Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Conway Cruiser folding camper 1998  (gelezen 24025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Conway Cruiser

  • Gast
Conway Cruiser folding camper 1998
« Gepost op: juli 29, 2014, 11:34:09 am »

Zo trots als we zijn op onze Conway Cruiser folding camper zijn we met een caravan nog nooit geweest, dus vandaar dit topic uit enthousiasme.

Op 28 juli 2013 kochten wij onze Conway Cruiser in Slough (Engeland) nadat ik deze had gevonden via Gumtree.
We hadden via de mail al wat foto's bekeken en informatie gevraagd over de staat. Daarna telefonisch een afspraak gemaakt.
Via Calais naar Dover gegaan met de ferry (P&O)
Daar aangekomen hebben we hem bekeken en was hij in nog een heel goede staat en inclusief alle benodigdheden als waterpomp, rolcontainer, huishoudelijk spul, voortent, side skirt etc.
Gelukkig had ik de caravanspiegels meegenomen, want die had ik wel nodig om goed achter de vouwwagen te kunnen kijken, want de wagenbak is 2.03 m breed en de hoogte is rond de helft van mijn achterruit, maar tijdens het rijden komt de transport cover net iets omhoog.
Vervolgens weer terug gereden naar Nederland (Weert)

De volgende dag hebben we hem opengeklapt / uitgeschoven want aan weerszijde van de wagenbak zit een hendel en als je daaraan trek dan schuiven de bedden via een rail naar buiten en vouwt hij zichzelf uit. Zoals het een Engelse uitvoering betaamt zit de deur links. Ook hebben we de voortent in de achtertuin er aan gezet want deze hadden we nog niet kunnen bekijken, maar ook deze was in nog een goede staat.
Aan de binnenzijde hebben we 2 bedden, 1 zithoek die om te bouwen is tot een derde 2 persoons bed, een keuken met wasbak, koelkast, hangkast, grill en gasstel, een grote kast en een klein kastje.

Leeggewicht: 546 kg
Max. beladen: 750 kg

Wat heb ik er tot nu toe aan gedaan:
- Het houten blad van het gasstel die voor bescherming zorgt had wat donkere brandplekken. Hier heb ik een metalen plaatje overheen gezet zodat de makkelijk schoon te houden is en er geen brandgaatjes meer in kunnen komen.
- Luxe witte kentekenplaat erop gezet met dikke letters/cijfers

Wat zijn nog wensen:
- Fietsendrager / bagagerek
- Ondertentje
- Schokbrekers (ALKO) voor evt. Tempo 100 sticker
- Nieuwe transit cover ( http://www.undercoverci.co.uk/undercovershop.php?view=productListPage&category=14  )

We zijn er afgelopen meivakantie 2 weken mee weggeweest in Gulpen met een hoogzwangere vrouw.
Nu gaan we tweede week augustus 6 dagen naar Overloon met onze pasgeboren zoon Jurn (nu 7 weken) Dit wordt zijn eerste kampeerervaring.

Alle foto's zijn te bekijken op mijn album: http://www.mijnalbum.nl/Album=MMCXJA3L#VFYDOX3H

Hier een eerste indruk:









« Laatst bewerkt op: november 09, 2014, 01:38:01 pm door Conway Cruiser »
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2014, 03:31:18 pm »

Hoi

Mooie wagen en luxe zo te zien.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2014, 08:00:58 pm »

Hoi

Mooie wagen en luxe zo te zien.

Bedankt !
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2014, 04:34:03 pm »

Vandaag heb ik vinyl in de Conway gelegd. De oude vloer was wit.... ooit geweest en er zaten wat plekken op. Dit had ik nog liggen van de woonkamer, dus een paar uurtjes klussen en het was geklaard.



Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2014, 02:17:04 pm »

Van het weekend druk bezig geweest met het maken van een miniatuur van onze Conway Cruiser:





Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2014, 09:41:01 pm »

Mooie wagen hoor, daar mag je zeker trots op zijn (en ik stiekem een beetje jaloers, haha!)!
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

DannyST

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2014, 02:16:53 am »


Vandaag heb ik vinyl in de Conway gelegd. De oude vloer was wit.... ooit geweest en er zaten wat plekken op. Dit had ik nog liggen van de woonkamer, dus een paar uurtjes klussen en het was geklaard.





Ziet er chique uit!

Ik vind die Penine(s) die De Wit heeft staan ook zo mooi. Is dat vergelijkbaar?
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2014, 09:04:33 am »

De Pennine en Conway Cruiser die bij De Wit te koop zijn, zijn vergelijkbaar qua opzet. Alleen natuurlijk veel luxer. Deze hebben ook een toilet. (kost wel iets meer tijd met opzetten)
Deze folding campers schuif je ook uit door aan 2 hendels te trekken en dan vouwt hij zich zelf open.
Op dit moment staan er toevallig tweedehands een drietal Conway Cruisers te koop. Zie topic: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14835.0
Op deze facebookpagina van Nederlandse folding camper bezitters staat een filmpje. https://www.facebook.com/pages/Vouwcampers-Folding-Campers/1520841034812268?fref=ts
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2014, 09:05:39 am »

Mooie wagen hoor, daar mag je zeker trots op zijn (en ik stiekem een beetje jaloers, haha!)!

haha, dank je wel !
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #9 Gepost op: december 26, 2014, 10:18:58 am »

Gisteren voor de Conway Cruiser een nieuw dekzeil (transit cover) besteld in Engeland bij Undercoverci (http://www.undercoverci.co.uk/undercovershop.php?category=11&view=productListPage )

Bij die van ons zijn de hoeken achterin ingescheurd. Ook is hij vaal geworden.

Nu maar even afwachten tot ie er is. Zal ongeveer 2 weken duren. (Misschien iets langer i.v.m. de feestdagen)
« Laatst bewerkt op: december 26, 2014, 11:04:02 am door Conway Cruiser »
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2015, 05:42:45 pm »

Een maandje geleden een Cruiser uit 1999 aangeschaft. Het tentdoek compleet nieuw. Exact dezelfde als in dit topic. We kunnen niet wachten op het mooie voorjaarsweer.  Iemand toevallig ervaring met het veranderen van de Engelse stopcontacten in Europese standaard. En dan niet met een voorzetstukje maar daadwerkelijk contactdoos wijzigen?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2015, 05:45:24 pm door Olaf Damen »
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #11 Gepost op: januari 02, 2015, 07:53:30 pm »

Een maandje geleden een Cruiser uit 1999 aangeschaft. Het tentdoek compleet nieuw. Exact dezelfde als in dit topic. We kunnen niet wachten op het mooie voorjaarsweer.  Iemand toevallig ervaring met het veranderen van de Engelse stopcontacten in Europese standaard. En dan niet met een voorzetstukje maar daadwerkelijk contactdoos wijzigen?

Wat leuk om er weer een folding camper eigenaar bij te hebben. Jullie zullen er zeker plezier van beleven. Wij hebben voorzetstukjes van Engels naar Europees, omdat wij ook een aantal elektrische apparaten met Engelse stekker hebben. (lampjes, oventje e.d.)
Er is ook een facebookpagina voor folding camper bezitters: https://www.facebook.com/pages/Vouwcampers-Folding-Campers/1520841034812268?fref=ts

Tip: Hier op het forum kan je jezelf voorstellen in dit "wie ben je?" topic: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=3.0
eventueel met foto's (zijn we gek op)  :J  :#

PS: Heb jij ook het mistlicht nog rechts zitten ?

« Laatst bewerkt op: januari 02, 2015, 08:25:34 pm door Conway Cruiser »
Gelogd

Olaf Damen

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2015, 10:22:04 pm »

Dat is een goede vraag/. Volgens mij is de Cruiser nog origineel dus mistlicht zal of rechts zitten of niet aanwezig zijn :-). De Cruiser staat nu in de stalling maar ik zal zodra het seizoen begint daar zeker eens naar kijken.
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #13 Gepost op: januari 02, 2015, 11:19:12 pm »

Dat is een goede vraag/. Volgens mij is de Cruiser nog origineel dus mistlicht zal of rechts zitten of niet aanwezig zijn :-). De Cruiser staat nu in de stalling maar ik zal zodra het seizoen begint daar zeker eens naar kijken.

Ik denk dat het mistlicht net als bij de onze rechts zit (Engels) Ik heb zelf de volgende opties bedacht om het probleempje op te lossen:

1: Als je het linker achterlicht met achteruitrijlicht op zijn kop monteert aan de rechtse kant en de rechterachterlicht (met mistlicht) op zijn kop aan de linkerkant dan hoef je geen nieuwe achterlichten te kopen. Alleen moeten de twee draden van de achteruitrijlicht en mistlicht omgedraaid worden. Het op zijn kop monteren past gewoon heb ik al ontdekt alleen staan de driehoekreflectors in beide achterlichten op zijn kop.

2: Een nieuw / tweedehands (Hella) linker achterlicht kopen met mistachterlicht. Dan de draad van het rechter mistlicht verlengen naar links i.p.v. het achteruitrijlicht. Het achteruitrijlicht vervalt dan en daarvoor een tweede mistlicht, want 2 mistlichten mag wel, links en rechts. Dit weet ik omdat ik zelf altijd rechtsgestuurde auto's rijd en daarbij vaak een linker en rechter mistachterlicht heb.

3: Twee nieuwe / tweedehands Hella achterlichten kopen (zelfde als Hobby caravan) en dan de draden omdraaien van links naar rechts en omgekeerd.

Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Conway Cruiser folding camper 1998
« Reactie #14 Gepost op: januari 24, 2015, 09:10:28 am »

Een nieuw afdekzeil (transit cover) vanuit de UK voor onze Conway Cruiser aangeschaft bij http://www.undercoverci.co.uk/undercovershop.php?category=11&view=productListPage
De matrassen zitten op de foto's niet in de wagen, dus normaal is hij iets meer gevuld.

Een hele verbetering voor het oog en de water / vocht dichtheid.

Foto's voor:




Foto's na:





Meer foto's op: http://www.mijnalbum.nl/Album=MMCXJA3L#VFYDOX3H
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal