Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: slaapcabine Pivo  (gelezen 4642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sasopade

  • Gast
slaapcabine Pivo
« Gepost op: mei 24, 2015, 11:21:49 pm »

Hallo iedereen,

Onze slaapcabines van onze Scout Pivo (de grijze versie) geen idee uit welk jaar..zijn helemaal versleten en de gaten zijn dusdanig groot dat ze nu echt vervangen moeten worden.
Maar hoe? Ik kan nergens slaapcabines vinden die passen. Universele hebben totaal andere maten en zijn toch niet zo universeel.
Wie heeft DE tip? Ik wil heel graag weer in een slaapcabine slapen die mug dicht is :)

Of wie heeft er twee te koop voor ons?

Alvast heel erg dank! Want kamperen doen wij uiteraard bijzonder graag met onze kids

Patricia
Gelogd

Johanensuzanne

  • Gast
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2015, 11:46:49 pm »

Hallo

Dat probleem hebben wij ook met onze Texas deluxe
De slaap vertrekken vertonen inmiddels gaten en wat weer vlekken

Ik heb tot dusver alleen nog maar gelezen over een hersteller die nieuwe kan maken
Maar dat loopt al snel in de papieren.

Ik zal je post dan ook nauwkeurig volgen.

Johan
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2015, 10:09:36 am »

Ik ben onlangs naar een naaigalerij geweest met een slaapcabine van onze Kavango, met de vraag of hij de cabine kon namaken in een donkere stof. De eigenaar gaf mij aan dat het snijden en voorbereiden een dag werk is, het naaien en in elkaar zetten een halve dag. Er zou ongeveer 10 strekkende meter stof in gaan en 3 lange ritsen. Bij elkaar zou het minstens 200 euro gaan kosten. Hij heeft de opdracht trouwens geweigerd omdat hij het te druk had, maar dan heb je een idee wat de kosten van een nieuwe cabine zijn.

succes!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Johanensuzanne

  • Gast
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2015, 02:10:40 pm »

Dat vind ik persoonlijk best mee vallen
Je hebt er toch heel veel plezier van

En je kunt zelf de kleuren kiezen
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2015, 06:41:39 pm »

Wij vonden het ook wel mee vallen. Er werd bij ons gerekend met 10 euro per meter stof. Maar stof is er natuurlijk in verschillende kwaliteiten en omdat wij de slaapcabine donkerder willen hebben was de stof die wij kozen vrij duur (7,95 p/mtr) Als je kiest voor een lichtere kwaliteit 130gr/m2 ipv 220gr/m2 dan scheelt dat 2,- p/m

En als je de ritsen van de orginele slaapcabine gebruikt scheelt dat ook nog eens aanzienlijk want een rits van 150cm kost al gauw 7,60 euro (http://www.esails.nl/ykk-rits-10mm-deelbaar.html?id=2847810&quantity=1) en je hebt er toch al gauw 3 nodig (maar in de Kavango slaapcabine zitten er véél meer  :#)

Al met al zit er dus wel ruimte in de prijs en denk ik dat het mogelijk moet zijn om onder de 200 euro uit te komen als je zelf wat voorbereidend werk doet.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2015, 06:44:54 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Johanensuzanne

  • Gast
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2015, 07:14:31 pm »

Ik zal er ook eens achteraan gaan bij een naai galerij
Ik laat de uitkomst weten hier
Gelogd

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Scout Pivo
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2015, 08:24:23 pm »

http://link.marktplaats.nl/m950134015 , misschien hebben ze binnententjes nog?!
Gelogd
Jan-Otto

muis

  • Gast
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2015, 11:48:54 pm »

Er zijn ook universele slaapcabines te koop. Hier een voorbeeld  ( maten van deze kloppen niet helemaal ) http://www.kampeerdump.nl/binnentent.html
Gelogd

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Scout Pivo
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:27:49 pm »

Hallo iedereen,

Onze slaapcabines van onze Scout Pivo (de grijze versie) geen idee uit welk jaar..zijn helemaal versleten en de gaten zijn dusdanig groot dat ze nu echt vervangen moeten worden.
Maar hoe? Ik kan nergens slaapcabines vinden die passen. Universele hebben totaal andere maten en zijn toch niet zo universeel.
Wie heeft DE tip? Ik wil heel graag weer in een slaapcabine slapen die mug dicht is :)

Of wie heeft er twee te koop voor ons?

Alvast heel erg dank! Want kamperen doen wij uiteraard bijzonder graag met onze kids

Patricia

Al wat gevonden??
Mogelijk na 29 augustus een setje slaapcabines in de aanbieding!
Gelogd
Jan-Otto

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Scout Pivo
Re: slaapcabine Pivo
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2015, 02:51:01 pm »

Hallo iedereen,

Onze slaapcabines van onze Scout Pivo (de grijze versie) geen idee uit welk jaar..zijn helemaal versleten en de gaten zijn dusdanig groot dat ze nu echt vervangen moeten worden.
Maar hoe? Ik kan nergens slaapcabines vinden die passen. Universele hebben totaal andere maten en zijn toch niet zo universeel.
Wie heeft DE tip? Ik wil heel graag weer in een slaapcabine slapen die mug dicht is :)

Of wie heeft er twee te koop voor ons?

Alvast heel erg dank! Want kamperen doen wij uiteraard bijzonder graag met onze kids

Patricia

Ik heb nu 2 setjes liggen, beide met het bij behoorde hemeltje
Gelogd
Jan-Otto
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal