Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997  (gelezen 3560 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin

  • Gast
Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997
« Gepost op: november 08, 2014, 10:33:18 pm »

Sinds een kleine maand in het bezit van onze eerste vouwwagen. Een nog erg mooie Odyssee uit 1997. Echter zit er op de klep geen schuimrubber/matras meer. De vorige eigenaren gebruikten een luchtbed. Wij willen wel graag een matras laten maken. Echter ben ik benieuwd hoe dik dit mag/kan zijn zodat we hem nog wel goed kunnen inklappen.
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2014, 02:21:44 pm »

ik heb nu de originele matras erop liggen en nog een opdekmatras, dit aan de rechterkant, het opklap gedeelte. Dit samen is ongeveer 10 cm hoog.
Aan de linkse kant het originele matras liggen van 5 cm, dit gaat net op elkaar met inklappen.
Gelogd

karin

  • Gast
Re: Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2014, 02:38:37 pm »

Dank je voor je antwoord. Wij willen op de bak, voor de hygiëne ook nog een dunne opdekmatras plaatsen. We zullen dus niet meer dan 10cm voor beide matrassen samen kunnen kopen?
Want klap hij wel makkelijk met die 10cm en is het dus maximaal?
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2014, 04:40:10 pm »

aan een kant 10 cm en de andere 5 cm, dan staat de klep iets omhoog, maar dien gaat recht staan als er een beetje gewicht op komt.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2014, 07:42:00 pm »

Dank je voor je antwoord. Wij willen op de bak, voor de hygiëne ook nog een dunne opdekmatras plaatsen. We zullen dus niet meer dan 10cm voor beide matrassen samen kunnen kopen?
Want klap hij wel makkelijk met die 10cm en is het dus maximaal?
Die hygiene snap ik niet helemaal, gaat het je dan om de bescherming van de matras op de plank? De binnentent zit daar helemaal omheen, deze matras komt niet op de wagenbak.
Wij hebben zelf een forse hoogte: frolisysteem, latex ikea matras en traagschuim topdekmatras. En als we gaan rijden zit ons dekbed er ook nog op. Zeker wel zo'n 17-18 cm. De wagen klapt dan ook niet helemaal dicht, maar staat een en beetje scheef: aan de ene kant zo'n 5 cm hoger dan aan de andere kant. Spullen er op, dekzijl  spannen en  klaar. Vorig jaar met flinke snelheid (120 in Frankrijk) naar Rome gereden, geen centje pijn.
Ik leg overigens geen matras aan de wagenkant maar leg de tafel omgekeerd (kunnen er hogere kratten onder) en daarop uitgespreid vier slaapzakken. Scheelt aardig in ruimte.
Gelogd

karin

  • Gast
Re: Dikte matras klep Trigano Odyssee 1997
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2014, 07:55:54 pm »

Ik bedoel dat ik op de plank een matras wil, maar ook op de kussens van de bak wil ik nog een heel dun iets. Al zou het maar 1 a 2 centimeter zijn. Puur dat er niet op de kussens van de bankjes word geslapen.
Op de plank ligt nu helemaal niets, dus daar moet ik een matras op maat voor laten maken/kopen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal