Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst  (gelezen 4472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birdy

  • Gast
Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Gepost op: juli 07, 2014, 11:30:50 am »

Ik heb in de instructie, en tijdens het opzetten met de vorige eigenaar, geleerd om het tussenstuk en de voortent van mijn Conway Cumbria weer los te halen bij het afbreken van de vouwwagen. Nu zie ik op youtube in dit leuke filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=epXtF2a2GKo

dat ze de boel er gewoon aan laten zitten, dit over de wagen heen klappen en dan mee inklappen.
Dat scheelt een hoop werk en ruimte in de bak.

Is dit aan te raden? Hebben mensen hier ervaring mee? Lijkt mij ideaal namelijk  :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2014, 08:48:27 am »

Het zal misschien wel mogelijk zijn,  wij hebben het tussenstuk niet en dus ook geen ervaring daar mee.  Ik zou zeggen probeer het eens uit.  De vraag is of je dat tussenstuk er netjes op krijgt. Zou idd schelen :J
Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2014, 10:07:34 am »

Ik zou het met mijn hele voortent wel willen proberen maar ik ben bang dat het afdekzeil niet meer past :)6]
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

Birdy

  • Gast
Re: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2015, 05:32:51 pm »

Wij hebben afgelopen week de vw (Conway Cumbria) weer even open gehad als voorbereiding van ons kampeerweekend met pinksteren.
We hebben, omdat we de tijd hadden, de voortent er aangeritst en rustig gekeken of we deze mee konden klappen. En dit gaat prima, gewoon over de wagentent heen trekken en dan terugklappen. Ideaal qua ruimte in de bak, en ook sneller qua opzetten. Ook zal de rits minder snel kapot gaan... :)
In de zomer gaan we het tussenstuk gebruiken en dan eens kijken of we die ook mee kunnen klappen.
Gelogd

Seb93

  • Gast
Re: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2015, 07:00:40 pm »

Bij de Corniche DL gaat het ook prima, de voortent gaat ongeveer 1,5 keer over de baktent en moet dus 1 keer helemaal en dan half terug gevouwen worden. dit levert geen probleem op met het dekzeil :)
Gelogd

Daytona69

  • Gast
Re: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2015, 05:33:14 pm »

Toen ik mijn Conway Royale kocht had de vorige eigenaar ook de complete voortent mee geklapt met de wagentent, maar ik wil ter plaatse beslissen of ik het tussenstuk van 1 meter kwijt kan en wil dus wij klappen en vouwen alles los van elkaar.
Gelogd

Birdy

  • Gast
Re: Conway inklappen met tussenstuk/voortent aangeritst
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2015, 05:51:23 pm »

Wij hebben met pinksteren zonder tussenstuk gestaan, toen alleen de voortent meegeklapt.
Afgelopen twee weken met tussenstuk gestaan, deze er makkelijk tussen kunnen ritsen toen de stokken stonden.
Bij het afbreken alles meegeklapt. Ideaal. Geen probleem met het klappen of dekzeil, en meer ruimte voor bagage in de bak  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal