Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Odyssee 2002: versteviging plank, stengel keukenraam, tafel of poten  (gelezen 2029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Odyssee 2002: versteviging plank, stengel keukenraam, tafel of poten
« Gepost op: april 06, 2015, 02:01:33 am »

Hallo allemaal,

't Was vandaag zo'n lekker weer en wij waren op de camping waar onze 'nieuwe' vw nu nog tijdelijk staat, dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze voor de eerste keer met zijn tweetje uit te klappen, leuk!

Een paar vragen:

Wie heeft er nog de gouden tip om de garderobestang en de steunpoot achteraan zo makkelijk mogelijk te plaatsen? Onhandig dat het draaischroefje/lengte-vastzet-dingetje in 't midden zit...

Nog iemand die dat stangetje voor t keukenraam nooit gebruikt / een idee heeft hoe een alternatief daarvoor te gebruiken / weet of dat te bestellen is?

Op dit fijne forum heb ik ook e.e.a. gelezen over doorbuigende bedplanken. Nu ziet het er inderrdaad niet mega solide uit. Een beetje wiebelig. Wij hebben er drie pootjes onder, maar ik zit te denken aan twee extra vierkante kokertjes en multiplex over de korte lengte tegen doorbuigen en misschien een exta steunpoot. Voor een beter gevoel, ons zoontje wil in de ondertent...
Welke klappers met een vergelijkbare klapper hebben dit gedaan?

Zijn er mensen die op t originele matrasje slapen of heeft echt iedereen een dekmatrasje of luchtbedje erbij?

Groet,
Caroline





Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Odyssee 2002: versteviging plank, stengel keukenraam, tafel of poten
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2015, 09:37:04 pm »

Ha Caroline,

Nou, je bent lekker bezig met je "nieuwe" klapper. Leuk. :J

Die garderobestang is idd niet fijn. Ik doe dat toch maar met z'n tweeen. Je kunt er ook van de zijkant bij via de ritsen in de slaaptenten.
Mijn wagen is overigens zo oud dat die stangen nogal eens losschieten. Ik bind het altijd vast met een touwtje. Als de stang nog goed vastklemt hoeft dat natuurlijk niet.
Het stangetje voor het keukenraam heb ik niet, dus gebruik ik niet. Raam is open tenzij het regent of we weg gaan en het zou kunnen gaan regenen. Maar wij zijn mooi weer kampeerders.

En de bedplank: wij hadden maar twee poten, ik heb er door de dealer een derde poot onder laten zetten. Dat vinden wij voldoende, maar er slaapt dan ook niemand onder. De plank buigt bij ons juist in de lengte door, ik heb er wel eens over gedacht om een aluminium u-profiel voor de stevigheid te bevestigen, maar met die derde poot vind ik het acceptabel. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord of gelezen dat iemand er door is gezakt.

Ik denk niet dat veel mensen alleen op de orginele matras slapen. Maar oordeel zelf, als je er goed op slaapt...


Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Odyssee 2002: versteviging plank, stengel keukenraam, tafel of poten
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2015, 10:24:06 pm »

Hihi, ben er inderdaad nogal vol van, haha. En vind het ook erg leuk om me via dit forum in van alles en nog wat te verdiepen zoals je ziet...

Ja, laat ons eerste klapweekend, pinksteren, maar komen, kan niet wachten!

Bedankt voor je reactie!
(Garderobestang schiet hier ook snel los als de ander aan de andere kant nog bezig is, even in de gaten houden....)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal