Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)  (gelezen 11435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #15 Gepost op: april 21, 2014, 07:45:00 pm »

de lampjes zijn allemaal 12v, zijn wel 2 verschillende vermogens( wattage) in 1 duo-lampje. gaan dus niet stuk van verkeerde montage.......
het lijkt erop dat de lampjes verkeerd zijn aangesloten, aangenomen dat de andere verlichting/remlicht wel werkt.
zou eventueel ook nog een slechte massaverbinding kunnen zijn, maar dit zou je moeten zien door het opgloeien van de rest van de lampjes.

succes met deze storing........ O0
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

@obstacle_runner

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #16 Gepost op: april 21, 2014, 08:43:13 pm »

Wat een geweldig forum dit. Zoveel reacties in korte tijd. Super! Ik laat nog weten wat het euvel was als het opgelost is.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #17 Gepost op: april 21, 2014, 10:50:06 pm »

veelal zitten er duo lampjes in d.w.z. een lamp voor twee functie' s en met twee verschillende voltage' s  6 en 12 volt ........

Die heb ik nog nooit gezien ......... 2 verschillende wattage's wel; nl. 5 en 21 Watt, maar die worden voor de combinatie van achterlichten (5 Watt) en remlichten (21 Watt) gebruikt
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #18 Gepost op: april 22, 2014, 07:16:59 am »

Die heb ik nog nooit gezien ......... 2 verschillende wattage's wel; nl. 5 en 21 Watt, maar die worden voor de combinatie van achterlichten (5 Watt) en remlichten (21 Watt) gebruikt
Bedoel idd wattage's
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #19 Gepost op: april 22, 2014, 08:13:04 am »

Als de rest van de verlichting (rem licht, achteruitrijlicht, standlicht en mistlamp) het wel goed doet, dan is de aansluiting van de nul goed en moet het aan iets anders liggen dus zou ik gewoon de stekker (van de vouwwagen) zelf even opschroeven. Zeker als je zeker weet dat normaal de stekkerdoos op de auto wel goed werkt, als je bijvoorbeeld een fietsendrager of aanhanger is aansluit (de electronische herkenning is van de auto is dan wel goed).
Als de de draden van de richting aanwijzer (geel = links / Groen = rechts) aangelsoten zijn op pin 1 voor links en pin 4 voor rechts zitten ze goed (deze pinnen zitten op het groepje van 4 punten die wat verhoogd in het midden van de stekker zitten) en is het dus een ander probleem welke te zoeken is aan de kant van de vouwwagen.

(zie bijgevoegd aansluitschema)
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #20 Gepost op: april 22, 2014, 08:13:10 am »

Hoi

Probeer de vw eens bij een buur achter de auto te hangen.
Als ze dan wel werken kan je de vw als oorzaak uitsluiten en moet je het bij de auto zoeken.

Edit,er was me al iemand voor met dit antwoord.  :H
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

@obstacle_runner

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #21 Gepost op: april 22, 2014, 10:07:59 pm »

Nogmaals dank voor de nieuwe reacties. Ik sta te popelen om wat zaken te gaan testen. Eerste die kar maar weer eens uit de stalling trekken :-)
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #22 Gepost op: april 22, 2014, 10:31:28 pm »

Wij allen hier wachten met SPANNING af. :#
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #23 Gepost op: april 22, 2014, 11:17:15 pm »

Wij allen hier wachten met SPANNING af. :#

Precies!! Dus haal snel die klapper op!!  :#
Gelogd

@obstacle_runner

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #24 Gepost op: mei 28, 2014, 10:07:36 am »

Het was even stil maar gister de vouwwagen uit de stalling gehaald. Er staat namelijk een lang weekend kamperen voor de deur. Vandaag dus de tijd om de boel aan de praat te krijgen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #25 Gepost op: mei 28, 2014, 03:38:13 pm »

Het was even stil maar gister de vouwwagen uit de stalling gehaald. Er staat namelijk een lang weekend kamperen voor de deur. Vandaag dus de tijd om de boel aan de praat te krijgen.

Als ik dit lees:

Bij inschakelen van linker of rechter knipperlicht is een knippergeluid met dubbele snelheid te horen echter de lampjes doen niet mee.

geloof ik niet dat er zo maar sprake is van niet aangesloten knipperlichten. De auto heeft namelijk wel degelijk in de gaten dat er iets is aangesloten. Een omhoog gaande knipperfrequentie gebeurde bij old skool installaties als er een lampje van de auto was doorgebrand. Aangezien de knipperlichten voor en achter parallel geschakeld zijn, komt dat dus neer op het feit dat de knipperfrequentie omhoog gaat bij een verhoging van de weerstand. Bij een canbus-systeem is dat niet meer zo vanzelfsprekend. Ik zou eerst eens bij de auto beginnen eerlijk gezegd. De knipperinstallatie werkt zonder aanhanger normaal, maar werkt die ook met een andere aanhanger of fietsenrek? Pas als je zeker weet dat de doos en de Canbus-adapter doen wat ze moeten doen, zou ik naar de vouwwagen (VW is hier geen handige afkorting... :) ) gaan kijken. Canbus-systemen meten doorgaans de weerstand van de aangesloten kring en als die afwijkt van normaal, dan wordt dat geregistreerd als defecte verlichting. Dat is ook de reden waarom LED verlichting vaak niet zo tof werkt op aanhangers achter moderne auto's. LED lampen hebben een veel lager vermogen en daarmee een veel hogere weerstand. Ten onrechte wordt dat gezien als een defecte lamp. Alleen de boel om de tuin leiden met een shunt werkt dan nog.
Gelogd

@obstacle_runner

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #26 Gepost op: juni 04, 2014, 08:07:35 pm »

Bedankt voor de uitgebreide reactie sanderv. Helaas werken de knipperlichten nog steeds niet. Het zit hem echt in de bedrading in de auto verwacht ik. Lampjes gecontroleerd, stekker vw uit elkaar gehaald en gecontroleerd evenals de contactdoos bij de trekhaak. Alles zit goed aangesloten. Denk toch dat ik er ff mee naar een garage ga. Ga over een week of 5 naar Frankrijk nl. Nog aanraders qua garage waar ze een beetje feeling hebben met dit gebeuren?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #27 Gepost op: juni 04, 2014, 09:43:07 pm »

Moet bij iedere garage kunnen. Iedere garage heeft wel een testmiddel.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

bosi

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #28 Gepost op: juni 05, 2014, 09:07:13 am »

Bedankt voor de uitgebreide reactie sanderv. Helaas werken de knipperlichten nog steeds niet. Het zit hem echt in de bedrading in de auto verwacht ik. Lampjes gecontroleerd, stekker vw uit elkaar gehaald en gecontroleerd evenals de contactdoos bij de trekhaak. Alles zit goed aangesloten. Denk toch dat ik er ff mee naar een garage ga. Ga over een week of 5 naar Frankrijk nl. Nog aanraders qua garage waar ze een beetje feeling hebben met dit gebeuren?

Heb je ook nog geprobeerd met een andere aanhanger/fietsendrager? Dan heb je aardige zekerheid of het nu aan je klapper of auto ligt.
Het zelfde, heb je de klapper al een achter een andere auto aangesloten?
Gelogd

@obstacle_runner

  • Gast
Re: Knipperlichten werken niet (nieuwe VW, Trigano Odyssee)
« Reactie #29 Gepost op: juni 05, 2014, 11:08:18 pm »

Bosi, wel aan gedacht maar kennelijk heeft iedereen een andere aansluiting. Ik heb zelf 13 polig jager.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal