Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Panama Up met voortent  (gelezen 15841 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martinvh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Raclet
Raclet Panama Up met voortent
« Gepost op: mei 25, 2015, 09:05:15 am »

Hallo allemaal. Omdat er weinig foto's vindbaar zijn van de Raclet Panama Up met voortent, heb ik er een aantal gepost voor de geinteresseerden. Deze is van 2014.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2015, 09:09:40 am door martinvh »
Gelogd
Raclet Panama Up GL 2014

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2015, 09:27:44 am »

Leuk ! Er zijn idd weinig foto's van te vinden.

Zat die bescherming aan de zijkant thv waar het keukendeksel komt,  er bij jullie al opgestikt of ook achteraf toegevoegd ?

Wij hebben de eerdere versie (gewone Panama dus) en die bescherming is er pas op onze vraag ingestikt. (In de luifel dan, wij hebben geen voortent)

Weet je of er aanpassingen zijn gebeurt in de versie van 2015 ?

Veel kampeerplezier nog !
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2015, 10:18:00 am »

Ik vind het vreemd dat er zo weinig van de Panama te vinden is. Ik heb onlangs het genoegen gehad een rondleiding te krijgen in de Panama van VeNi, nogmaals dank, en ik vind het een mooie wagen. Hij is vergelijkbaar met de Cabanon Malawi maar verschillend genoeg om soms de keuze op de Panama te laten vallen. Toch zie je ze niet veel en de Malawi's gaan als warme broodjes.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2015, 10:28:50 am »

Het blijft een supermooie wagen! Stond op onze shortlist. Uiteindelijk moeten kiezen tussen deze en de Cocoon. We hebben er bijna een muntje voor op moeten gooien. Enige nadeel dat ik kon bedenken is dat de kindertent aan de zijkant wordt bevestigd en niet aan de achterkant. Daarmee vond ik het geheel wat te breed ogen.
Maar nogmaals: super mooie kar! Lekker eigenwijs met die driehoekige ramen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2015, 10:43:31 am »

Ik heb hem ook lang op de shortlist gehad. Maar uiteindelijk om de slaaptent aan de achtertent (kun je op een kleinere plek en heb je meer ruimte voor een losse bijzettentje) De flappen, (naar buiten leidt de regen wel verder weg, maar worden ook veel smeriger), en de vaste keuken met koelbox ( heb toch liever de koelkast & keuken los).
Toch kan ik mij goed voorstellen, dat iemand anders dat allemaal juist ideaal vindt.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2015, 10:46:51 am »

Ja, ook wij hebben 'm in overweging gehad. Ik vond het geheel idd ook wat te breed met de kindertent ernaast en van de kleur ben ik persoonlijk ook iets minder gecharmeerd........maar dat is heeeel persoonlijk natuurlijk. De keuken daarentegen vind ik veeeeeeel mooier dan die van de Malawi. Leuk hoor om wat foto's te zien met voortent (veel gegeven commentaar met voortent is dat het sportieve uiterlijk van de Panama verdwijnt, maar dat vind ik zelf helemaal niet).
Gelogd

martinvh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Raclet
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2015, 10:51:27 am »

Dank voor de reacties!
@ VeNi: de beschermingsstukken zaten er al in. Echter niet op de juiste hoogte zoals je ziet, dus moeten we nog even mee terug. Ik weet niet of er voor 2015 aanpassingen zijn.
@ Jos Montana: idd wordt ie wel breed met de slaaptent eraan. Bij ons slapen de kinderen echter ofwel in de wagentent ofwel in hun eigen tentje. Dus was geen bezwaar voor ons.
Gelogd
Raclet Panama Up GL 2014

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2015, 10:53:25 am »

Ik heb hem ook lang op de shortlist gehad. Maar uiteindelijk om de slaaptent aan de achtertent (kun je op een kleinere plek en heb je meer ruimte voor een losse bijzettentje) De flappen, (naar buiten leidt de regen wel verder weg, maar worden ook veel smeriger), en de vaste keuken met koelbox ( heb toch liever de koelkast & keuken los).
Toch kan ik mij goed voorstellen, dat iemand anders dat allemaal juist ideaal vindt.

Wordt de zijtent niet vervangen door een losse bijzettent? Dan is er geen ruimte probleem. Als er op de plek wel ruimte is voor een achtertent kun je daar ook de losse bijzettent plaatsen.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2015, 11:33:11 am »

Wordt de zijtent niet vervangen door een losse bijzettent? Dan is er geen ruimte probleem. Als er op de plek wel ruimte is voor een achtertent kun je daar ook de losse bijzettent plaatsen.

Sommigen willen liever niet hun jonge kids in een aparte bijzettent  (zoals wij, ze zijn 6, 4 en 2). Misschien over een paar jaar, maar voorlopig dus nog niet.  :N
Gelogd

VeNi

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama UP
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2015, 11:53:18 am »


Het is net die zijtent die bij ons de doorslag gaf, veel ruimer dan bij de Malawi, kids hoeven niet over elkaar te kruipen als ze bv naar toilet moeten s'nachts. Hier een foto van afgelopen zomer, slechts 1 kind en de nodige bagageruimte over. Afgelopen klapweekend hebben we het getest en er passen exact drie luchtbedden naast elkaar in.
Qua breedte zijn we echt niet veel breder als een standaard cara-ding hoor.


En de keuken hebben zelf naar onze wensen aangepast, omdat deze toch echt wel veel spullen kan herbergen, die anders ook weer in de bak moeten (keukengerei, kooktoestel,...) wilden we niet zonder.
Wij gebruiken een losse koelbox of huren een ijskast op de camping.
(Op de laatste foto hebben we het voorziene vak opgebouwd tot ruim opbergvak met opklapbaar werkblad om ook aan de achterste spullen te kunnen)
Indien interesse zijn er nog meerdere foto's beschikbaar.



Gelogd

martinvh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Raclet
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2015, 12:54:58 pm »

Mooi gedaan, die keuken!
Gelogd
Raclet Panama Up GL 2014

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2015, 01:25:31 pm »

Ik vind het een hele leuke zijtent voor de kinderen en ook een hele mooie keuken!  Mijn kinderen wilden per
se een bed zoals het onze vandaar onze keuze.  Maar misschien hadden ze van dat tentje ook de charme ingezien...
Gelogd

jac137

  • Gast
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2015, 10:20:08 am »

Wij hebben ook voor de panama up gekozen ipv de Malawi.

De doorslag gaf o.a. de grotere slaaptent voor de kinderen. Ook het uitgeklapte deel is bij de panama iets groter en hierom hebben we niet voor de voortent gekozen en dus alleen voor de luifel.

Eind april jl. hebben we hem opgehaald maar zijn helaas nog niet in de gelegenheid geweest om de panama uit te proberen.

Wat ons tot nu toe positief is opgevallen, is echt de enorme laadruimte, je hebt geen auto met kofferbak meer nodig. Ook waren we er al vanuit gegaan dat onze mobicool B40 niet in de keuken zou passen, tot onze verbazing paste hij er goed in.

Wat mij persoonlijk wel een beetje tegen is gevallen, is dat je weinig overzicht over de wagen hebt tijdens het rijden. Hier bedoel ik mee dat je er rekening mee moet houden dat achter het uiteinde van het dekzeil nog een keuken zit en die zie je niet. Maar dat is een kwestie van gewenning. De wagenbak is in ingeklapte toestand is ook hoger (hij ca 1,2m) dan aangegeven door raclet.

Hopelijk heb ik binnenkort een weekend vrij en is het mooi weer zodat we hem eens kunnen uitproberen
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.337
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2015, 10:51:17 am »

mooie wagen hoor.

mag ik eens een foto zien hoe breed ie is met de gastencabine er aan?
Gelogd
Adventure Awaits

Drees

  • Gast
Re: Raclet Panama Up met voortent
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2015, 01:36:50 pm »

In mijn herinnering is hij met zijcabine 7 meter breed. Dat was bij ons ook een van de redenen om voor de Malawi te kiezen (Panama was goede tweede). Bij ons slaapt er nog maar 1 kind in de vouwwagen en die slaapt heel ruim in het achtertentje.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal