Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?  (gelezen 11999 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.021
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2015, 08:17:15 pm »

Zo ziet onze opstelling er ook uit:



Links hebben ze met een stok de matras opgeklapt tot bank. Wij hebben die matras vervangen door twee zelfinflatings. Dunner, lichter, sneller.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #16 Gepost op: maart 01, 2015, 10:57:40 pm »

Allemaal bedankt voor jullie bijdragen, ik heb er echt wat aan!
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #17 Gepost op: april 06, 2015, 03:00:39 am »

Nog even aan de oudere odyssee bezitters, de wagen dus, niet de bezitter ;-)

Bij ons zitten er twee tussenschotjes in de banken. Houten latje over vloer met triplex plaatje. Zijn deze nodig voor de sterkte? Of heeft ee vorrganger ze geplaatst omdat het hem handig leek? Ik zou daar graag de zak met luifel en stokken in opbergen...

Groet!
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #18 Gepost op: april 06, 2015, 09:14:46 pm »

Die schotjes heeft onze odyssee ook, dus de fabriek zal het wel handig gevonden hebben. Ze zitten bij ons onderhand allemaal los, erg stevig is het allemaal niet. Volgens mij kun je ze er uithalen.
Overigens leggen wij beide zakken met stokken op de wagen op de plank onder het dekzeil. De zakken zijn best zwaar en je kunt er de kogeldruk dus iets mee verhogen of verlagen.
Ik probeer in die bankjes zo veel mogelijk spullen te leggen die er kunnen blijven liggen: boeken, speelgoed en spelletjes, sportspullen, schoenen, dat soort spul. Alleen de luifel leggen we in de voorste bankjes, maar als die er uit gaat leggen we daar de handdoeken (die proppen we tijdens het rijden weer in de keuken, zodat dat niet gaat verschuiven). Ach ja, zo heeft ieder z'n routine, er zijn hier ook tal van topics hoe je een vw het handigst inpakt.
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2015, 08:42:00 pm door weep »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #19 Gepost op: april 06, 2015, 11:55:17 pm »

Bedankt voor je reactie, Weep!

Ja, okay, als het gewicht wat hoger van het zwaartepunt af ligt is het effect op de beinvloeding van de kogeldruk dus groter (meet jij die altijd op bij het inpakken?). Maar ben je niet bang dat die zware stokken doorschuiven als er eens stevig geremd moet worden?

En is de kogeldruk ook niet te beinvloeden door de zakken in de wagenbak te leggen en dan wat naar voren of naar achteren? Of is het effect dan te gering?

Voor onder t zeil denk ik meer (tot nu toe dan, zonder ervaring) aan de stoelen en wellicht een tafeltje...
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #20 Gepost op: april 07, 2015, 08:45:22 pm »

Ik heb een heel goedkope meter (zo'n rode van kunststof, kost een paar euro)  in de disselbak en meet de druk dus meestal wel. Maar ik kan het ook wel inschatten door de wagen op te tillen.
Ik heb relatief veel zware dingen in de disselbak: alle electra, koelkast, skottel, haringen en daardoor is de kogeldruk vaak hoog. Als je de hele wagen al ingepakt hebt en je merkt dan dat de druk te hoog is heb je niet zoveel mogelijkheden meer om te corrigeren, of je moet de wagen weer openklappen.  Ik corrigeer dan door de stokken naar achter te leggen.
Ik heb nog nooit gemerkt dat de spullen onder het dekzeil gaan schuiven. Het ligt echt erg stevig vastgeklemd.

Nadeel van die zware disselbak is ook dat het manouvreren met de wagen erg lastig is, het neuswiel zakt in de grond. Als ik de wagen moet plaatsen gooi ik eerst een paar zware dingen uit die bak anders is het niet te doen. Toch eens nadenken of ik niet wat lichtere dingen in die bak kan doen...
« Laatst bewerkt op: april 07, 2015, 09:00:30 pm door weep »
Gelogd

joskeeeee

  • Gast
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2015, 12:45:19 am »

Wat een mooi compleet topic!! Helemaal blij met de vragen en antwoorden:)! We zijn ook aan het kijken naar een odyssee. (Of anders maar daar focus ik nu op, zie anders door de bomen  de vouwwagens niet meer). Dus dit is echt top! Hopelijk vinden we er binnenkort een.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #22 Gepost op: april 08, 2015, 10:19:37 pm »

Leuk Joske!
Uit welk jaar / voor welk bedrag zoeken jullie ongeveer? Ik zie ze regelmatig op marktplaats, vast iets moois voor jullie bij. Of gaan jullie voor een nieuwe?
Gelogd

joskeeeee

  • Gast
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #23 Gepost op: april 09, 2015, 04:31:14 pm »

We zoeken er een die niet teveel kost. Rond 750. Maar ligt ook aan ons gevoel als we hem zien + hoe hij er aan toe is. Gaan deze week ergens kijken! Spannend!!! Nog tips bij een bezichtiging? Ohja we zijn ook de tuin aan het aanleggen dus wellicht wachten we nog een maandje of 2 totdat we er een kopen. Maar kijken of het wat is kan geen kwaad denken we. Dan weten we ook of we goed zitten qua type.
Jullie hebben er al een gevonden toch?
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #24 Gepost op: april 09, 2015, 11:12:08 pm »

Check dit even: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=1017.0. Veel plezier met bezichtigen!

Ja, sinds kort, 15 maart opgehaald. Nu maar wachten tot familiekampeerweekend met Pinksteren...
Gelogd

vouwwagenmama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2005 (met zijcabine)
  • Vrolijke gebruiker van een combi camp country
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #25 Gepost op: mei 04, 2015, 04:09:56 pm »

Wij hebben een odyssee van 2000 en zijn er zeer tevreden mee!

Geweldige vouwwagen.
Nog een tip voor jullie, als er meerdere op marktplaats staan, kijk dan of er een zijcabine bij zit. Dat is een geweldig stuk extra ruimte die er zo nodig in kunt ritsen.

Wij zijn zeer tevreden met deze wagen, zeker ook omdat je er vlotter mee kunt rijden dan veel andere vouwwagens, vanwege de grotere wielen.


Oja, dit doen wij ook, en ook wij hebben de stokken in het gangpad liggen vanwege de kogeldruk. In de bankjes hebben wij ook de gasflessen en de electra liggen.

Die schotjes heeft onze odyssee ook, dus de fabriek zal het wel handig gevonden hebben. Ze zitten bij ons onderhand allemaal los, erg stevig is het allemaal niet. Volgens mij kun je ze er uithalen.
Ik probeer in die bankjes zo veel mogelijk spullen te leggen die er kunnen blijven liggen: boeken, speelgoed en spelletjes, sportspullen, schoenen, dat soort spul. Alleen de luifel leggen we in de voorste bankjes, maar als die er uit gaat leggen we daar de handdoeken (die proppen we tijdens het rijden weer in de keuken, zodat dat niet gaat verschuiven). Ach ja, zo heeft ieder z'n routine, er zijn hier ook tal van topics hoe je een vw het handigst inpakt)
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Odyssee, hoe zit het met zitje of 2e bed?
« Reactie #26 Gepost op: mei 18, 2015, 05:49:41 pm »

Schotjes hier toch maar laten zitten. Tentstokken en luifelstokken gaan toch maar op de vloer met rij van drie kratjes (met wieltjes en deksels) ernaast of in t midden.

Ruimte onder bankjes al aardig opgevuld met los spul. Luhtbedje, slaapzak, lamp, badminton etc etc

Vrijdag voor eerst op stap met de klapper!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal