Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: steunen cq stempelplaten  (gelezen 4245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gmassa

  • Gast
steunen cq stempelplaten
« Gepost op: augustus 26, 2014, 04:18:22 pm »

Morguh,

Tijdens een speurtocht en snuffeltocht op het forum kwam ik deze foto tegen.
De persoon had deze mooie plaatjes zelf gemaakt. Nu weet ik alleen niet meer waar ze staan. Want wil ze graag namaken namelijk :>.
Wie o wie kan mij helpen en plaats van de topic???
Of de maten dat kan ook natuurlijk :O
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2014, 08:03:41 pm »

Wauw! zeker mooie stempelplaten maar waarvoor wil je zulke mooie? Ik gebruik stempelplaten van vlonderhout voor de uitdraaipoten, door de groeven die daar in ziitten heb ik in ieder geval het idee dat er meer houvast is dan bij glad hout zoals de standaard geleverde plaatjes van betonplex. Uiteraard wel even opletten hoe je de uitdraai poten op het hout zet: niet dwars op de groeven want dan breken de platen.

Beiden oplossingen zijn vochtbestendig en als ik de plaatjes op de foto's zie is dat gelakt hout, zeer waarschijnlijk watervast verlijmd multiplex. Zie er prachtig uit  maar kost veel meer.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2014, 06:14:01 am »

En veel werk. Wij gebruiken HDPE. Dat is kunststof. Ooit eens een stuk gevonden bij het afval op een klus. Inmiddels onder de Cocoon uitdraaisteunen Big Foots gemaakt. Als zoiets past zou ik daar voor kiezen. Eenvoudige Big Foots kosten euro 3,75 per stuk en heb ik met een elastiek vast gemaakt zodat ze  niet meer zo los bungelen maar wel altijd op de juiste manier op de grond komen. Geen gedoe meer met plankjes onder de pootjes. Alleen onder de luifelstokken hebben we nog plaatjes. Onder het neuswiel heb ik ook een stuk kunststof van 4 cm dik. dat is afkomstig van een restant van een kunststof steiger. Wellicht dat dit soort kunststof ook bij de bouwmarkt te koop is. Lekker weersbestendig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Birdy

  • Gast
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2014, 01:56:28 pm »

Ik heb een moestuinbak gemaakt van gerecycled kunststof... En daar ligt al een tijd een flink stuk van in de weg... Lees ik dit, dat ik daar niet eerder op ben gekomen!
Tis alleen wat dik, 3cm. Maar wel mooi voor onder het neuswiel denk ik.
Niet bij de bouwmarkt te koop, ik heb het hier vandaan www.gampet.nl Heel mooi spul voor als je iets weerbestendigs in je tuin wilt maken. Ik heb er een kippenhok, een groentenkas en een moestuinbak van gemaakt. Je kunt het bewerken als hout, ik heb geboord, geschroefd, gezaagd (hand en cirkelzaag) en ik heb het met mn bovenfrees bewerkt, gaat allemaal prima. Alleen het is flexibeler dan hout en zet uit.
Op de foto zie je de grijze randen, daar heb ik het over. Zijn vlonderdelen van kunststof...
[correctie: even nagemeten plank is 4,5cm dik en 20cm breed]
[correctie: het eventueel weggeven van een stuk heb ik geannuleerd. Heb nu plannen om van mn reststuk zelf bigfoot-jes te maken en blokjes voor onder de bedpootjes en het disselwiel... Alleen de vw net gisteren naar de stalling gebracht...]
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2014, 09:37:31 am door Birdy »
Gelogd

Birdy

  • Gast
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2014, 02:08:57 pm »

Dit is trouwens het topic waar ze in staan:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=1914.msg9752#msg9752

[Ik heb gezocht op "prachtige blokjes"  :)]
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2014, 05:59:50 pm »

Soms is de oplossing heel simpel. Prachtige tuinbak overigens, vooral de besproeing. Het uitzetten van het kunststof komt waarschijnlijk door de zon, wordt erg warm in de zon. Onder je vouwwagen heb je daar geen last van. En wat dikkere blokken onder je steunen is ook geen probleem, kan soms zelfs handig zijn bij forse hoogteverschillen in de kampeerplaats. Ik heb wel eens stenen moeten zoeken voor onder 1 steun.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2014, 06:02:02 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Birdy

  • Gast
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2014, 09:39:30 am »

Dankje. Het uitzetten komt door de temperatuur. Net als de meeste materialen zet het uit bij warmte, alleen wat meer dan metaal en hout. Ook in de schaduw zie ik de verschillen tussen winter en zomer. Meer dan bij mn houten bouwwerken... Heel extreem warm wordt het spul ook niet in de zon trouwens...
Gelogd

gmassa

  • Gast
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2014, 11:43:29 am »

Heren en dames super bedankt.

Ik wil de steunen namaken met watervast multiplex met daaronder een stukje trespa om het optrekkende vocht tegen te gaan.

En wat betreft de kosten valt het wel mee.
Mijnhobby is meubel maken dus komt vast goed denk ik :K
Gelogd

orthensegeit

  • Gast
Re: steunen cq stempelplaten
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2014, 08:56:31 pm »

Ik heb ze gewoon gemaakt van een oud eiken bankstel 3cm dik rot niet breekt niet, maar ja ik heb een garage en bewaar alles.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal