Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: waar laat je de kussens  (gelezen 4442 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shumway

  • Gast
waar laat je de kussens
« Gepost op: augustus 11, 2014, 02:58:45 pm »

Heb de vouwwagen de afgelopen vakantie een paar keer afgebroken en opgezet, keer op keer zaten de kussen op de kastjes in de bak in de weg.
Ofwel die eindigden onder het dekzeil boven op de wagen.

Hoort dit zo, of zouden ze toch moeten kunnen blijven liggen?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2014, 01:46:44 am »

Bij ons moeten de kussens eraf anders past de klep niet dicht. De Raclet Safari heeft een "inkeping" in de wagen om de kussens op te bergen, direct achter de keuken.

Wij hebben ze sinds afgelopen vakantie echter in de auto. Op de plek van de kussens in de vouwwagen passen dan twee boodschappenkratjes.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2014, 08:52:41 am »

Wij nemen er maar een mee alleen voor ons bed. Het bed van onze dochter is groot genoeg zonder (ze is 3 jaar). En idd zoals Danny zegt achter de keuken. Tijdens opzetten en afbreken gooi ik ze op de keuken of in de auto als het regent.
Gelogd

shumway

  • Gast
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2014, 10:27:55 am »

Is een trigano vendome, kussen zijn 2 meter lang, zouden mi moeten kunnen blijven liggen, maar dan krijg ik de vouwwagen niet goed dicht.

In de auto is geen optie, veel te veel volume.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2014, 10:41:03 am »

Ik kan de kussens ook niet meeklappen. Mijn dochter heeft haar kussen graag bij haar in de auto, en de andere kussens gaan in de dakkoffer.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2014, 10:53:28 am »


Ik kan de kussens ook niet meeklappen. Mijn dochter heeft haar kussen graag bij haar in de auto, en de andere kussens gaan in de dakkoffer.

Volgens mij worden de kussen van de banken bedoelt :-)

(Ik zie m'n dochter al met haar kussen van de banken achterin de auto zitten ;-p )
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2014, 10:56:42 am »


Is een trigano vendome, kussen zijn 2 meter lang, zouden mi moeten kunnen blijven liggen, maar dan krijg ik de vouwwagen niet goed dicht.

In de auto is geen optie, veel te veel volume.

Veel volume, akkoord.
Maar als je de kussens, zoals in ins geval, uit de vouwwagen kunt halen en in de auto om kunt wisselen voor kratjes dan ruil je alleen volume om. De kussens vouwen bij ons gewoon precies goed dubbel om de plek van die kratjes in te nemen.

Aan dat vouwen halverwege kun je ook zien dat het niet de bedoeling is dat ze blijven liggen tijdens het klappen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2014, 04:09:50 pm »

Is een trigano vendome, kussen zijn 2 meter lang, zouden mi moeten kunnen blijven liggen, maar dan krijg ik de vouwwagen niet goed dicht.

In de auto is geen optie, veel te veel volume.

Bij mij (en volgens mij is dat bij iedere dubbelklapper het geval maar weet het niet zeker) komt de ene plank boven de andere te liggen. Om dat mogelijk te maken is het frame waar de scharnieren op zitten aan 1 kant dan ook hoger.  Op dat bankje kan ik het kussen laten liggen aan de andere kant niet (was ook echt niet de bedoeling in ons geval, dat herinner ik mij nog heel goed uit de instructie door de VWS bij afleveren destijds) dat kussen verdwijnt in een plastic hoes en komt in de lengte onder het zeil te liggen.  Zo hou je de laadruimte vrij.
Gelogd
Adventure Awaits

shumway

  • Gast
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2014, 05:03:38 pm »

Kan je wel volgen met dat klappen, heb dat ding dit jaar gekocht, zit verder geen instructies bij.

Heb toch het idee dat het moet passen, wrschl doe ik iets verkeerd, ben benieuwd wat een ervaren vendome gebruiker hiermee doet.

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2014, 06:36:35 pm »

Kun je een foto plaatsen van de kussens en de binnenbak? Anders is er een vendome topic misschien dat je daar meer hulp kan vinden?
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #10 Gepost op: september 19, 2014, 07:49:13 pm »

Van de 2 lange kussens kun je een stuk terugklappen waardoor ze qua lengte precies in de wagenbak passen. Je kunt ze niet laten liggen op de bankjes. Ze nemen veel laadruimte in beslag, daarom namen wij ze niet mee. Wij konden goed leven met een iets smaller bed.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2014, 10:12:31 pm »

1  kussen kan op de bank blijven liggen,  de andere  vouwden  wij dubbel en ging in het midden pad  bij de andere spullen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: waar laat je de kussens
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2014, 07:44:29 am »

Past het niet tussen de bankjes bovenop de kratjes zoals bij ons? Het kastje op de kop wordt dan open geklapt, zodat je de kussens onder de plank kunt schuiven:
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal