Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor de deur  (gelezen 13463 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #15 Gepost op: maart 30, 2015, 08:17:41 am »

poten uitdraaien en wielen eraf halen?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #16 Gepost op: maart 30, 2015, 09:27:39 am »

poten uitdraaien en wielen eraf halen?
Dat gaan de poten niet houden. :I
Gelogd

Thieyo

  • Gast
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #17 Gepost op: maart 30, 2015, 09:57:33 am »

poten uitdraaien en wielen eraf halen?

Misschien is het dan wel slim om assteunen gebruiken...
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2015, 06:16:16 pm »

Wat dacht je van open klappen en erin slapen?  :# Ff een geintje. Maar ik herken dit probleem. Ik stal de klapper voor de nacht ff bij kennissen die niet al te ver uit de buurt wonen. Want wat heb je eraan als je verzekerd bent en een of andere lolbroek even een mes in je doek zet? Liever desnoods eenpaar km rijden om de klapper op te halen en weer weg te brengen. Maar is er soms ruimte waar jullie de klapper stallen en hem daar laden?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2015, 06:36:24 pm »

Ik heb de klapper een paarweken bij een oom van Esther in de garage gestald.
Lekker handig toen bleek dat er nog iets inlag wat er uit had gemoeten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2015, 06:48:34 pm »

Bij ons staat de Cocoon gewoon op de oprit. Alleen de keuken kan op slot met een hangslot. Verder gebruiken we het verplichte SCM gekeurde disselslot. En we maken ons er niet echt druk om. De Cocoon is verzekerd dus....
Maar bij iedere willekeurige motor of kampeerboer kun je sloten kopen. Met een lang kettingslot kun je de vw bijv aan een lantaarnpaal vastzetten. ART 4 of 5 sloten zijn voor motoren verplicht voor de verzekering, dus zullen vast en zeker goed genoeg zijn om de vw te verankeren. Die dingen bestel je simpel via internet bij de goedkoopste aanbieder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #21 Gepost op: maart 30, 2015, 07:59:25 pm »

Bij ons past hij op de oprit ( of opengeklapt in de voortuin om te drogen) en parkeren we de auto erachter. De vouwwagen kan dan de tuin dan niet uit zonder hem over een muurtje te tillen   :# Misschien heeft één van jullie buren een oprit met eenzelfde mogelijkheid?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #22 Gepost op: maart 30, 2015, 08:43:22 pm »

We hebben er wel een disselslot bij, maar is dat veilig genoeg?
Het disselslot gebruik ik  voor als de wagen aan de trekhaak zit als ik onderweg ergens koffie drink of lunch. Als-ie los staat (maar dat is zelden, want ik heb een garage) heb ik er een wielklem bij.

Vergeet die Roemeen met die Kakasjnikov van GJT, want die ken ik. Hij heeft een paar Bulgaarse vrienden waar hij je vouwwagen aan verkoopt. Zo is-ie ook aan die Kalasjnikov gekomen.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2015, 08:47:03 pm door Frankie »
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #23 Gepost op: maart 30, 2015, 09:05:01 pm »

Aardige ideeën hier allemaal! We hebben helaas niet de mogelijkheid om hem ergens te stallen voor die 2 nachten. We wonen in Den Haag, dus niet veel huizen met opritten hier! Ik ga op zoek naar een wielklem en misschien ook nog een groot stevig kettingslot. Wie weet vind ik op marktplaats nog iets!
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #24 Gepost op: april 01, 2015, 07:52:52 pm »

Kan je hem  niet gewoon 2 dagen later ophalen?
Volgens mij is de Wit best flexibel.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #25 Gepost op: april 01, 2015, 08:23:29 pm »

Dat zal niet lukken, want ze leveren niet op zaterdag af. Op vrijdag moet ik werken, vandaar dat het de donderdag is geworden. Op zaterdag kunnen we hem dan naar m'n schoonouders brengen waar hij in de stalling komt te staan.
Bovendien zal de vouwwagen voordat we op vakantie gaan toch ook minimaal 1 nacht voor de deur staan. Dat zullen de meeste mensen toch hebben denk ik.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #26 Gepost op: april 06, 2015, 07:17:51 am »

We hebben zaterdag een wielklem en zo'n bal gekocht voor bij disselslot. Ik weet eigenlijk helemaal niet of de disselbak op slot kan bedenk ik me nu... En kun je de keuken vastmaken aan de wagenbak of denk ik nu te neurotisch...?
Weer wat om uit te zoeken!!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #27 Gepost op: april 06, 2015, 07:36:30 am »

We hebben zaterdag een wielklem en zo'n bal gekocht voor bij disselslot. Ik weet eigenlijk helemaal niet of de disselbak op slot kan bedenk ik me nu... En kun je de keuken vastmaken aan de wagenbak of denk ik nu te neurotisch...?
Weer wat om uit te zoeken!!
De keuken zit wellicht vast aan de wagen met grendels. Bij onze Jametic kon daar een klein hangslotje op, zaten al gaten in. Moest ik alleen iets uitboren. Als je slim bent, zoek je uit hoeveel slotje je nodig hebt voor de vw en bestel je ergens slotjes met dezelfde sleutel. Loop je niet met verschillende sleutels te klooien. Ik had er 4 jaar geleden bij de Fixet, 3 voor iets van 18 euro. Bestel desnoods een slotje extra, je weet maar nooit waar die handig voor kan zijn.
wat die bal betreft voor de dissel van de vw. Wij hebben een Doublelock en die kan ook de dissel op slot zetten achter de auto als je ergens parkeert voor een bakkie of wat te eten. OK, die is een stuk duurder denk ik. Maar ik gebruik de Doublelock liever dan het Alko slot wat bij de Cocoon is meegeleverd. Omdat het lekker compact is mee te nemen in een klein koffertje.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2015, 07:43:55 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drees

  • Gast
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #28 Gepost op: april 06, 2015, 10:03:27 am »

We hebben zaterdag een wielklem en zo'n bal gekocht voor bij disselslot. Ik weet eigenlijk helemaal niet of de disselbak op slot kan bedenk ik me nu... En kun je de keuken vastmaken aan de wagenbak of denk ik nu te neurotisch...?
Weer wat om uit te zoeken!!

Volgens mij kun je de keuken met twee slotjes vastzetten. Disselbak hebben we niet, dus dat weet ik niet. Wij zetten hem thuis onder de carport, die is afgesloten, maar we gebruiken dan wel het disselslot. Daar laten we hem ingepakt ook staan de nacht voordat we wegrijden, pas als we vertrekken koppelen we hem aan de auto. Ik durf het niet aan, ingepakt voor de deur, dus ik snap je bezorgdheid wel. Ik zou dan ook zoeken naar een bedrijf of particulier in de buurt waar hij beschut kan staan. Pack&go is nl niet alleen voor de eigenaar handig ;)
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Vouwwagen voor de deur
« Reactie #29 Gepost op: april 06, 2015, 01:35:36 pm »

Misschien naïef hoor, maar als ze dan persé mijn slaapzakken willen stelen, dan mogen ze ze hebben. Er zit toch niets van echte waarde in de vouwwagenbak? Apparatuur e.d. gaat bij ons in de auto mee, en dan pas op het moment dat we wegrijden. Is het leeghalen van zo'n vouwwagen nou echt een reëel risico? Ik zie ze al sjouwen met de campingstoeltjes en luchtbedden... ::)
De keuken of disselbak vind ik wat anders, die gaat bij ons ook op slot, zeker als er een koelkastje in zou staan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal