Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!  (gelezen 8902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HMB

  • Gast
Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Gepost op: april 09, 2015, 12:25:11 am »

Onlangs ons eerste vouwwagen gekocht, een Trigano Olympe.
Verschrikkelijk blij met onze klapper gaan wij waarschijnlijk, Samen met onze drie kleine kinderen van 6, 4 en 2 jaar onvergetelijke vakanties beleven!
Daar er nog heel veel nieuw voor ons is hebben we dus ook vele vragen. Veel heb ik al hier kunnen lezen.

Heb echter nog wel een paar vraagjes waaronder de volgende;
Wat kan ik het beste onder de wagen, voortent e.d. leggen? Plastic zeil met of zonder gaatjes? Eventueel anti wortel doek of heeft iemand met ervaring een beter idee..

Dan nog graag jullie opmerkingen over mijn volgende vraag; hoe koud kan het worden in onze vw? Heb inmiddels een kacheltje aangeschaft. Ook hebben we self-inflated matjes en goede slaapzakken aangeschaft. Zou niet graag zien dat onze kindjes, en wij zelf het koud krijgen in de nacht. Wat kunnen we er tegen doen, moet ik nog iets meenemen en welke voorzorgsmaatregelen kunnen we treffen?

Voor de rest.....alle tips e.d. in de breedste zin van het woord zijn welkom.
 Wil graag gebruik maken van jullie expertise op dit fijne forum!

Graag hoor ik van jullie!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2015, 01:06:51 am »

Wij gebruiken meestal dun plastic dat je ook kunt gebruiken bij schilderen om af te dekken,  bij de betere kampeerwinkel hebben ze een milieu vriendelijkere variant. Er zijn ook mensen die worteldoek gebruiken,  ligt denk ik ook aan tenttapijt of een kuipzeil.

Verder vind je in het volgende topic nog het eea
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=3957.0

succes en plezier met de vouwwagen  :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2015, 10:10:58 am »

Met betrekking tot het koud krijgen; wij gebruiken zonodig pet flessen als kruik met daaromheen een handdoek of een kruikzak. Voor het slapen in bed leggen en de volgende ochtend zijn ze nog warm.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2015, 08:11:54 pm »

Als eerste proficiat met jullie vouwwagen.
Jullie zullen zeker onvergetelijke vakanties krijgen.

De 1e tip is: neem rustig de tijd om de klapper te leren kennen en ga een keer proef kamperen.
Bijvoorbeeld tijdens het voorjaarsklapweekend.  :#

Wij hebben het in de slaapcabine nooit heel extreem koud gehad.
We nemen een reserve slaapzak mee die we gebruiken als het koud word.

Wij plaatsen de klapper op een grootstuk landbouwplastic.
In de voortent gaan we dit jaar de airbarrier gebruiken en daarop een tenttapijt.

Als tenttapijt gebruiken we de kunststoffen gaatjesmat
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2015, 09:00:03 pm »

Ik heb altijd wel wat extra fleece dekentjes in de bankjes, altijd handig!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Henk CC

  • Gast
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2015, 09:29:08 pm »

Wij kamperen vaak in de bergen in Frankrijk, het kan daar 's avonds snel afkoelen. Wij hebben een elektrische deken in het bed, deze zetten we een half uurtje  voor het slapen gaan aan. Je houd op deze manier ook een beetje het vocht uit je bed. We hebben ook en klein ventilator kacheltje bij ons, voor hele koude avonden. Vorig jaar in augustus wel nacht vorst gehad op 1250mtr hoog.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2015, 09:32:57 pm »

Dunne aluminium isolatiematjes onder de matrassen, fleece dekens mee. Bij echte kou een muts op 's nachts  :#
Gelogd

Lisette@soyer.nl

  • Gast
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2015, 10:57:25 am »

Wij nemen wollen dekens mee in de mei vakantie. Isoleren veel beter dan fleece. Ik heb ze gekocht bij de kringloop winkel.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2015, 12:57:30 pm »

Heb echter nog wel een paar vraagjes waaronder de volgende;
Wat kan ik het beste onder de wagen, voortent e.d. leggen? Plastic zeil met of zonder gaatjes? Eventueel anti wortel doek of heeft iemand met ervaring een beter idee..

Ik hou niet van natte voeten. Wij leggen als bescherming een plastic zeil op de grond daar gaat het grond zeil (dit jaar de airbarier) boven op.
tot slot leggen we ons gaatjes tenttapijt er boven op.

Koud (niet heel extreem) hebben we het 's nachts wel gehad wij gebruiken een extra deken als het nodig is.
De kachel hebben we tot nu toe 's nachts niet aangehad.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2015, 02:46:59 pm door olaf73 »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2015, 02:23:11 pm »



Heb echter nog wel een paar vraagjes waaronder de volgende;
Wat kan ik het beste onder de wagen, voortent e.d. leggen? Plastic zeil met of zonder gaatjes? Eventueel anti wortel doek of heeft iemand met ervaring een beter idee..



Wij hebben dit http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr

Wel even omzomen! Het doek is niet zwaar, mooi dicht, maar het water zakt er wel door heen.
Bij verkassen opvouwen in een vuilniszak (niet weggooien) volgende camping weer uitleggen en thuis pas schoon maken of op de laatste camping!

Veel plezier met kamperen
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2015, 04:52:50 pm »

Lepeltje lepeltje liggen is dé beste oplossing. Maar als je een lepeltje mist en je in Nederland of in de bergen gaat kamperen (met een tent of klapper) zijn goede slaapzakken een must en een extra deken/ sprei mag eigenlijk ook niet ontbreken. Een electisch kacheltje is absoluut handig maar wij hebben hem tot nog toe weinig gebruikt.

In de tent wordt het op een paar graden na, net zo koud als in de openlucht. Maar tocht is dé grootste veroorzaker van ellende. Bij ons bijvoorbeeld als we de slaapcabine weglaten of het doek onder de wagen niet plaatsen. Zomers héérlijk maar bij een koude nacht wordt je gek.

In de binnentent leggen wij inderdaad ook gaatjes grondzoek zoals Olaf73 dat ook gebruikt, dat scheelt heel veel zand en andere rommel (dus niet elke dag vegen) én koude voeten. Onder het grondzeil leg ik of weggooi plastic of bouwzeil. Maar alleen als we op gras staan.

Een goed stuk verlengsnoer met verloopstekkers is iets dat zwaar onderschat wordt. Het gebeurd niet vaak, maar als je snoer tekort komt is dat een mooi  :X Dus neem een oprolbaar snoer én een los stuk met in totaal minstens een meter of 60 of meer.

Véél plezier!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2015, 05:04:11 pm »

Ik heb altijd wel wat extra fleece dekentjes in de bankjes, altijd handig!!
Zoiets hebben wij ook alleen dan zijn het echter fleece slaapzakken maar lijkt dus op jullie
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2015, 05:16:05 pm »

aller eerst welkom bij dit gezellige forum.

wij hebben dus voor de kids een fleece slaapzak (voordeel als we naar het warme zuiden gaan slapen ze niet eens in hun slaapzak maar in de fleece slaapzak)

dan hebben wij voor de koudere dagen voor elk kind een warmwaterzak mee (koop je bij de kruidvat) en mochten we die vergeten zijn dan doen wij dus ook petflessen en daarom heen doen wij dan een sok van papa (hahaha niet gebruikte sok want anders zijn de kids niet blij)

voor onder het grond zeil hebben wij dus worteldoek ideaaaaaaaaaaal

ga anders eens naar het klapweekend daar krijg je vast van vele nog veel meer ideeen aangeboden
Gelogd
Jevipro

Frank241166

  • Gast
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2015, 09:21:33 am »

Ik kreeg, wat betreft het onderzeil en buiten houden van water na een grote regenbui de volgende tip (van Ad, Roadmaster)...je gebruikt een stuk plastic dat ongeveer  een meter breder en langer is dan de oppervlakte van de totale opbouw van je vouwwagen, dat leg je,  voor het opzetten uit op de plek waar je gaat staan, je rijd je klapper op het onderzeil en zet 'm op (helemaal......dus met voortent maar spant 'm nog niet af) je hebt dan als het goed is rondom ongeveer  een meter aan plastic onderzeil over, je rolt dit op en spant je tent af.....geen water binnen!!!
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Wie heeft tips voor deze onervaren klapper!
« Reactie #14 Gepost op: mei 24, 2015, 10:42:53 am »

Ik kreeg, wat betreft het onderzeil en buiten houden van water na een grote regenbui de volgende tip (van Ad, Roadmaster)...je gebruikt een stuk plastic dat ongeveer  een meter breder en langer is dan de oppervlakte van de totale opbouw van je vouwwagen, dat leg je,  voor het opzetten uit op de plek waar je gaat staan, je rijd je klapper op het onderzeil en zet 'm op (helemaal......dus met voortent maar spant 'm nog niet af) je hebt dan als het goed is rondom ongeveer  een meter aan plastic onderzeil over, je rolt dit op en spant je tent af.....geen water binnen!!!

Zo doen wij het ook.
Te groot bouwzeil eerst leggen en dan wagen erop en opzetten,het zeil oprollen zo dat het net binnen de flappen valt,voordeel is ook dat alleen het zeil vuil kan worden en niet het grondzeil.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal