Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?  (gelezen 6201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JPS71

  • Gast
Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Gepost op: juli 08, 2014, 02:25:48 pm »

Ik wil al heel lang een keer naar Bretagne, maar omdat we altijd met de tent gingen en alleen mijn vrouw kan rijden, is het er nooit van gekomen.
Nu hebben we sinds gisteren een vouwwagen en begint het weer te kriebelen.

Nu horen we vaak dat het weer daar toch echt niet altijd even lekker is. We zijn niet bang voor regen, maar 1200 km rijden en 2 weken regen....lijkt me niet echt fijn.
Dus, graag ervaringen wat weer betreft.

Tevens zouden we graag aan de atlantische kust zitten en zoeken we een camping die leuk is voor de kinderen (7 en 10)......maar niet te groot en te duur. We houden erg van natuur en uitzicht en ruimte....dus hutje mutje op elkaar liever niet.
Iemand tips voor een camping.....ook voor onderweg, want we willen niet in een ruk door rijden....dus paar daagjes Normandie of zo.

Alvast bedankt!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2014, 02:42:35 pm »

Tja, wij hebben daar jaren geleden op een prachtige camping gestaan; Adembenemende natuur en uitzichten, heel centraal gelegen


http://www.camping-panoramic.com/


Wij hadden mooi weer totdat er mist het land optrok die bleef hangen. We zijn toen maar vertrokken en hebben daar tot op de dag van vandaag spijt van. Elke jaar hebben we het er weer over om nog een keer terug te gaan, maar gezien de afstand in combinatie met het risico op niet al te best weer hebben we dat tot op heden niet gedaan. Als ik wat vaker weg kan gaan staat de bestemming vrij hoog op mijn lijstje.


Als ik jullie was zou ik er zeker een keer naar toe gaan; alleen moet je je niet instellen op een paar weken prachtig weer.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2014, 02:45:41 pm door C5CCV »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2014, 06:01:16 pm »

Misschien kan je op het Kamperen forum Frankrijk eens rondsnuffelen daar komt deze vraag wel eens meer voorbij. http://www.camping-frankrijk.nl/forum/forum.asp?p=1
Wij durven zijn enkele weken terug in Normandiƫ geweest niet op camping, beetje vanwege het onvoorspelbare weer. Om diezelfde reden gaan we ook niet richting Bretagne, waarschijnlijk onterecht maar ik hou toch wel aan een goed weer vakantie zo een maal per jaar :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2014, 06:43:17 pm »

Ga er gewoon lekker heen. Wordt het weer slechter, vertrek je meer naar het oosten waar het weer wel beter is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2014, 06:46:31 pm »

Gewoon gaan...
Er bestaat geen slecht weer alleen slechte kleding/tenten.
Wij gaan dit jaar ook naar Normandie en Bretagne met nadruk op eerste deel. Daarna nog een weekje www.lepetitmasdile.com
In Normandie staan we op een minicamping bij La Cambe "les vignets".
Wij zijn allergisch voor aninatieteams... ;-) dan heb ik liever een kans op een buitje regen in een mooie omgeving.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

mars

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2014, 07:01:06 pm »

Verschillende keren naar NormandiĆ« en Bretagne geweest. Prachtig weer gehad, met een natje en een droogje.  :**
Ik zou mij niet door het weer laten weerhouden hierheen te gaan.
In Zuid Frankrijk is het ook niet altijd aangenaam vertoeven. Ook daar vaak zat bar en boos weer gehad.

Een heeeeeeele rustige en kleine camping is deze:
http://www.campingvertcreachlann.com/
Niet duur. Let niet op de mobil homes daar. Is een apart terrein en heb je totaal geen last van.
Hele grote plaatsen. Wij hadden een plaats van 400m2. Ruimmmmmmmmte.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2014, 07:10:10 pm door mars »
Gelogd

JPS71

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2014, 07:07:58 pm »

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe..

Denk dat we het gewoon maar moeten doen....het is volgens mij prachtig en ik ben benieuwd naar de steencirkels en dergelijke. Hopelijk wel beter weer als hier vandaag,

Enige waar ik nog mee zit is dat we dus wel graag een leuke mooie, niet te grote camping willen......die wel leuk is voor de kinderen.....liefst ook wat nederlandse kinderen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2014, 07:11:45 pm »

Zie mijn toevoeging van een rustige camping.
Voor de kids enkele speeltoestellen aanwezig.

Wij betaalden in 2012  13 euro per nacht voor 2 personen.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2014, 07:13:52 pm door mars »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #8 Gepost op: juli 08, 2014, 07:21:31 pm »

Gewoon doen, het weer kan overal slecht zijn.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #9 Gepost op: juli 08, 2014, 08:10:44 pm »

....het is volgens mij prachtig en ik ben benieuwd naar de steencirkels en dergelijke..............

Dat stuk aan de onderkant vond ik wat minder; wij kwamen vanuit de rust (van eerder genoemde camping) naar hier, en het was erg toeristisch, maar goed, het is maar net waar je van houdt. Wellicht dat internet wat raadpleegt op de verschillende gebieden.

Het weer is daar overigens wel vaak goed.
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #10 Gepost op: juli 08, 2014, 09:12:12 pm »

Gewoon gaan...
Er bestaat geen slecht weer alleen slechte kleding/tenten.

Aha, een oud Noors gezegde ;-)
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #11 Gepost op: juli 08, 2014, 09:50:11 pm »

Wij zijn al een paar keer op Le Cenic in zuid Bretagne geweest.
Prima camping en toen minder animatie dan nu. (Tenminste dat denk ik als ik even de site bekijk ).
Erg mooie omgeving met leuke kleine strandjes in de buurt.
Voordel van zuid Bretagne is dat de temperatuur meestal iets hoger is.
Veel succes met de zoektocht.
Martin




Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #12 Gepost op: juli 09, 2014, 04:15:18 pm »

Wij gaan ook, tellen de nachten af en dan vertrekken we.. heerlijk. Zelf vinden we dit het mooiste stukje van Bretagne: le cote de granit rose (google maar op afbeeldingen) Dorpjes als Tregastel, Ploumanach. Stadje Lannion. Zee, zwembad en genoeg te doen in de buurt.

Wij gaan met onze drie meiden (10,8 en 4) naar de camping http://campingdesplages.com/
Met ons gezin  nu voor de tweede keer en voor mijzelf en jongste dochter voor derde keer (we hadden vorig jaar de kans nog een paar dagen er heen te gaan met schoonfamilie)

Het is niet heel erg nederlands, maar ieder jaar zijn er wel wat. Maar ze vinden altijd  wel kameraadjes op de camping.
Zoover reacties: http://www.zoover.nl/frankrijk/bretagne/lannion/les-plages-de-beg-leguer/camping

We hebben ook in 2009 op Le cheval rouge gestaan. Klein met maar 8 plekken, allemaal nederlands over het algemeen. Maar nu hebben ze in de zomermaanden zelf 8 ingerichte tenten en kan je alleen buiten het seizoen om met eigen tent/vouwwagen. Dus nu geen optie meer voor ons. Ook daar hebben  een heerlijke tijd gehad, al vinden we de campings aan de kust nog fijner omdat deze wat meer uit de buurt van alles lag. http://www.opvakantieinbretagne.nl/
Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #13 Gepost op: juli 09, 2014, 04:28:20 pm »

Onze weer ervaringen zijn heel goed. Ben er in 2002 geweest, 2009,2012 en 2013. In 2009 en 2012 allebei twee keer een week heel warm weer en een week gewoon lekker weer, maar wat koeler. Als het regent, waait de bui weer zo over, dus nooit de hele dag regen (itt tot mijn vakantie in Tsjechie waar we twee dagen van ochtend tot avond regen hadden). Wel wat meer wind dus aan de kust.

Camping is niet heel erg klein, maar toch kunnen de kinderen zich vrijuit bewegen, het is geen massale camping. Animatie is er niet maar dat geeft de vrijheid om zelf wel wat te gaan ondernemen.
Gelogd

JPS71

  • Gast
Re: Bretagne....wel of niet...waar en hoe?
« Reactie #14 Gepost op: juli 09, 2014, 07:37:39 pm »

Bedankt tante til, ga ff die camping googlen.
Ps wat een prachtige vouwwagen hebben jullie......als wij daarheen komen, gaan we wel een stuk verder staan hoor.....anders staan we echt voor aap.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal