Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kosten geld pinnen Duitsland  (gelezen 14999 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2014, 02:13:24 pm »

Gebeurt altijd als je even niet alert genoeg bent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #16 Gepost op: april 16, 2014, 06:57:31 pm »

Heb mijn vader hier even over gesproken (43 jaar werkzaam bij de SNS geweest) Binnen euro landen mag er voor pinnen geen kosten inrekening worden gebracht.
Met de creditcard is het een ander verhaal.
 
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #17 Gepost op: april 16, 2014, 07:57:43 pm »

Heb mijn vader hier even over gesproken (43 jaar werkzaam bij de SNS geweest) Binnen euro landen mag er voor pinnen geen kosten inrekening worden gebracht.
Met de creditcard is het een ander verhaal.
Meende me dat nog te herinneren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Muilwijk

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #18 Gepost op: april 16, 2014, 09:15:03 pm »

Tenzij het gebruikelijk is bij dat apparaat en het aangegeven staat of met een sticker of op het scherm.
Staat ook bij de Rabobank op de site vermeld, dat je altijd goed moet kijken of een apparaat kosten berekent.
De kosten worden niet door je bank berekent, wat inderdaad niet mag binnen euro landen, maar door de eigenaar
van de geldautomaat.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #19 Gepost op: april 16, 2014, 09:25:12 pm »

De kosten worden niet door je bank berekent, wat inderdaad niet mag binnen euro landen, maar door de eigenaar
van de geldautomaat.
Maar ehh, van welke andere partij dan een bank kan een pinautomaat dan nog meer eigendom zijn? Van Bulgaren (of waren het Roemenen?) weet ik dat ze ze zich die automaten via skimmen enigszins toe-eigenen. :#  Maar het zijn toch primair de  banken die de geldautomaten bezitten/beheren?
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #20 Gepost op: april 16, 2014, 09:29:22 pm »

Komt in Engeland ook voor, vaak bij de 'mobiele' geldautomaten bij grote services langs de snelweg, daar is £ 4,50 opnamekosten dan niet ongebruikelijk! Wij vermijden ze en proberen altijd al wat cash te hebben inderdaad!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #21 Gepost op: april 16, 2014, 09:30:08 pm »

Kan nog gekker.

Na onze vakantie in Indonesië besloot ik om de kinderen van onze gids te sponsoren voor hun studie.
Geen bedrag ineens maar maandelijks €15 (is daar al een behoorlijk vermogen)

Na mijn eerste storting bleek ABN €14,50 aan onkosten te rekenen en de Indonesische bank €9
Ergo na de storting van €15 mocht ik €23,50 aan kosten af tikken op mijn rekening :(
"tsja meneer het is een storting buiten de Eurozone en daar berekenen wij kosten voor" Daar kon ik het mee doen.
Heb hierover nog enige gesprekken met de bank gehad maar sociaal en maatschappelijk denken staat bij hen niet hoog in het vaandel.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #22 Gepost op: april 16, 2014, 09:46:09 pm »

"tsja meneer het is een storting buiten de Eurozone en daar berekenen wij kosten voor" Daar kon ik het mee doen.
Heb hierover nog enige gesprekken met de bank gehad maar sociaal en maatschappelijk denken staat bij hen niet hoog in het vaandel.
Breek me de bek niet open over ABN-Amro. Ik ben gemachtigd voor de ABN-Amro rekening van mijn broer die in Tunesië woont.
Moet ik een bedrag overmaken van zijn rekening naar een Franse rekening (opdat de betreffende persoon dat bedrag contant Tunesië binnen kan brengen).
De overschrijving is kostenloos, maar:
Heeft u het IBAN nummer mijnheer? Nee...
En de Swift code van het bankfiliaal? Nee...

"Wij rekenen €10,- per handeling, dus voor de swiftcode en het IBAN nummer is dat totaal €20,-"

Ehhh, waarop ik de bank uitloop en op mijn mobiele telefoon even de IBAN en de Swiftcode achterhaal en vervolgens de overigens kostenloze overmaking invul.

Stelletje minkukels...
« Laatst bewerkt op: april 16, 2014, 09:48:23 pm door Frankie »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #23 Gepost op: april 17, 2014, 08:38:28 pm »

Maar ehh, van welke andere partij dan een bank kan een pinautomaat dan nog meer eigendom zijn? Van Bulgaren (of waren het Roemenen?) weet ik dat ze ze zich die automaten via skimmen enigszins toe-eigenen. :#  Maar het zijn toch primair de  banken die de geldautomaten bezitten/beheren?

Maar het is dus niet je eigen bank die kosten voor geldopname/pinbetalingen berekent. Inderdaad de bank of financiële instelling van wie dat apparaat is, brengt kosten in rekening voor het gebruik van het apparaat en mag dit doen, zij het alleen wanneer dit staat aangegeven.
Wij zijn net terug uit Engeland en daar zie je ook veel automaten waar je wel extra kosten betaalt. Van de Rabobank uit wordt er €2.00 aan opnamekosten gerekend per geldopname  + 1% koersopslag (mag omdat het geen Euroland is). En je ziet op bepaalde apparaten nog kosten vermeld staan voor een opname. Grappig is ook dat je apparaten in winkelcentra ziet staan met daarop groot de aanprijzing: Free Cash!
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #24 Gepost op: april 18, 2014, 06:19:29 pm »

Wat een geld.... wist ik ook niet eerlijk gezegd
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2014, 12:53:52 pm »

Maar ehh, van welke andere partij dan een bank kan een pinautomaat dan nog meer eigendom zijn? Van Bulgaren (of waren het Roemenen?) weet ik dat ze ze zich die automaten via skimmen enigszins toe-eigenen. :#  Maar het zijn toch primair de  banken die de geldautomaten bezitten/beheren?
Er zijn er genoeg hoor. Misschien niet in Nederland, maar niet elke financiële instelling is een bank, en niet alle pin automaten zijn van financiële instellingen.
Denk aan Building Societies in het VK en de grote supermarkten hebben vaak ook eigen automaten.
Net als Co-op banken (wel een bank, maar dan anders, rabo is er trouwens een voorbeeld van, maar dan anders)

Dus de link Pin automaat <-> bank is niet altijd zo buiten nederland.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal