Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Handrem Tago Dessert  (gelezen 1928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjong1975

  • Gast
Handrem Tago Dessert
« Gepost op: juli 10, 2014, 02:00:05 pm »

Goedendag,

Heeft iemand weleens een probleem gehad met de handrem.
Gisteren wilde we de vouwwagen weer naar de opstal brengen, maar de remmen waren geblokkeerd.

Zodra ik de handrem eraf haalde, bleef de rem erop staan en ging niet mee.
nadat ik deze met een hamer terug geslagen had kwam de rem steeds meer los te zitten.

Iemand tips???

Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Handrem Tago Dessert
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2014, 05:57:48 pm »

Dit heeft volgens mij niet zo zeer met het type vouwwagen te maken. Heb het zelf ook wel eens gehad als die wat langer staat met de handrem aangetrokken, of tijdens het acheruit duwen de handrem aantrekken. Wat helpt als die vast zit is zachtjes met een hamer aan de achterzijde (dus onder je wagen) tegen de wielkas (weet niet hoe dat heet) kloppen. Dan schieten ze weer los. In ieder geval bij mijn vorige vouwwagen wel.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Handrem Tago Dessert
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2014, 08:22:13 pm »

Als het vaker voorkomt kan corrosie aan de binnenzijde van de remtrommel een oorzaak zijn. Dit los je op door de wielen en daarna de remtrommel zelf te verwijderen.
Dan de binnenzijde van de remtrommel eerst met remmen reiniger (vloeistof) een staalborstel en daarna met schuurlinnen de roest weg te halen en het oppervlak weer mooi glad te maken. Het los halen van de remtrommels is geen ingewikkelde klus (in het techniek op het forum gedeelte kun je demontage handleiding voor trommelremmen vinden). Durf je het zelf niet aan kost het je €80,- als het bij een aanhanger bedrijf laat doen.
Gelogd

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago pacific 2005
Re: Handrem Tago Dessert
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2014, 09:30:30 am »

Ik zelf zet hem daarom bijna nooit op de handrem, hij staat nu ook op de oprit met 2 waaltjes voor en achter de band.
In de meeste gevallen 'springen' ze vrij makkelijk los, zo niet dan zou ik er eens goed naar ( laten ) kijken
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal