Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuken Trigano Oceane 2004  (gelezen 3380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buning

  • Gast
Keuken Trigano Oceane 2004
« Gepost op: april 28, 2015, 11:17:06 am »

Wij hebben een trigano oceane 3.15 gl uit 2004 aangeschaft.
In de keuken zit geen kraantje. Nou lijkt het mij wel handig om er toch een kraantje in te hebben.
Iemand ervaringen met en zonder kraantje?
En eventueel tips en tricks voor het inbouwen ervan? Ik heb bij Reich al allerlei onderdelen gezien, maar dan is de uitdaging om uit te zoeken wat we precies nodig hebben.  :P

Oh ja, heeft iemand misschien de binnenmaten van de keuken voor ons? Hij staat inmiddels in de stalling en wil wat bakken voor in de keuken hebben, maar het is dan wel handig om te weten of deze wel passen.   :#
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Keuken Trigano Oceane 2004
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2015, 01:47:09 pm »

Wij hebben een trigano oceane 3.15 gl uit 2004 aangeschaft.
In de keuken zit geen kraantje. Nou lijkt het mij wel handig om er toch een kraantje in te hebben.
Iemand ervaringen met en zonder kraantje?
En eventueel tips en tricks voor het inbouwen ervan? Ik heb bij Reich al allerlei onderdelen gezien, maar dan is de uitdaging om uit te zoeken wat we precies nodig hebben.  :P

Oh ja, heeft iemand misschien de binnenmaten van de keuken voor ons? Hij staat inmiddels in de stalling en wil wat bakken voor in de keuken hebben, maar het is dan wel handig om te weten of deze wel passen.   :#

Kraantje is zeker fijn, en inbouwen een peulenschil. Volgens mij staan de boodschappenlijstjes voor kraantjes op meerdere plekken op het forum.
Wat je je even af moet vragen is of je het nodig vindt om 'm ook op batterijen te gebruiken. Indien niet dan volstaat een stekkertrafo. Een kraantje (naar keuze) en een pompje met waterleiding.

Heb je wel al een kraangat? anders moet je ook nog ff langs de bouwmarkt voor een speedboor.
Gelogd
Adventure Awaits

Buning

  • Gast
Re: Keuken Trigano Oceane 2004
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2015, 09:17:31 am »

Kraantje is zeker fijn, en inbouwen een peulenschil. Volgens mij staan de boodschappenlijstjes voor kraantjes op meerdere plekken op het forum.
Wat je je even af moet vragen is of je het nodig vindt om 'm ook op batterijen te gebruiken. Indien niet dan volstaat een stekkertrafo. Een kraantje (naar keuze) en een pompje met waterleiding.

Heb je wel al een kraangat? anders moet je ook nog ff langs de bouwmarkt voor een speedboor.

Bedankt voor de tip, ik ga ff op zoek hier.
Dat gat zit er volgens mij niet in, maar dat komt wel goed, ik heb een handige kerel, die komt daar vast wel uit.  :P
Gelogd

Buning

  • Gast
Re: Keuken Trigano Oceane 2004
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2015, 09:27:40 am »

Oké, nog even doorzeuren.
Mijn idee was om de kraan en afvoer aan te sluiten op het tap- en afvoerpunt van de camping, maar als ik het goed begrijp kan dat niet, in ieder geval niet de kraan.
Dat zal dus altijd een jerrycan worden die op het kraantje aangesloten wordt? En de afvoer? Kan dit wel, of loopt dit dan niet goed weg?

Oké, ik ben niet blond, maar wel een leek in vouwwagenland, sorry.  :?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Keuken Trigano Oceane 2004
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2015, 12:43:58 pm »

Op het tappunt aansluiten dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien, zal met een standaardkraantje ook niet werken denk ik, dus dat zal een Jerrycan worden.

Er zijn wel campings met een afvoer bij de plek zelf, maar dat gaat zeker niet voor iedere camping op, ik denk vaker niet dan wel. Maar dat kan ook te maken hebben met de campings die mijn voorkeur hebben.
Gelogd
Adventure Awaits

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Keuken Trigano Oceane 2004
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2015, 04:04:56 pm »

Rechtstreeks op een tappunt kan alleen als je een kraantje voor hogere druk hebt. De standaard kranen zijn bedoeld voor een dompelpomp die dmv een schakelaartje wordt bediend. Wel kun je een aansluiting maken op je watertank en dan een vlotter erin. Voor de afvoer heb je een verlengstuk nodig. Vijverslang is hier uitstekend voor.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal