Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Panoramadak  (gelezen 8925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
Re: Panoamadak
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2014, 05:28:37 pm »

Toch blijf ik het vreemd vinden dat het zomaar kan. Ik zou toch AK om advies vragen
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Panoamadak
« Reactie #16 Gepost op: april 25, 2014, 07:33:03 pm »

We hebben Aart Kok een mail gestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie! Wordt vervolgt....
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Panoamadak
« Reactie #17 Gepost op: april 25, 2014, 07:40:15 pm »

Het panoramadak is erg mooi, maar vind het niet bepaald handig. Bij een regenbui heb je dus kans op een privé zwembad.
Ik ben blij met onze ramen aan de zijkant. Dat geeft mooi veel licht en met de vele ventilatie opties gaat de warmte ook wel weg. Hoe je het ook bekijkt, het blijft toch warm.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Panoamadak
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2014, 07:54:00 pm »

Het panoramadak is erg mooi, maar vind het niet bepaald handig. Bij een regenbui heb je dus kans op een privé zwembad.
Maar eh... Het is ook de bedoeling dat je het dak dicht doet als er een  regenbui aankomt. :# Net als dat je thuis de ramen dicht doet als het gaat stormen en/of regenen. Zoals de eigenaar van een cabriolet ook niet wacht tot het gaat regenen voor hij z'n dakje dicht doet...
« Laatst bewerkt op: april 25, 2014, 09:00:26 pm door Frankie »
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Re: Panoamadak
« Reactie #19 Gepost op: april 26, 2014, 12:29:54 am »


Het panoramadak is erg mooi, maar vind het niet bepaald handig. Bij een regenbui heb je dus kans op een privé zwembad.
Dat valt echt reuze mee. Het is superhandig en bij tropische temperaturen echt een uitkomst. In Toscane hebben we ruim 1,5 week met open dak geslapen. Het gaf heerlijk verkoeling en een prachtig uitzicht. Ook in minder stabiele omgeving het dak open gehad. Het is net als Frankie zegt: goed het weer in de gaten houden en als je weggaat: dak dicht.
In het begun was ik bang voor lekkages, maar we hebben de nodige hoosbuien erop gehad: niks aan het handje!
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Panoamadak
« Reactie #20 Gepost op: april 26, 2014, 09:01:33 am »


Ik herken de problemen helemaal niet. Het dak sluit makkelijk, we doen het wel meestal met zijn tweenen voor het gemak.
Om het klitteband maak ik me niet al te druk. We hebben er nog nooit 1 druppel lekkage door gehad.
Misschien scheelt dit per model, bij onze Kavango is het in ieder geval helemaal super, zeker om s'avonds de warmte uit de tent te krijgen.
Gelogd

Emmer

  • Gast
Re: Panoamadak
« Reactie #21 Gepost op: april 26, 2014, 10:04:46 am »

Het hangt ook af van hoe je de tent opzet. Zet je de tent strak op bij warm weer dan mag je zeker zijn dat je savonds bij het afkoelen ergens zal moeten ontspannen om het dak dicht te krijgen. Zet je hem smorgens in de frisse lucht op dan zal het doek tijdens de dag sowieso onder minder spanning staan en zelfs een beetje doorhangen als het heel warm is. In dat geval gaat de rits savonds bij het afkoelen gemakkelijk dicht. Katoen werkt nu eenmaal onder invloed van temperatuurverschil. Ik denk niet dat hier een contstructiefout kan gezocht worden bij Aart Kok.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Panoamadak
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2014, 09:11:08 am »

De reactie van Aart Kok

Wat u is overkomen is volkomen normaal. Het katoenen doek van de Livinstone, heeft een groot rek- en krimpgehalte (natuurproduct). Als je de lengte opmeet van het dak en hier een percentage krimp op los laat, dan kan het niet anders zijn, dan dat het dak een stuk korter wordt, als u op de camping staat. De enige manier om uw panoramadak te sluiten is dan ook de spanning van de stokken afhalen. U heeft dus juist gehandeld. Zo geldt hetzelfde voor als het doek gaat doorhangen, bij langdurig mooi weer. In dit geval kunt u de stokken weer iets meer op spanning zetten, zodat de tent mooier komt te staan.

U kunt niet met hoge spanning het doek sluiten, dit geeft onherroepelijk scheuren of ritsproblemen.

Beetje aanmodderen dus...ten minste zo voelt het voor mij......
Hoort natuurlijk wel weer bij kamperen, hihihi
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re: Panoamadak
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2014, 11:44:13 am »

Het panoramadak is erg mooi, maar vind het niet bepaald handig. Bij een regenbui heb je dus kans op een privé zwembad.
Ik ben blij met onze ramen aan de zijkant. Dat geeft mooi veel licht en met de vele ventilatie opties gaat de warmte ook wel weg. Hoe je het ook bekijkt, het blijft toch warm.

Dat het warm blijft ben ik niet met je eens. Het dak openen brengt meteen verkoeling. De warmte dat onder het dak hangt verdwijnt meteen. Natuurlijk in de volle zo is het resultaat minimaal, maar wat heerlijk als je aan het einde van de middag de tent in een mum van tijd koel hebt. Ik was er geen voorstander van, want ik was bang voor lekkage meer na 4 jaar nog steeds blij met het dakraam. En ook wij hebben plensbuien gehad, maar wanneer je het raam goed dicht doet lekt het niet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal