Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Gebruik gaatjestapijt  (gelezen 15430 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #15 Gepost op: september 07, 2014, 10:01:18 pm »

onder mijn luifel gebruik ik zo'n gaatjes tapijt, even thuis over de schutting en met een auto was borstel er over en klaar. Of net als afgelopen jaar, even in de stroming van de rivier gehouden met twee volwassenen en schoon :>
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #16 Gepost op: september 07, 2014, 10:21:10 pm »

Wij hebben ook altijd gaatjes tapijt hoor! :J werkt prima. heb er nooit wat onder gehad, maar hebben de boel wel eens nat gekregen, door hevige regenbuien.
Ik heb daarom een air barier grondzeil aangeschaft (alhoewel, is besteld moet nog komen) + weer een ander "gaatjes tapijt". die van mij was helaas aangevreten door die piepkleine rotdingen met die lange staartjes.
Zo'n air barier is (zie mijn ander topic) een grondzeil met luchtwanden. hier overheen gaat mijn gaatjes tapijt.
Ben benieuwd of dit gaat bevallen..
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #17 Gepost op: september 07, 2014, 10:33:33 pm »

:off   :off maar hoe zit het dan op DIE camping met bijzettentjes...??? die hebben meestal een kuip en dat mag wel...???

Toen wij er waren zagen we eigenlijk alleen maar caradingesen en daar waren geen kleine tentjes bij! Te jonge kinderen!
De meeste plekken hadden ook een verhard stuk op de plek dmv stenen met gaten erin. Daar kun je dan wel een dicht grondzeil opleggen.
Maar wij stonden helemaal op het gras.
Verder wel een leuke camping hoor!
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #18 Gepost op: september 07, 2014, 10:40:09 pm »

Op de vraag was is Bolontapijt, zie onderstaande link

http://www.dewitschijndel.nl/isabella-bolon-tenttapijt/
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #19 Gepost op: september 08, 2014, 12:38:20 am »

Als dat Bolontapijt is dan hebben wij dat al in de voortent ::) daar leggen wij dus grondzeil onder.
Onder de gastencabine en een ondertentje leggen we ook grondzeil.
En onder de luifel hebben we zo' n plastic geweven buitentapijt, waar het vocht wel dorren gaat, weet alleen niet of dat dus mag op die campings? :?
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #20 Gepost op: september 08, 2014, 09:33:11 am »

Inderdaad zie ik ook steeds vaker dat men het liever niet heeft.

Ook afgelopen jaar. Maar de kuip hoort gewoon bij de voortent. Ik heb er toen maar verder geen laag onder gelegd, omdat ik geen ademende laag had. Natuurlijk kan ik er voor kiezen om de kuip niet te gebruiken, maar de tent staat zo ontzettend veel beter als je de kuip wel gebruikt dat de kuip niet gebruiken voor mij slechts een theoretische optie is.  Ik sprak mensen met een hele grote de waard.. met kuip. En zo zijn er heel veel tenten.

Maar....  Wat ik ook wel eens gezien heb zijn mensen die eerst de hele plek bedekken met folie of zeil. En daar dan weer de dichte kuip overheen en daarin dan weer tenttapijt. (dat laatste heb ik trouwens ook)  Ik stond  op een camping waar ik na een week buren kreeg die dat zo deden. We vertrokken tegelijkertijd.. bij hen was echt alles dood onder de tent. bij ons was het vooral geel, maar wel zo dat je denkt na een paar dagen geen tent komt het weer goed. 

Snap best dat je niet zit te wachten als campingbaas op mensen die willens en wetens het hele veld verstikken.

Heb ook wel eens in Frankrijk en in Oostenrijk op een camping gestaan met een mooi geplaveid stuk voor je voortent. stiekem vond ik dat wel ideaal hoewel het op een paar plekken beetje zoeken was hoe de haring te prikken.

Gelogd
Adventure Awaits

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #21 Gepost op: september 08, 2014, 03:34:21 pm »

vorig jaar in de UK alleen gaatjestapijt mogen gebruiken, en dat ging prima.
We stonden vlak dus bij regen liep het water van de flappen het gras op zonder onder de tent te komen.
Dit jaar in de Ardennen stonden we niet vlak, en op een reeds drijfnatte ondergrond (het regende bij het opzetten) dus hebben we wel zeil onder het gaatjestapijt gedaan.
En wel water door de voortent gehad.....
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #22 Gepost op: september 12, 2014, 09:33:43 am »

Die nattigheid die  door dat gaatjestapijt kan komen vind ik niet zo fijn. We hadden afgelopen jaar een klein gaatje in ons grondzeil en hadden dan bij regen een natte plek die je door het Bolontapijt voelde, we lopen graag op blote voeten zeker in de voortent en dan moet je met  natte voeten je bed in..

Als we echt heel graag naar een camping willen waar dicht grondzeil verboden is, dan kunnen we altijd nog gaatjestapijt aanschaffen. Voorlopig staan er nog genoeg campings op ons lijstje waar het niet nodig is 8)
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #23 Gepost op: september 12, 2014, 07:43:54 pm »

Is er nou echt niemand die gaatjestapijt gebruikt?
Zeker, maar wel op het kuipzeil. Wij mijden die campings ook.
Afgelopen jaar hadden we een Klapper tegen over ons staan die had alleen gaatjestapijt.
Dat beviel ze heel goed.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #24 Gepost op: september 12, 2014, 07:45:35 pm »

vorig jaar in de UK alleen gaatjestapijt mogen gebruiken, en dat ging prima.
We stonden vlak dus bij regen liep het water van de flappen het gras op zonder onder de tent te komen.
Dit jaar in de Ardennen stonden we niet vlak, en op een reeds drijfnatte ondergrond (het regende bij het opzetten) dus hebben we wel zeil onder het gaatjestapijt gedaan.
En wel water door de voortent gehad.....
Klopt zelfde camping hé Er was zelfs een plek met privé zwembad als het regende.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #25 Gepost op: september 13, 2014, 09:30:48 pm »

Nee dat was dit jaar in de ardennen, of heb jij in 2013 bij Salesbury gestaan?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #26 Gepost op: september 13, 2014, 09:56:51 pm »


Nee dat was dit jaar in de ardennen, of heb jij in 2013 bij Salesbury gestaan?
nee even niet goed gelezen
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

bigbear

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kite
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #27 Gepost op: september 16, 2014, 04:59:22 pm »

Wij gebruiken altijd bolon in de binnentent (op het kuipgrondzeil) en gaatjes tapijt in de voortent. Aangezien in de eerste meter water kan komen bij ons (kyte) leggen we hier geen plastic onder. Onder de rest van de 2,5 meter leggen we wel weggooiplastic. Ideale combinatie zo.

Gr. Henk
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #28 Gepost op: september 16, 2014, 06:15:09 pm »

Uitgaand van ervaring van lang geleden denk ik dat ik ook graag met 'gaatjestapijt' wil gaan werken. Alleen: wat ik links en rechts op internet zie lijkt veel dunner dan me bijstaat 'van vroeger''. Dat was toch alsnel een 4 a 5 mm dik en lekker zacht daardoor.

Daarnaast vind ik een oplossing als Bolon eigenlijk wat prijzig. Als ik voortent èn luifel wil 'bestraten' heb ik al snel twee stukken van 5x3 nodig.

Heb al allerlei soorten gezien, maar heeft er wellicht iemand een tip voor de 'ouderwetse' variant; liefst redelijk betaalbaar en bovendien in 3x5 verkrijgbaar??
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Gebruik gaatjestapijt
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2014, 08:36:15 pm »

Bolon is wat duurder en voelt plastic-achtig aan.
Aerotex is het dikkere, minder dure tapijt. Het neemt wel meer ruimte in, want het is dikker. Het bestaat uit een soort jute wat omhuld is met een rubberachtig kunststof.

Aerotex is nog gewoon te koop bij bijvoorbeeld: Vrijbuiter.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal