18 Gepost op: april 09, 2014, 06:06:59 pm »

In het buitenland zie je dat wel vaker, ik zou het nooit doen. Het voorkomt wellicht vlekken van bomen en vogels op de tent, maar dan heb ik toch liever vlekken dan altijd een zeil over de tent gespannen.
Klopt, in 2001 waren we in Italië op een heel grote camping. Daar stonden veel caravans op een seizoenplaats, gewone toercaravans met voortent.  Maar daarvan stonden er heel veel onder een dakconstructie van doek. Sommigen stonden, echt waar, zelfs IN EEN TENT met daarvan en voortent, op de 2e foto zie je een tent, maar daarin staat echt een caravan met voortent   :H



Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #19 Gepost op: april 09, 2014, 06:14:55 pm »

Op de foto's zie ik volgens mij allemaal naaldbomen, dus grote kans op hars. En daar wordt over het algemeen je tentdoek niet mooier van. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je dan een extra laag gebruikt, die daar geen problemen mee heeft en makkelijk aan het eind van het seizoen op de grond is te leggen en schoon te maken.Eigenlijk hetzelfde als iets onder je grondzeil te leggen.
« Laatst bewerkt op: april 09, 2014, 06:19:38 pm door Drikusniet »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #20 Gepost op: april 09, 2014, 06:43:53 pm »

Op de foto's zie ik volgens mij allemaal naaldbomen, dus grote kans op hars. En daar wordt over het algemeen je tentdoek niet mooier van. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je dan een extra laag gebruikt, die daar geen problemen mee heeft en makkelijk aan het eind van het seizoen op de grond is te leggen en schoon te maken.Eigenlijk hetzelfde als iets onder je grondzeil te leggen.
Klopt helemaal. het was daar een groot pijnbomen bos. Dus op zich heel logisch zo'n extra dak, we hebben alleen heel verbaasd staan kijken naar die complete tenten waar een caravan MET voortent in stond. 
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #21 Gepost op: april 09, 2014, 06:49:54 pm »

Hars is ellende.

@San76 juiste keus lijkt mij.
Geduldig verder zoeken.
Heb je al bij caravandealers na gevraagd of ze inruil vouwwagen hebben staan (en dan niet stiekem met een caravan thuis komen  :#)
Henk Pen in Haaksbergen verkoopt ook gebruikte vouwwagens.
http://www.henkpen.nl/mod.php?mod=invexp&op=show&cat=14
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #22 Gepost op: april 09, 2014, 09:40:14 pm »

....., misschien te mooi om waar te zijn; 2 x gebruikt en 9 jaar stilstaan? ....


Maar het komt best voor; mijn zus heeft een CampLet met alle opties. Ik denk dat ie nu bijna 15 jaar oud is, maar het zal mij benieuwen of ie meer dan 5 keer gebruikt is. De CampLet staat gestald in een verwarmde inpandige garage. Als ie t.z.t. verkocht wordt heeft ie niks geleden.
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #23 Gepost op: april 11, 2014, 07:04:54 pm »

De wagen waarop ik op de foto het zeil overheen gespannen zag, is de volgende:

http://www.2dehands.be/caravans-kamperen/vouwwagens/trigano/trigano-vendome-gl-181729815.html

Er staat als bouwjaar 2005, maar in mailcontact met de eigenaar wordt gezegd: " ik heb hem in 2008 gekocht, er staat geen bouwjaar op de aankoopnota of chassis maar dit model is gemaakt tussen 2003 en 2005"

Hij weet dus het exacte bouwjaar van zijn vouwwagen niet? Volgens mij zijn ze in deze kleurstelling ook eerder gemaakt, in 2002 en 2001, maar wat is jullie mening daarover? Ik heb heel brutaal naar de dealer gebeld waar mijnheer deze gekocht heeft en zij willen mij niet alles vertellen, maar wel dat deze wagen zeker niet van 2005 is.....

Ik heb dit bericht overigens ook in mijn topic: Trigano Vendome of Jamet Arizona gezet omdat dit specifiek over een Vendome gaat....Ik zal verder niet dubbel posten!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #24 Gepost op: april 11, 2014, 08:04:57 pm »

Waarom heeft hij er plastic met tyraps op het dak? :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #25 Gepost op: april 11, 2014, 08:13:54 pm »

Tja, lastig; Op de foto's krijg ik toch het idee dat het zeil er overheen gespannen is door overdreven zuinigheid. Daarnaast ziet de wagen er uit als nieuw, maar ik kan nergens zien hoe oud de foto's zijn. Blijft natuurlijk vreemd dat er onduidelijk gedaan wordt over de leeftijd van de wagen. Bij mijn weten moet dit toch altijd ergens op de dissel staan.

Maar goed, bij twijfel niet inhalen
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #26 Gepost op: april 11, 2014, 10:26:35 pm »

Waarom heeft hij er plastic met tyraps op het dak? :?
Vast tegen hars.  ::)
Moet idd zeggen dat het er vreemd uitziet.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

buzzin

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #27 Gepost op: april 12, 2014, 12:44:08 am »

Ik heb zelf ook wel eens een zeiltje over m'n tent gespannen, maar dat was toch echt omdat ie lek was  :X
Over de vouwwagen heb ik het nog nooit gedaan....maar zat er wel aan te denken na wat vervelende vlekken vorige keer.

En ach, 120 km rijden....iedereen heeft daar een andere blik op :)
Zelf rijdt ik dagelijk 70 km naar werk en terug....en als ik 'even' op bezoek ging bij familie +/- 220 km heen en dan ook weer terug.
Nederland is niet zo groot als je vaak veel rijd  :P
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #28 Gepost op: april 12, 2014, 04:49:30 am »

Als ik naar de foto's kijk, zie ik dat deze eigenaar:
- zowel plastic als worteldoek onder de vouwwagen legt
- doek over het dak alleen bij die plek waar een boom op het dak ligt. Op de foto zonder boom heeft hij er niets overheen, en daar heeft het toch overduidelijk geregend.
Ik zou blij zijn met zo'n vorige eigenaar, voor mij zijn dat tekenen dat hij zuinig is op zijn spullen.

Voor het bouwjaar, tja dat is inderdaad onduidelijk, maar niet het bouwjaar, maar hoelang hij buiten is gebruikt is van belang. Dit bepaalt namenlijk hoe goed het tentdoek nog is. Ik heb veel liever een vouwwagen die 15 jaar oud is, en in totaal zeg 10 weken gebruikt is, dan één van 5 jaar oud die 30 weken is gebruikt. Hij heeft de aankoopnota, en dat kunnen velen met zo'n oude wagen niet zeggen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #29 Gepost op: april 12, 2014, 10:33:30 am »

Dat hij de vouwwagen in 2008 gekocht heeft en dat de vouwwagen zelf van 2005 is kan zonder probleem. Het kan bv een showroommodel zijn. Kijk maar op de site van Holtkamper daar zie je soms showroommodellen staan of demomodellen van enkele jaren oud
http://www.holtkamper.nl/Outlet-Occasions.html

Voor mij is 100 km rijden voor een vouwwagen niet ver. Ik woon in België en ik denk dat ik nog geen enkele vouwwagen binnen een straal van 100 km rond mijn woning gevonden heb ;). Ik had mijn vrouwelijke nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en gaan kijken.

Dat doek over de tent. In bepaalde bossen hangt men over elke tent een zeiltje. Zeker als het de moment is dat de dennen beginnen te bloeden (zoals wij dat noemen). Hars is niet leuk dus dek je de tent af. Onze vouwwagen heeft in Frankrijk de geelstipziekte gekregen ;), we denken een soort luizenpoep. Moesten we dit vooraf geweten hebben hadden we hem misschien ook met iets afgedekt.

Als er een oplooprem aanzit moet je die induwen en moet die langzaam terug eruit komen anders is ze stuk. Die laten vervangen kost ongeveer 150 euro. Dat weet ik sinds vorige zaterdag.

Maar het allerbelangrijkste is jouw gevoel. Als dat zegt doe het niet, dan moet je het niet doen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal