Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?  (gelezen 2830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S

Hallo,

We mogen zaterdag 26 juli vanaf 13.00 uur op de camping (Le Cormoran nabij Saint-Mère-Église). Wat adviseren jullie als geschikt vertrektijd, rekening houdend met drukte? Volgens planning rijden we de route: Luik - Namur - Charlerois – Mons – Valenciennes – Cambrai – Amiens – Rouen – Le Havre – Caen – Bayeux – Isigny-sur-Mer – Sainte-Mère-Église – Ravenoville/Plage (uit het routeboek  :O ).

Ik had zelf gedacht om als planning rond 4.00 uur te vertrekken en zonder paniek ook een vertrektijd tussen 4.00uur en 5.00uur te accepteren (geen stress voor de vakantie). We gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk, vandaar de misschien wat domme vraag. We hebben 2 kinderen (10 en 7) in de auto en de auto zal klaar staan voor vertrek.

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2014, 01:38:25 pm door mischa72 »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2014, 01:51:40 pm »

Volgens mij moet dat wel goed komen!! Fijne vakantie alvast toegewenst! :#
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2014, 02:02:40 pm »

Dank alvast voor de reactie. De twijfel is om een uurtje of 2 eerder te vertrekken. Dit is op zich geen probleem, maar het moet wel nut hebben. We zijn niet voornemens om voordat we de camping op kunnen nog andere activiteiten te doen.

Gr. Mischa
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2014, 02:06:50 pm »

Reken er maar op dat je over 700 KM ongeveer 10 uur zal doen (inclusief pauze's etc)
dus om 5 uur vertrekken  :Z is rond 3 uur 's middags aankomen, uurtje klappen en inruimen en dan  W:
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2014, 02:06:54 pm »

Het lijkt me geen militaire operatie, waarbij je om 13:00 uur stipt moet binnenvallen op de camping.

Ik zou zeker niet eerder vertrekken, je kunt nmbm beter rond 14:00 aankomen, dan 15 minuten moeten wachten. Veel campings hebben een middagpauze en de gemiddelde fransman is niet genegen eerder te stoppen met zijn lunch, hooguit (flink) later :)

Ikzelf zou dit een mooi schema vinden... Maar ja, ik rijd dan ook meestal erg rustig.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2014, 02:12:44 pm »

Ja, wij houden ook rekening met ca 10 uur. We rijden meestal rustig (max 100km/u), mogelijk iets harder als we moeten inhalen. Ik heb 2 pauzes gepland, zodat we lekker de benen kunnen strekken en de kinderen ook niet te verveeld raken achterin (ondanks alle multimedia aan boord  :** ).

Dan houden we gewoon aan om rond 4 uur op te staan en als we klaar zijn te vertrekken.

We hoeven ook niet persé stipt 13.00 uur aanwezig te zijn, maar hoe eerder op de camping, hoe eerder  :**

Gr. Mischa
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2014, 02:51:26 pm »

Receptie is van 8:30 tot 20:00 open dus aankomen wanneer je wilt. Vanuit utrecht 720 km in 7 uur incl twee stops en niet harder dan 115 gereden. Wij zijn dan al weer weg maar veel plezier er is genoeg te doen
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2014, 02:55:00 pm »

Receptie is van 8:30 tot 20:00 open dus aankomen wanneer je wilt. Vanuit utrecht 720 km in 7 uur incl twee stops en niet harder dan 115 gereden. Wij zijn dan al weer weg maar veel plezier er is genoeg te doen

Dank je, het zal wel goed komen. Normaal gesproken is dat ook wel zo, al heb je op het weer geen invloed  :( . We gaan er het beste van maken  :K
Gelogd

Pmverhoef

  • Gast
Re: Maastricht - Normandië (krap 700km) op zaterdag, tips voor vertrektijd?
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2014, 03:37:08 pm »

Wij zijn ook een paar keer in de zomer die kant op gereden. Mijn ervaring is dat die route meestal wel mee valt. Ik zou dan ook niet eerder vertrekken dan je geplande 04.00.

Fijne vakantie
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal