Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kan de voortent mee opgeklapt worden?  (gelezen 3735 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emma

  • Gast
Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Gepost op: mei 04, 2014, 09:14:01 pm »

Zojuist hebben we de voortent van de Trigano Alpha weer erafgehaald, omdat we morgen weer gaan verkassen. Maar nu herinner ik mij dat hij waarschijnlijk ook wel er aan kan blijven zitten?
We hebben wel een topmatras. En bij de vorige camping vonden we het eigenlijk al lastig om de deksel goed dicht te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2014, 05:39:21 pm »

Hoi Emma,

Het dak van de voortent kan mee ingeklapt worden. Wij hebben geen topmatras, maar wel dekbedden op het bed en dat gaat prima. Waar je wel op moet letten is dat de matras goed recht op de lattenbodem ligt. Als deze namelijk te veel naar links ligt (zijkant van de wagenbak) dan wil de deksel moeilijk dicht. Het frame heeft dan te weinig ruimte. Voor het inklappen trek ik de matras even richting de deksel en dan gaat het altijd goed. Ook is het verstandig het inklappen rustig te doen zodat eventuele lucht kan ontsnappen.

Veel plezier!
Gelogd

Emma

  • Gast
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2014, 08:14:19 pm »

Wat aardig dat je de moeite neemt om te antwoorden.
Dank je wel.
Dat stelt ons gerust. We gaan het proberen.
Sinds het verbogen stangetje zijn we een beetje voorzichtig.
Het opzetten van de wagentent gaat al lekker snel. Nu het inklappen nog.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2014, 10:10:11 pm »

Voor zover ik weet heeft de Alpha geen verhoogd bed, zoals bijv. de CC Country. Mijn CC Venezia heeft ook geen verhoogd bed en wij laten de luifel (voortent dak) er ook aan zitten, zelfs de gastencabine blijft er bij ons aanzitten als we inklappen. En dan liggen er op het bed nog de slaapzakken, 2 grote klapstoelen, 2 kleinere klapstoelen,2 visstoeltjes /krukjes, de kampeertafel, het wasrekje, 2 fleecedekens  .......... dat was het geloof ik zo uit m'n hoofd     :)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2014, 02:10:20 pm »

De Venezia en de Alpha zijn hierin niet vergelijkbaar. Wat jij allemaal opnoemt kan bij de Alpha niet op het bed blijven liggen. Wel eronder, want daar is de ruimte weer groter dan bij de Venezia.
Gelogd

Eli

  • Gast
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2014, 04:56:41 pm »

Hoi Emma,
Het lukt met moeite om de luifel mee in te klappen als de topper op de matras ligt. Dan moet ik wel op de deksel gaan zitten om hem dicht te krijgen, dus dat doe ik liever niet. Maar heb je alleen de matras, dan kan de luifel (dak voortent) mee ingeklapt worden. Wel de ritsen aan de zijkant losmaken, dan kun je het wat beter over de wagenbak verdelen.
Succes en veel kampeerplezier,
Ellen
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2014, 05:01:33 pm »

De Venezia en de Alpha zijn hierin niet vergelijkbaar. Wat jij allemaal opnoemt kan bij de Alpha niet op het bed blijven liggen. Wel eronder, want daar is de ruimte weer groter dan bij de Venezia.
De bagage bak onder het bed is veel groter dan in de venezia als ik de foto's van een Alpha bekijk, maar het bed is toch niet hoger en de bakrand niet lager, dus  dan zou de ruimte op het bed voor bagage toch vergelijkbaar moeten zijn ?????

Maar ik heb nog geen Alpha in real live gezien dus ik kan er niet echt over oordelen, maar ik dacht echt dat het vergelijkbare wagens waren wat betreft de ruimte, maar schijnbaar niet dus.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Kan de voortent mee opgeklapt worden?
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2014, 07:18:51 pm »

Dan moet ik wel op de deksel gaan zitten om hem dicht te krijgen, dus dat doe ik liever niet.

Dat moet je ook zeker niet doen, want dan staat alles onnodig onder spanning. Ik vermoed dat ook bij jullie bij het inklappen de matras dan teveel naar links ligt. Het frame heeft in die situatie te weinig ruimte. Dat is althans bij ons tot nu toe de enige reden geweest waarom de deksel moeilijk sloot.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal