Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling  (gelezen 32213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #30 Gepost op: april 12, 2014, 01:47:49 pm »

Dank voor jullie reacties! Ik ben er blij mee, jullie geven me echt info en tips en dingen om over na te denken! Ik had eigenlijk al gemaild dat we het niet deden. Krijg vanochtend een mail van mijnheer dat hij naar de dealer heeft gebeld en de wagen uit 2003 is. Maar de dealer adviseert hem een prijs te vragen die 500 euro hoger ligt dan hij ons aanbood.  We gaan even kijken wat we er mee doen...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #31 Gepost op: april 12, 2014, 07:37:59 pm »

Denk er idd rustig over na. Misschien woont er iemand van dit forum in de buurt van de verkoper en wil die wel met jou mee gaan kijken? Het is het vragen waard, veel lieve mensen hier op dit forum  WW
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #32 Gepost op: april 14, 2014, 12:47:06 pm »

Dankjewel voor je reactie! Dat zou inderdaad ook nog kunnen, iemand meevragen, dat is wel een goed idee ;-) Een oom van mij met ruim 30 jaar vouwwagenervaring ;-) wil ook wel mee kijken maar alleen als het in de buurt is dus...
We hebben geen contact meer met de man gehad. We weten ook niet of hij hem nog voor €1850 wil verkopen, nu de dealer hem €2300 heeft geadviseerd.
En of €1850 veel is voor deze wagen of niet...De andere Vendomes die we hebben gezien zijn voor €1750 weggegaan, ook 2003 en er staat er nog een voor €1250, maar denk dat die in minder goede staat is. Wat denken jullie van deze vraagprijs?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #33 Gepost op: april 14, 2014, 01:27:13 pm »

Dat verhaal van die dealer en die € 500,- heeft ie wellicht zelf bedacht ............... je moet niet te goed van vertrouwen zijn.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #34 Gepost op: april 14, 2014, 01:33:20 pm »

Met prijzen over dat merk en type heb ik helaas geen ervaring. Wat C5CCV zegt zou best wel eens kunnen kloppen. Je zou een bod van 1500 kunnen plaatsen  ;)
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #35 Gepost op: april 14, 2014, 02:19:41 pm »

Ik weet wel dat hij hem bij die dealer daar heeft gekocht, in 2008 want dat heb ik aan de dealer gevraagd en zij bevestigden dit. Zij zeiden toen ook dat de wagen niet van 2005 was maar wilden het goede bouwjaar (2003) niet zeggen, dat moest ik maar aan de man zelf vragen....
Als ik er dan met hem niet uitkwam zei ze, dan kon ze mij een andere wagen aanbieden die ze daar hebben staan, een uit 2002 voor €2100......
Wellicht hebben ze hem geadviseerd €2300 te vragen en hopen ze dat wij dat te veel vinden en ingaan op hun aanbod, dat kan ook....
En misschien heeft hij het wel zelf bedacht wat jullie zeggen, wie weet. Bedankt voor de hint, ik hou er rekening mee!

« Laatst bewerkt op: maart 12, 2015, 06:47:52 pm door San76 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #36 Gepost op: april 14, 2014, 02:21:49 pm »

Daarnaast is de dealer er zelf ook bij gebaat als de prijzen op MP relatief hoog zijn, wordt de afstand met zijn prijzen weer wat kleiner ……….
 
Mij lijkt een prijs van € 2.000,- een beetje de max als de wagen echt in nieuwstaat is; uiteindelijk is hij door zijn leeftijd natuurlijk fors in waarde gedaald. Maar als je ziet wat er her en der bij de dealers staat, hoe ze er ut zien en wat ze er voor durven vragen …………….. sommige zou ik gratis nog niet mee willen nemen.
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #37 Gepost op: april 14, 2014, 02:28:02 pm »

Klopt!
Wij vroegen een tijdje terug bij Ad wat een Roadmaster uit 2001 waard zou zijn, mits in goede staat. Ad antwoordde tussen de €750 en de €1000. Bij een dealer stond er toen een uit 2001 voor €1950...
Toen we daar in de showroom in Goirle waren werd er ook gezegd dat het absurd is wat er soms voor gevraagd wordt, maar dat het op een of andere manier toch wel verkocht wordt...
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #38 Gepost op: april 14, 2014, 04:14:50 pm »

Vreemd dat een dealer zegt 500 meer vragen. Als je een dubbelklapper in ruilt krijg je het er bijna niets voor. Wij wilden 8jaar geleden een Jamet Louisiana van 3 jaar inruilen en kregen er net €1000.00 voor. Moesten we wel een nieuwe CCC voor terug kopen, een dubbel klapper wilden ze eigenlijk niet inruilen. Ik vindt dus een prijs van max €1250 redelijk. Als ik inderdaad wel eens bij dealers zie staan met wat voor prijzen denk ik ook wel eens, waar hebben ze de wagen voor ingeruild en wat is er terug gekocht. Ik weet niet meer wat toen de nieuw prijs was, maar schat zo rond de €5000.00. Onze Jamet was in 2003 nieuw €4200 met aan rits luifel en disselbak.
Henk
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #39 Gepost op: april 14, 2014, 04:55:54 pm »

Gewoon flink onderbieden, als ie niet hapt dan zeg je dat het over gaat.

Na 2 weken laat je iemand anders met een andere naam bellen en bied je weer dezelfde prijs of 100 euro meer, dan is de kans groot dat ie hapt. Zoniet weer 2 tot 3 weken later bellen, vroeg of laat wordt ie zenuwachtig en hapt hij en betaal jij wat je er over over hebt.
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #40 Gepost op: april 14, 2014, 05:29:05 pm »

@ Spiegelbeeld: zou zo maar kunnen werken idd. Wagen staat al weken te koop dus....@Henk CC: wat voor Jamet was dat die jullie in 2003 nieuw kochten?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #41 Gepost op: april 14, 2014, 07:14:48 pm »

Vreemd verhaal hoor, € 500,- meer vragen. Bouwjaar waar een beetje schimmig overgedaan wordt. Het komt net zoals Mieke ook zegt, vaker voor dat nieuwe overjarige modellen er Bij Obelink stond een Jamet uit 2011/12 in de uitverkoop.  Zeil over de wagen wat natuurlijk geen probleem hoeft te zijn. Heb je al gevraagd waarom er zeil over geplaatst is. Het kan natuurlijk zijn dat ze er heel zuinig op zijn.
Ik ben nog steeds van mening dat geduld loont.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #42 Gepost op: april 14, 2014, 07:25:41 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=13751.0;topicseen

iets voor jullie (weet niet of deze boven jullie Budget ligt)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #43 Gepost op: april 14, 2014, 08:15:37 pm »

Dat van het zeil was idd zoals hij zelf zei vanwege erg slecht weer en hij wilde daardoor de tent niet laten beschadigen....Bedankt voor je tip! Had deze al voorbij zien komen, helaas idd boven ons budget - max 1500/2000-
er wacht echt wel ergens een mooie passende klapper voor ons, gewoon rustig rondkijken en  komt vanzelf goed!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #44 Gepost op: april 14, 2014, 08:31:50 pm »

Ik zit het verhaal zo te lezen eea komt mij ook vreemd over. Wat betreft het verhaal dat volgens de dealer hij €500,- meer kan vragen kan een poging zijn om de verkoop op de vraagprijs van €2000,- te laten aftikken. Zo in de trant van kijk je hebt toch een voordeel gehaald. Maar deze gang van zaken komt bij mij niet echt lekker binnen. Ik zou voor dit vraagbedrag toch even een deur verder shoppen. Je kunt nl je euro's toch maar 1 keer uitgeven.
En kijk eens hier:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m799372647-zeer-ruime-8-persoons-trigano-vendome-2003.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Ziet er ook niet echt verkeerd uit.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal