Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen keuken Raclet Panama  (gelezen 10621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jac137

  • Gast
Wel of geen keuken Raclet Panama
« Gepost op: januari 31, 2015, 07:16:50 pm »


Hallo,

Na een aantal jaren met een tent gekampeerd te hebben, hebben we besloten om een vouwwagen te gaan kopen.
Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar de Raclet Panama, met luifel en gastencabine

Het enige waar wij enorm aan twijfelen is of we de versie met keuken en disselbak of de versie zonder moeten nemen.

Van de ene kant lijkt het ons handig om zo'n keuken te hebben maar van de andere kant als we de keuken zo bekijken dan vinden we het maar een aanfluiting hoe de lades ed in elkaar gezet zijn. Tevens weet ik niet of ik zo gecharmeerd ben van de water en gasleidingen welke vanaf de disselbak richting de keuken lopen.

Wij hebben dus geen enkele ervaring met dit type keuken en willen jullie vragen wat jullie ervaringen hiermee zijn, mbt degelijkheid, schoonhouden van waterleiding en watervoorraad, gevoeligheid kwetsbaarheid water- en gasleiding en vooral gebruiken jullie de keuken ook of is het achteraf gezien misschien niet zo'n handige aankoop geweest.

Wij hopen oa op basis van jullie positieve e/o negatieve ervaringen hier een weloverwogen beslissing in te kunnen nemen.

Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2015, 07:49:29 pm »

Hoi

Wij zijn aan onze 3de vw toe en hebben nooit een keuken gehad.
Wel hebben we een 2 pits gasstel bij en een kastje om het op te zetten.
Wij gebruiken dit alleen voor warm water (koffie) en in de ochtend een eitje te bakken.

Veel zal afhangen wat je van plan bent,kook je elke avond warm of ga je zoals wij vaak uit eten.
Wat wij ook vaak doen is grillen met brood en wat groenten.

Voor ons is een keuken overbodig vinden wij.
De afwas doen wij ook op de camping zelf.

Vakantie is voor ons ook eens niet moeten koken en niet te veel afwassen. :)
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2015, 07:51:58 pm »

Ik sta voor langere periode op een plek. En ik ben maar wat blij met de keuken. Alles zit erin, pannen borden enz en lekker direct bij de hand.
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2015, 08:00:18 pm »

Heb je de topic over onze aanpassingen van de raclet Panama keuken al gezien ? (Te vinden in de rubriek projecten raclet)

Wij hebben de keuken erbij genomen omdat ons dit veel handiger lijkt dat die al compleet klaar hangt bij aankomst (en korte stop). Al de keukentoebehoren, nog wat eerste voorraad past er ruimschoots in. Zonder keuken moet je al dit gerief toch ook weer een plaats in de wagen zelf geven (plus kastje / kookplaat / ...).
De ruime disselbak die er dan ineens bijzit voor het gas en water is ook mooi meegenomen om de eerste spullen die je nodig hebt bij het opzetten op te bergen (haringen, plastiek zeil voor onder de tent, electrisch snoer) en verder zit er nog wat werkgere in (hamer, reserve materiaal, afwasbakje,...)
Qua gas en waterleiding zien we geen probleem, eerder gemak dat die gasfles geen plaats inneemt in de keuken.

Wij hebben de eerste versie Panama (dus niet de up, die nog ruimer is qua laadruimte), ook met luifel en gastencabine. Wij hebben de luifel na ons eerste gebruik terug binnengebracht om er een extra bescherming in te laten naaien ter hoogte van het deksel van de keuken (als die openstaat drukt een punt in de zijkant van de luifel), was een gekend probleem zei m'n toen. Jammer dat dit dan niet meteen aangepast was ipv dat we er nog eens voor terug moesten.

De gastencabine is ruim genoeg voor onze twee kinderen (korte vakantie), ze moeten niet over elkaar kruipen als eruit willen en er is nog plaats voor een kledingzak te zetten. Tijdens een langer verblijf wil de oudste in apart tentje en heeft de jongste de gastencabine voor zich alleen. Dan draait ze de matras in de andere richting en heeft ze ervoor plaats om met een vriendinnetje te spelen bv. Bij de laatste overnachting of bij een enkele overnachting slapen de kids trouwens in de binnenruimte zodat de gastencabine al opgeruimd kan worden.

De binnenruimte is voldoende om met ons vier rond de tafel te zitten bij slecht weer (paasvakantie), de luifel is eigenlijk net iets te kort om met vier volledig droog onder te zitten bij regenweer. Iemand van dit forum heeft de luifel laten verlengen. Wij hebben dit overwogen maar eigenlijk was dit tot op heden nog niet zo'n probleem (wij gaan in de zomer wel naar zonzeker gebied), enkel kortere vakanties dichterbij.

Wij hebben er nog een imperiaal bovenop voor vier fietsen. Neemt uiteraard tijd in beslag om ze erop en eraf te zetten bij aankomst / vertrek maar dat hebben we er graag voor over. We zijn trouwens al goed op elkaar ingesteld dat dit ook al vrij vlot verloopt.

Nog vragen ? Stel ze gerust.
Wij hadden hiervoor een James Arizona en zijn supertevreden over onze overstap naar deze wagen.
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2015, 08:12:27 pm »

Wij hebben een Raclet Panama GL van het eerste type, en wij zijn eigenlijk heel erg tevreden over de keuken. Ook de kwaliteit van het ladenblok is in mijn optiek goed en degelijk, op de  fineerlaag van de kopse kanten na, die is niet zo goed bevestigd, die heb ik daarom opnieuw gelijmd.  Het kraantje en wasbakje, het gasstelletje en de opbergruimte bevallen ons prima, Verder is de disselbak ook van goede kwaliteit en is de watertank goed te vullen. Wat ik verder een groot voordeel van de keuken van de Panama (en een aantal andere wagens) vindt is dat de koelkast permanent in de keuken is bevestigd, dus geen gesleep met een volle koelkast meer. Daarnaast is de keuken tijdens het reizen altijd heel goed en snel bereikbaar.  Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, succes ermee! :)
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2015, 09:07:42 pm »

Wij hebben sinds een jaar een Cabanon Malawi en ik vond zelf een keuken overbodig (voorheen kampeerden we in een tent met los kookstelletje), maar mijn man heeft me overgehaald. Nu ben ik echt heel blij met de keuken. Scheelt veel in- en uitpakwerk, alles kan er het hele seizoen in blijven staan. Alles is gebruiksklaar. Wij moeten alleen de gasfles aansluiten, want we hebben geen vaste water-en gasleiding.

Wij hebben ook serieus naar de Panama gekeken, die is bij ons op de tweede plaats geeindigd. Echter, die gas- en waterleidingen onder het bed, dat vond ik niks. Natuurlijk wel makkelijk, want je hoeft niks meer aan te sluiten, maar het gaf mij geen veilig gevoel. Misschien onzin hoor, maar dat was mijn gevoel. Nu gebruiken we dus een losse gasfles en voor het water gewoon een jerrycan met kraantje.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2015, 09:28:36 pm »

Ik denk dat een keuken altijd makkelijk is, tenzij je op vakantie nooit zelf kookt....
Een keuken is juist een van de grote voordelen van een vouwwagen tov een tent.
Zou niet zonder willen, koken op de grond of op een primitief uit klap keukentje is nix...

Zeker een vaste keuken waar je niet mee hoeft te sjouwen is ideaal.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2015, 08:18:01 am »

Ondanks de stevige meerprijs hebben wij wel een keuken bij onze Holtkamper Cocoon genomen. Groot en handig, alle keukenspullen kunnen er in. Ook tijdens het kamperen handig om alle keukenspullen makkelijk bij de hand te hebben. In onze tenttijd vonden we het gepruts op de grond met alle spullen maar erg onhandig. we hadden toen een extra tafel mee om wat spullen op kwijt te kunnen. Geen last van ongedierte meer bij je eten. Wij koken wel heel veel ons eigen potje. Het kan wel vakantie zijn, maar eten en dus ook koken hoort bij het dagelijkse leven. Voor nog meer gemak heb ik ook nog een disseltafel gemaakt om spullen op kwijt te kunnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2015, 10:59:37 am »

Bij mij is idd ook het grote voordeel van een keuken op de vouwwagen dat alle kook- en eetgerei en vaste plek hebben en dat ik die al niet meer hoef in en uit te pakken. Dat ik veel of weinig kook op vakantie heeft er weinig mee te maken, ontbijten doe je waarschijnlijk toch op de camping. De skottel staat naast de keuken en wordt dus nog wel bovengehaald. Een ingebouwd afwasbakje daar heb ik dan weer geen behoefte aan maar daar zijn ook al discussies over gevoerd.
Dus voor mij grote voordeel: opslagruimte, opgeruimd staat netjes, tijdwinst bij vertrek en aankomst. Dit alles thuis als op de camping.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2015, 12:18:39 pm »

Hier ook blij met de keuken. Hiervoor hadden we een vouwwagen zonder en dat was toch altijd een heel gedoe met kratjes en kooktoestel in elkaar zetten. Nu lekker alles overzichtelijk bij elkaar, zonder dat het ruimte inneemt in de wagenbak. Wij koken veel op de camping. Maar het koken is eigenlijk maar een klein voordeel van de keuken. Vooral het gemak en de extra bergruimte zijn een verademing. Daarnaast vind ik het ook erg fijn om mijn handen te kunnen wassen in de tent en binnen je tanden te kunnen poetsen. Afwassen doen we wel bij het toilet gebouw.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #10 Gepost op: februari 02, 2015, 06:54:06 pm »

Een keuken in de klapper willen wij niet meer missen.
Echt ideaal.

Bij ons zit het water en gas in de keuken zelf. Er lopen geen gas of waterleidingen onder de vouwwagen langs.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #11 Gepost op: februari 02, 2015, 09:17:33 pm »

Alleen al voor de restwaarde is het een verstandige beslissing een keuken te nemen. Verder is het zonder net zo'n gepruts als in een tentje. Ik wil niet meer zonder.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2015, 12:16:35 am »

Wij willen ook niet meer zonder keuken. Zelfde verhaal, bergruimte, stabieler tov koken op een brandertje. Vooral veiliger met kinderen vind ik. En ik vind het heerlijk knus beetje prutten onder mn luifeltje, zonnetje erbij, koffie of wijntje erbij. Alles staat in een keer voor het grijpen, ook onderweg. Voor ons echt een luxe waar we erg van genieten. (Wij hebben geen wasbak/kraan, daar hebben we dan weer geen behoefte aan)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2015, 10:09:12 am »

Vanwege het gesjouw hadden wij ook bedacht dat onze nieuw aan te schaffen vouwwagen geen keuken meer zou hebben; uiteindelijk eentje gekocht zonder keuken, maar voordat hij geleverd was hadden we er al spijt van en heb ik, voordat hij geleverd was (zoals elders op dit forum te lezen) toch zelf een keuken in elkaar geknutseld. Gelukkig is het bij een CC goed mogelijk een keuken achteraf toe te voegen)


Ik zou hem toch niet willen missen, maar ik zou zelf niet snel meer een keuken nemen die je er steeds met een hoop gedoe af moet halen.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2015, 10:11:03 am door C5CCV »
Gelogd

jac137

  • Gast
Re: Wel of geen keuken Raclet Panama
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2015, 10:53:22 am »

Allemaal Bedankt voor jullie reacties!!

Op basis van oa jullie reacties zijn we van ons beeld panama zonder keuken overgestapt naar panama met keuken en hebben we deze vandaag gekocht  :>

Super forum.

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal