Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel  (gelezen 17591 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #45 Gepost op: november 25, 2014, 08:20:08 am »

pffff, moet er niet aan denken om met tientallen omstanders die het allemaal wel denken te weten voor het eerst dat ding op te moeten zetten.

Tip: Ga lekker naar een veldje en doe het lekker met je eigen gezin zonder pottekijkers.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #46 Gepost op: november 25, 2014, 09:13:30 am »

Tsss we juichen alleen maar hoor
Zie ze nog zitten de eerste keer met mijn jametic opzetten .
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #47 Gepost op: november 25, 2014, 09:22:58 pm »

pffff, moet er niet aan denken om met tientallen omstanders die het allemaal wel denken te weten voor het eerst dat ding op te moeten zetten.

Tip: Ga lekker naar een veldje en doe het lekker met je eigen gezin zonder pottekijkers.
Klopt heb ik ook gedaan zelfs twee keer. Oa de stokken gemerkt, maar de echte eerste overnachting hebben we op het klap weekend gedaan. En het was bere-gezellig.
Gelogd

Rineander

  • Gast
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #48 Gepost op: maart 22, 2015, 01:09:46 pm »

Wij hebben vorig jaar zo'n zelfde aangeschaft bij Erica.
Afleverkosten my A..
Op de dag van ophalen moest alles nog worden uitgepakt enz, enz.
Opzetten word enkel even de wagen gedemonstreerd en verder zoek je het maar uit.
Trigano levert er geen opzetinstructies bij (behalve het misleidende youtube filmpje), maar van Erica krijg je gelukkig wat printjes mee.
Maar dan...
Lekker gemaakt door het fimpje, volg je de instructie en het filmpje, als de boel zo'n beetje staat, pak je blij de luifel en dan begint het pas echt???
Je kunt de heleboel weer afbreken, want de stokken die nu in de voortent staan, moeten verhuizen naar de luifel..????
Ook moet je nog allerlei dopjes/stopjes uit stokken halen omdat daar staanders in moeten, waar er dopjes inzitten???
(gelukkig neem ik altijd gereedschap mee...)
Er blijft vervolgens van het handige opzetten en afbreken niets over en dus sta je ouderwets te vogelen en te zweten.
En zonder duidelijke opzetinstructie blijft dat toch een lastig ding omdat je het maar een paar keer per jaar doet.

Opgezet heb je een zee aan ruimte, maar ingeklapt blijft er inderdaad geen enkele ruimte over om iets mee te nemen, behalve de ruimte onder de bankjes en de (tegen meerprijs aangeschafte) disselbak die overigens bijzonder gammel aandoet.
Het doek in het wagendeel is met kunststof ogen aan het frame bevestigd en die breken bij het minste geringste af.
De rubbers aan de keuken (om lakschade te voorkomen) vallen er na een paar dagen gewoon vanaf en hebben wij vervangen door kurkdingetjes bedoelt voor onder meubels.
De plastic vleugelmoer in de keuken brak in stukken toen ik ernaar keek en heb ik vervangen door een nieuw stalen exemplaar.
Om de ondertenten te gebruiken moeten er eigenlijk haakjes worden bevestigt, die zitten er wel bij, maar moet jezelf maar op de juiste plaats zien te bevestigen.
Na hem nu 2x te hebben gebruikt, hebben wij besloten nooit meer een Trigano aan te schaffen.

Het meest storende, zijn de matrassen in het wagendeel...
Daar is het matras dat op de bank ligt een stuk dunner dan het matras in het slaapdeel en 1 van beiden ligt dus op verschillende hoogtes.
Ook is de rits die beide matrassen bij elkaar moet houden zo ruim ingenaaid dat er meer op keer een kier ontstaat zodat je op het hout ligt.
Wij hebben een extra matrasje aangeschaft om erover heen te leggen zodat je hier minder last van hebt.


Als je met deze kleine zaken vervolgens de wagen bij Erica brengt om te herstellen, is er na 2 maanden nog niets gebeurd en hebben we hem maar weer opgehaald en de zaken zelf maar hersteld.

Ik ben vast nog wat dingen vergeten, maar met de meivakantie gaan we het weer eens proberen

Als het aan mij lag had ik m zelfs al weer ingeruild voor een ander merk, maar de vrouw vond dat te veel verlies opleveren ;-)
Gelogd

Elema

  • Gast
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #49 Gepost op: maart 23, 2015, 10:04:15 am »

Bedankt Rineander, voor je bericht.

Ik denk dat het goed is voor ons om het model wat wij inmiddels al besteld hebben niet teveel te romantiseren/idealiseren. De punten die je noemt, zijn gebreken die wij als tips gebruiken en hiermee zijn we weer wat meer voorbereid.
We verwachten onze klapper in april, maar dat kan ook eind april zijn. Van iemand anders heb ik ook nog een persoonlijk bericht gehad, die was ook niet erg tevreden over deze vouwwagen. Een van de overeenkomsten was idd het ligcomfort, dus we gaan ook langs Ikea voor om extra toppings/dekmatrassen op onze matrassen te leggen.

Toch gaan we er wel het beste van maken en hem met veel plezier ophalen als die eenmaal is aangekomen bij Erica. Wij hadden zelf in gedachten om de stokken al te labelen bij Erica. En als ze dat liever niet hebben, dan lig de luifel en gastencabinestokken zodat we die verwarring alvast kunnen uitsluiten. (goede tip ook van je)

 Als we dan eenmaal ons eerste weekend kamperen achter de rug hebben, laten we zeker van ons horen.









Gelogd

kph

  • Gast
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #50 Gepost op: maart 23, 2015, 10:15:55 am »

En dat is de reden dat ik zweer bij de vouwwagenworkshop die Ridderbeks 1x per jaar geeft. Daar kun je diverse modellen (zelf!) opzetten (ze geven alleen wat tips en aanwijzingen). De allereerste die ik vorig jaar heb opgezet was de Trigano Galleon, die viel bij ons direct af (wat een opzetwerk met al die stokken). Daarna de Mercury opgezet, ging al een stuk beter met maar 2 identieke boogstokken (dus van verwisselen geen sprake). Maar uiteindelijk dus toch voor de makkelijk op te zetten Malawi gekozen, met een zee aan bergruimte  :J (die ontbrak bij de Mercury).

Eigenlijk moeten alle dealers 1x per jaar zo'n vouwwagenworkshop organiseren! Dat kan echt de keuze van de aanschaf bepalen!!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #51 Gepost op: maart 23, 2015, 11:56:02 am »

Toch ben ik echt heel tevreden over mijn wagen.

Ik heb de tent in de bankjesliggen, en hou daarmee bagageruimte genoeg over.
Dat de luifel dezelfde boog gebruikt als de voortent en er dus bij de luifel een vernavgende boog geleverd wordt voor de voortent dat blijf ik zelf ook raar vinden. Maar bij de VWS werd dat tijdens de opzetinstructie netjes uitgelegd, en zijn direct de dopjes uit de buis gehaald.

Wat misschien nog een tip is als je de luifel (net als ik) veel gebruikt om deze aan de voortent geritst te laten zitten. t.n.t zet ik dan wel ouderwets op. (tent op het dak, frame bouwentent er over heen rollen (incl de luifel) en afspannen. Maar volgens mij moet je dan ook op de overeeindtrek methode op kunnen zetten. Dat ga ik binnenkort eens oefenen.

Wat wel zo is en dat vind ik wel een tekortkoming van de dealers is dat je echt een eerste instructie nodig hebt en dat dat verder gat dan de wagentent uitklappen en uitleg hoe je die moet opvouwen. Anders ben je best veel aan het zoeken. Als je de handigheid doorhebt is het niet zo'n big deal. echt niet. Dus waarom een dealer niet even de moeite neemt om samen volledig op te zetten begrijp ik niet, dat zou zoveel meer tevreden klanten geven.

Tja en over matrassen in vouwwagens is al heel veel geschreven. Persoonlijk (en dat heb ik  ook al elders geschreven) bevalt het bed mij wel. Mijn ex kreeg last van haar rug. Het is trouwens niet zo dat het matras op het bankje dunner is, het bankje zelf is een paar millimeter lager. en dat merk je wel en dat hadden ze bij Trigano best wel op mogen lossen, door bijvoorbeeld het matras op het bankje juist dikker te maken.




Gelogd
Adventure Awaits

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #52 Gepost op: april 07, 2015, 10:51:21 pm »

Helemaal eens met Rineander, wij hebben onze Galleon ook na de eerste de beste vakantie met gierende banden verkocht. Wat een tegenvaller. In ons geval hebben wij toendertijd te snel beslist en ook niet zelf eerst de wagen opgezet.
Waarschijnlijk hadden we hem dan niet eens gekocht. Dat was duur leergeld.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #53 Gepost op: april 08, 2015, 09:50:27 am »

Zo zie je maar,

Haastige spoed. 

Ik ben blij dat ik ruim georiënteerd heb voordat ik kocht.

Ik hoop dat de cocoon beter bij jullie past.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2015, 10:21:14 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

kph

  • Gast
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #54 Gepost op: april 08, 2015, 11:34:24 am »

Zo zie je maar,

Haastige spoed. 

Ik ben blij dat ik ruim georiënteerd heb voordat ik kocht.

Ik hoop dat de cocoon beter bij jullie past.

Idem dito.............al duurde onze zoektocht van 1,5 ook wel erg lang hoor  ::)
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #55 Gepost op: april 08, 2015, 02:15:15 pm »

Idem dito.............al duurde onze zoektocht van 1,5 ook wel erg lang hoor  ::)
Wij mochten bij De Wit en Erica in de showroom zelf wagens in en uitklappen. Hebben we ook gedaan, oa Jamet Jametic, Malawi en Cc Country. En in Boxtel de Panama. Gewoon gevraagd en dat was prima. Weet niet of ze blij met ons waren :# Ook gekozen voor de Malawi, we vielen vooral voor het bed en de ruimte in de bak. En het opzetgemak natuurlijk.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #56 Gepost op: april 08, 2015, 02:57:02 pm »

Naar mijn bescheiden mening komt het echte werk pas na het klappen. Voortent, luifel, afspannen e.d. bepalen de werkelijke opzettijd van de vouwwagen.
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #57 Gepost op: april 08, 2015, 03:25:06 pm »

Zo zie je maar,

Haastige spoed. 

Ik ben blij dat ik ruim georiënteerd heb voordat ik kocht.

Ik hoop dat de cocoon beter bij jullie past.

De ruimte en het mooie lichte doek van de Galleon waren ronduit prachtig maar ik weet zeker dat de cocoon beter bij ons past. En na onze les van vorige keer deze maar eerst uitgeprobeerd vorig jaar alvorens weer een (voor ons) miskoop te doen......
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #58 Gepost op: april 08, 2015, 10:22:24 pm »

Naar mijn bescheiden mening komt het echte werk pas na het klappen. Voortent, luifel, afspannen e.d. bepalen de werkelijke opzettijd van de vouwwagen.
Het waterpas stellen is het eerste deel en soms is dat al een hele uitdaging :# en dan ook nog alle andere spulletjes op zijn plek zetten. Het klappen zelf is maar een klein onderdeel van het geheel. :P
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Doet 'ie het of doet 'ie het niet.....Trigano Galleon 3.15GL 2014 demomodel
« Reactie #59 Gepost op: april 09, 2015, 08:49:54 am »

Het waterpas stellen is het eerste deel en soms is dat al een hele uitdaging :# en dan ook nog alle andere spulletjes op zijn plek zetten. Het klappen zelf is maar een klein onderdeel van het geheel. :P
haha dat is zeker zo. Vorige zomer stond er een gezin met een Flyer tegenover me op de camping. En die waren me toch lang bezig. en ook het opruimen duurde echt uren. dus dan is snelklappen ook maar een relatief begrip.  Maar ze waren geloof ik wel heel blij met hun vouwwagen en om zo ook weer een beetje on topic te komen...

Ik ben nog steeds superblij met mijn Galleon. de look en feel... Fits me like a glove  :#
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal