Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling  (gelezen 32207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk CC

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #45 Gepost op: april 14, 2014, 09:55:29 pm »

@ San76, wij hadden een Jamet Louisiana met een aan rits luifel. We hadden deze wagen bij Vervat in Rotterdam gekocht, in de kleuren van Vervat. Dit was okergeel met blauw. De wagen was door omstandigheden maar 3 keer gebruikt.
Henk
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #46 Gepost op: april 15, 2014, 12:32:59 pm »

Bedankt Paul voor deze tip! Ik heb inmiddels mailcontact met deze mensen gehad. Vouwwagen is 5 jaar geleden voor t laatst gekeurd, banden zijn de originele dus daar moeten nieuwe op. Verder in goede staat en geen gebreken bekend zegt men. Mochten er na de 1e keer kamperen achteraf gebreken zijn, repareren zij deze op hun kosten, dat is hun vorm van garantie. Ik mag m zonder nieuwe banden meenemen dan is hij 100 euro goedkoper.
Wat vinden jullie?
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2015, 08:21:48 pm door San76 »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #47 Gepost op: april 15, 2014, 04:54:10 pm »

Ik zou hem toch helemaal uitgeklapt willen zien voor ik een bod zou neerleggen. Hij is wel erg meegaand ineens. En dan zou ik zonder nieuwe banden doen, als je googled dan kunnen de banden goedkoper dan die 100 euro. Laat ze ook een soort van contract opstellen in twee fout en zorg dat alle gegevens en afspraken er op staan. Op de foto´s ziet de klapper er niet verkeerd uit.
Succes
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #48 Gepost op: april 15, 2014, 04:59:18 pm »

Beste San76

Ik denk dat het er niet om gaat wat wij vinden maar wat wat jij vindt. Vind jij het de prijs waard ? Doen. Vind hem te duur ? laten.
Neem evt. een ervaren klapkar figuur mee als keurmeester en onafhankelijk adviseur.

De garantie die de verkoper geeft (herstel, na eerste gebruik, van alle gebreken op zijn kosten) zul je niet vaak tegenkomen in de 2e hands wereld. Beding wel goede banden en de garantie zwart op wit.
€100 voor nieuwe banden is niet te duur. Wielen demonteren, oude banden er af en afvoeren, nieuwe - er op, uitlijnen.

Wijsheid en veel plezier met je aankoop. Welke het dan ook mag worden.
« Laatst bewerkt op: april 15, 2014, 05:02:07 pm door bert m »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #49 Gepost op: april 15, 2014, 05:06:35 pm »

Ik zou hem toch helemaal uitgeklapt willen zien voor ik een bod zou neerleggen. Hij is wel erg meegaand ineens.
.

Volgens mij gaat het inmiddels om een andere aanbieder.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #50 Gepost op: april 15, 2014, 06:55:45 pm »

Ik volg Bert m een beetje. Ik snap je onzekerheid maar ga ook niet teveel af op ons oordeel wij kunnen wel adviseren maar wij hebben ook geen glazen bol om de staat van de wagen te contoleren. Wat ik super kan vinden, vind jij misschien niks en omgekeerd. We kunnen best beide tevreden zijn met een totaal andere aankoop. Het gaat er om dat JIJ een goed gevoel hebt bij je aankoop.

Garantie zal je alleen krijgen bij een prof. Verkoper.

100 euro voor nieuwe banden is niet duur. Je kan nakijken dat het nieuwe banden zijn aan het profiel, kleur en vaak aan de kleine rubberen uitsteekseltjes die nog niet afgesleten zijn.
Kijk ook eens als ze er nieuwe banden opgezet hebben of ze niet te oud zijn want aan nieuwe banden die een productiedatum hebben van 5 jaar geleden daar heb je ook niks aan http://www.tuning-gids.nl/leeftijd_autobanden.htm
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #51 Gepost op: april 15, 2014, 07:06:12 pm »

Goede site Mieke! Zo kan ik komend weekend bekijken hoe oud de banden van mijn klapper zijn.  :)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #52 Gepost op: april 15, 2014, 07:13:31 pm »

Al met al kan ik me voorstellen dat eea een beetje vreemd is.
100 euro is voor 2 nieuwe banden niet duur.
Dat hij zakt met de prijs hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er perse wat mis mee is met de klapper.
Misschien willen ze er wel snel vanaf.
Kijken kan nooit kwaad.
Ik zou voor deze prijs de klapper wel volledig op gezet willen zien.
Suc6 en we horen graag wat je gaat doen.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

San76

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #53 Gepost op: april 15, 2014, 08:26:45 pm »

Super bedankt voor al jullie reacties weer! Echt fijn dat er zo meegedacht en meegeleefd wordt met onze zoektocht en de vragen die we hebben!
Ik begrijp wel dat het onderhand een beetje een   :? verhaal wordt, sorry daarvoor. Komt inderdaad omdat we kort achter elkaar met verschillende verkopers contact hebben gehad.
Het topic  begon met onze vraag over de vouwwagen die 9 jaar stil had gestaan en die we uiteindelijk op 4 verschillende sites met andere bouwjaren en vraagprijzen terugzagen en dus lieten gaan.
Daarna kwam de verkoper van het zeil-met-tie-wraps over de klapper  spannen, die het bouwjaar niet wist en uiteindelijke de dealer belde, die hem vertelde dat het 2003 was ipv 2005 en hem toen ook een hogere vraagprijs adviseerde te vragen.
En tot slot de zakelijke aanbieder die we gisteren mailden enl garantie geeft voor gebreken aangetoond na de 1e keer kamperen.

Wordt vervolgd  ;)
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2015, 08:20:24 pm door San76 »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #54 Gepost op: april 16, 2014, 01:02:34 am »

Super bedankt voor al jullie reacties weer! Echt fijn dat er zo meegedacht en meegeleefd wordt met onze zoektocht en de vragen die we hebben!
Ik begrijp wel dat het onderhand een beetje een   :? verhaal wordt, sorry daarvoor. Komt inderdaad omdat we kort achter elkaar met verschillende verkopers contact hebben gehad.
Het topic  begon met onze vraag over de vouwwagen die 9 jaar stil had gestaan en die we uiteindelijk op 4 verschillende sites met andere bouwjaren en vraagprijzen terugzagen en dus lieten gaan.
Daarna kwam de verkoper van het zeil-met-tie-wraps over de klapper  spannen, die het bouwjaar niet wist en uiteindelijke de dealer belde, die hem vertelde dat het 2003 was ipv 2005 en hem toen ook een hogere vraagprijs adviseerde te vragen.
En tot slot de zakelijke aanbieder die we gisteren mailden en die €1750 vraagt zonder nieuwe banden en €1850 met nieuwe banden, maar wel garantie geeft voor gebreken aangetoond na de 1e keer kamperen.

Wordt vervolgd  ;)
Ik maar denk alle anderen hier volgen je speurtocht met belangstelling. Succ6!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #55 Gepost op: april 16, 2014, 07:42:36 am »

We leven met je mee! Schrijf maar rustig verder hoor we blijven wel reageren ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #56 Gepost op: april 16, 2014, 09:46:31 am »

Toch leuk zo'n verhaal. Je ziet hoe de mensen met je meedenken/voelen/leven. wij zijn ook zoekende naar een andere klapper en is ook al een Topic over en wordt ook veel in meegeleefd/gedacht. En zo hoor je van verschillende kanten dingen waar je op zou kunnen letten. en je wordt weer eens terug in de realiteit gezet zoals wij bij onze koortsachtige zoektocht naar een Kyte waarvan de prijzen de pan uitrijzen. Terwijl we oorspronkelijk begonnen zoeken naar een Cocoon.
Maar al met al zou ik toch de vw open geklapt willen zien. Dan pas kun je echt goed controleren of er schade etc. is, de vw compleet is. Je moet er niet aan denken als je op je vakantieadres aan komt en er bijv. cruciale stokken ontbreken.
En die banden, 100 eu lijkt me geen slechte deal. Hoef je zelf niet meer te zoeken, heen en weer te rijden etc. Minder stress is ook wat waard.
Succes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #57 Gepost op: april 16, 2014, 10:18:44 am »

Ik was inmiddels de draad een beetje kwijt zag ik, haha. De laatste is dus een zakelijke aanbieder, dat veranderd natuurlijk al weer een hoop.

Zelf kwam ik er pas achter dat ik een hele verkeerde vouwwagen heb gekocht die passend is bij mijn gezondheid. En zo impulsief als ik ben zoek ik dus ook een andere. A.s. zaterdag heb ik in ieder geval kijkers voor mijn vouwwagen. Dus mocht ik hem verkopen moet ik als een gek op zoek naar een andere.  :#

Heel veel succes met je zoektocht. En blijf vooral veel schrijven en vragen. Er komt altijd een antwoord. ;-)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #58 Gepost op: april 16, 2014, 10:30:45 am »

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vouwwagen jarenlang stilstaan in stalling
« Reactie #59 Gepost op: april 16, 2014, 07:05:41 pm »

@Yolanda

http://link.marktplaats.nl/m799046969

Mooi hé, ik had hem al gezien en staat bij mijn favorieten.  ;) Moet nog even tot zaterdag wachten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal