Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?  (gelezen 3847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011

Een jametic rondo/panorama heeft normaal gesproken standaard 2 vaste bedden. Bij onze Rondo hebben de eerste eigenaars dit echter laten verwijderen en hier een rondzit laten plaatsen. Wij gebruiken de rondzit echter altijd als bed. Dit hebben we gedaan door een oprolbare lattenbodem met matras tussen de banken te plaatsen. Als bed werkt dit op zich prima, alleen is de bergruimte onder het bed en in de banken slecht te bereiken. Ook moeten we het bed vaak afbreken bij het opzetten (dit is vooral op doorreis onhandig). Daarom willen we graag weer het tweede vaste bed met gasveren plaatsen. Omdat de ķosten bij Jamet belachelijk hoog zijn (ruim €700 excl. Plaatsingskosten) heb ik hier op het forum al zitten zoeken naar een alternatief. Dit heb ik niet echt gevonden, wat ik wel vond is dat de meeste mensen juist geen vast tweede bed in de jametic wilde hebben.
Daarom vraag ik mij af of het wel echt zo handig is als wij denken. Zijn degene met het vaste tweede bed (en dan speciaal in de rondo en panorama) hier ook echt zo blij mee of had je liever een rondzit gehad in plaats van het tweede bed?

Wij kamperen overigens met 2 volwassenen en 2 kinderen. Onze dochter van 5 slaapt meestal in het ondertentje, alleen op doorreis slaapt ze op het tweede bed en ons zoontje van bijna 3 slaapt altijd op het tweede bed. Nu nog in een Deryan tentje, maar volgend jaar waarschijnlijk gewoon "los". We hebben de flappen van de slaapcabine al met drukknoopjes bevestigd aan de banken.
Gelogd

faba

  • Gast
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2014, 11:06:56 pm »

Wij hebben 2 bedden. Het klapbed vinden we super door de ruimte eronder. Wij hebben voor meer speelruimte voor de kinderen een gastencabine gekocht. Die is super groot.
In jullie geval zou ik opbergen in de bakjes die onder het 2de bed zaten, deksels maken zodat het bankjes worden en neerlaatbare tafel knutselen en dat speelruimte en opbergruimte laten zijn. De gastencabine zou dan slaapruimte zijn. Gastencabine staat bij De Wit in solden
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2014, 06:51:32 am »

Wij vinden de voortent meer dan ruim genoeg, zelfs met hele dagen binnen zitten met 2 kinderen.  Dus geen gastencabine of rondzit nodig. Ik vraag mij alleen af of mensen met het tweede bed hier ook blij mee zijn. Aangezien ik het idee kreeg dat mensen zonder het tweede bed dit ook echt niet wilden hebben.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2014, 08:43:40 pm »

Even voor de duidelijkheid, wij hebben nu dus een rondzit met bankjes die we altijd als bed gebruiken. Maar omdat de meeste mensen met een gewone jametic echt geen vast tweede bed willen, wil ik graag weten of mensen met een rondo of panorama blij zijn met het vaste tweede bed of dat ze achteraf gezien liever een rondzit hadden gehad. En waarom dan?
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:01:36 pm »

Wij hebben het vaste tweede bed, voor ons de beste optie geweest. Ik heb eenmaal op het klapgedeelte gelen en sliep absoluut niet lekker(veilig gevoel ivm mijn gewicht). Wij gebruiken nu beide matrassen op elkaar. En onze zoon heeft sinds twee dagen een eigen tentje (hij is 7,5 jaar oud). Wij gebruiken de voortent eigenlijk alleen maar om om te kleden en bij erg slecht weer, en dat is meer dan ruim genoeg met zijn drietjes. Dus nee wij missen de rondzit niet
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2014, 01:28:18 pm »

Hier ook liever een vast bed in de bed-bank kant! Nu aan het orienteren hoe dit te realiseren!
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2014, 05:58:53 pm »

Wij hebben in onze Jametic de rollattenbodem liggen tussen de banken. Nu we er voor het eerst mee op stap zijn bevalt dat prima. Tijdens korte verblijven/overnachtingen slapen de 2 kinderen op de zithoek en bij langer verblijf in de zijtent. Staat nog ergens een topic met hoe ik dat gedaan heb. Voordeel is dat alle kratten onder het bed gewoon bereikbaar zijn en de banken gewoon open kunnen. Nadelen nog niet ontdekt. Op de camping waar we wat langer staan gebruiken we de zithoek als kleedruimte/opslag/spelletjes hoek etc.
Voor ons dus liever de zithoek dan het tweede bed  :J
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2014, 08:16:05 pm »

Wij hebben ook de rol lattenbodem gemaakt. Maar omdat wij de rond zit altijd als vast bed gebruiken, werkt dit voor ons toch niet. De spullen onder het bed en in de banken zijn slecht bereikbaar. Ik heb er de nodige schrammen en sneeën aan over gehouden als ik wat uit de bank pakte. Misschien was in ons geval een plank beter geweest als alternatief voor het dure bed. Maar het gebruiken van de rond zit als kleedruimte kan ik mij inderdaad wel wat bij voorstellen, alhoewel ik die afgelopen vakantie niet echt gemist heb.
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: tweede vaste bed in jametic panorama/rondo een must of toch liever een rondzit?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2014, 08:24:38 pm »

Als je het altijd als bed gebruikt dan is het idd het handigt om er een vaste (latten?) bodem in te zetten denk ik Deksels van de bankjes er uit en kijken hoeveel ruimte je hebt Leuk project
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal