Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Formaten bedplank conway cortina  (gelezen 2762 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Macapple79

  • Gast
Formaten bedplank conway cortina
« Gepost op: juni 07, 2014, 04:03:47 pm »

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar zijn ook wij vanuit de tent in een vouwwagen beland. Wel zo makkelijk met 2 kleine kids.
Wij hebben een conway Cortina gekocht en zijn vorig jaar lekker naar Zeeland geweest, na een probeerweekend in Fryslân.
We slapen op een 2pers luchtbed met daar overheen het standaard matras wat bij de vouwwagen zit. Dit licht echter niet geweldig...

Nu willen wij een matras laten maken, ik heb elders in het forum al links gezien van fabrikanten.
Maar dan nu de vraag: Wie weet wat het formaat bedplank is van deze vouwwagen?

Die van ons staat in de stalling en het is niet makkelijk voor ons om deze op te halen en op te meten.
Wie-O-wie kan ons helpen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Formaten bedplank conway cortina
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2014, 12:58:56 am »

De maat is 120x200. De originele dikte is 5 cm. Wij hebben aan 1 kant een matras van 7 cm en aan de andere kant de originele.  Die 7cm is wel echt het maximum anders kan hij niet meer dicht.  Het kussen van de bank is 20cm breed en als je die erbij wilt laten maken moet hij wel echt los. Of je dan 7 cm dikte kwijt kunt durf ik niet te zeggen,  wij laten de kussens altijd op de bankjes liggen en dan zou het wel eens te dik worden.
Hardheid van onze matras is sg40 omdat je er anders nog steeds doorheen ligt. Je zou het ook met inflatebles kunnen proberen die zijn niet zo wiebelig. Succes. :J :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Formaten bedplank conway cortina
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2014, 07:28:45 am »

Wij hebben het destijds ook met inflatebles 'opgelost'; dat was al een aardige verbetering. Een luchtbed er onder lijkt me niet echt handig. Dan zou ik eerder een goed luchtbed kopen en dat zonder die matrasjes gebruiken. Daarnaast zou je nog de matrassen van links en rechts (om en om) op elkaar kunnnen leggen en de kinderen op de inflatables of een luchtbed kunnen laten slapen.

« Laatst bewerkt op: juni 08, 2014, 07:33:51 am door C5CCV »
Gelogd

Macapple79

  • Gast
Re: Formaten bedplank conway cortina
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2014, 04:41:24 pm »

Thanx muis! De 120x200 it shall be!! Wij gaan ook voor 7cm
Gelogd

MRRV

  • Gast
Re: Formaten bedplank conway cortina
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2014, 07:54:24 pm »

Wij hebben ook een Cortina, hier hebben wij een matras voor gekocht bij de ikea, deze is 140*200 en 7 cm dik. We gebruiken wel extra banden om ervoor te zorgen dat als hij ingeklapt is niet teveel uit steekt onder het zeil. Maar dit gaat prima, doen wij nu al 3 jaar zonder problemen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal