Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?  (gelezen 92233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #15 Gepost op: juni 30, 2015, 06:24:27 am »


Wat vinden jullie van het plan van mijn afgezaagde balkjes te gebruiken als wig?
Ook dat lukt, maar het in verhouding zwaar ten opzichte van een kunststof wig.
Ik heb laatst een wig gekocht, alles bij elkaar net iets meer dan € 10,-. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #16 Gepost op: juni 30, 2015, 06:37:24 am »


Maar hoe ga je je vouwwagen dan òp die wiggen krijgen? Juist daarvoor is de truuk met de terugrijd-automaat bedoelt  :)
Volgens mij kan je niet alle vouwwagens zelf op de terugrijd-automaat zetten. Je moet het andere wiel dan blokkeren met 2 keggen.

Dit type is inklapbaar, dus mooi compact mee te nemen. Maar ik zou de voorkeur geven aan het kunststof type dat een beetje hol is. Daarmee sluit je het wiel beter op en schuift het niet zo snel weg.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #17 Gepost op: juni 30, 2015, 08:37:52 am »

Ik heb nog wel een set gele kunststof keggen liggen die ik niet gebruik maar die zijn 5,99 bij de Wit en Obelink dus verzenden is nog duurder  ::)


Chock leveller - Fiamma
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2015, 08:55:19 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #18 Gepost op: juni 30, 2015, 10:56:25 am »

Zal het nog ff weer doorlezen, misschien verkeerd begrepen, maar in filmpje 1, kun je het met 2 man ook doen, bovendien is ons klappertje niet zo zwaar, dus moet te doen zijn toch?? Wat vinden jullie van het plan van mijn afgezaagde balkjes te gebruiken als wig?
Heb ze overgehouden bij het in verstekzagen, misschien lukt het hier ook mee???

Hout wordt relatief glad met name als het nat is, het laatste dat je wilt is dat de wiggen van elkaar glijden maar het zou ook kunnen. Wiggen zijn zoals gezegd niet zo duur en lekker licht dus als besparingsprogramma zou ik iets anders zoeken.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2015, 10:25:55 am »

Ik heb het 2 keer geprobeerd met een Wig maar eigenlijk moet je met een volgeladen wagen en in het gras gewoon met twee volwassenen zijn.

Vorige week een klein krikje gekocht en afgelopen weekend uitgeprobeerd. in de lengte waterpas gezet met het neuswiel en in de breedte met het krikje.




......en dat had ik veel eerder moeten doen!
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2015, 05:47:23 pm »

Maar laat je hem dan op het krikje staan?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 25, 2015, 08:22:35 pm »

Curieus dat dat niet lukt. Ik heb onze wagen (met netto 450 kg toch niet een van de lichtere) sinds het filmpje van Bensi zonder uitzondering elke keer en onafhankelijk van de ondergrond probleemloos met één ruk de 'banaan' op getrokken.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 25, 2015, 08:27:12 pm »

Frankie,
Ik wil je niet teleurstellen maar als die van poldertoerist net zo beladen is als de mijne heb je het over 200kg meer. Die van ons weegt ruim 650kg....
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 25, 2015, 08:51:22 pm »

Bij Roadmaster niet nodig je mag hem waterpas zetten op de poten. De uitdraai poten gebruik ik niets eens. Alleen die op de hoek zitten werkt prefect.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2015, 10:03:03 pm »

Maar laat je hem dan op het krikje staan?

jep, laat ik staan. maar natuurlijk draai ik de steunpoten wel uit. dus heel veel nut heeft het krikje dan niet meer.

 
Curieus dat dat niet lukt. Ik heb onze wagen (met netto 450 kg toch niet een van de lichtere) sinds het filmpje van Bensi zonder uitzondering elke keer en onafhankelijk van de ondergrond probleemloos met één ruk de 'banaan' op getrokken.

Ik heb de bagage bij me van mezelf en van 2 kinderen en vrijwel alles (ook boodschappen) staat in de vouwwagen. feit is dat ik het in mijn eentje (en op de waterpas kijken en aan de wagen trekken) gewoon niet (goed) voor elkaar krijg.   Het krikje werkt voor mij dus uitstekend. 
Ik vond het sowieso wel handig als ik een krik in de vouwwagen had liggen. Maar voor iedereen die problemen heeft met het eenvoudig waterpas krijgen van de wagen zou ik willen zeggen.. Probeer het eens!
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2015, 10:18:39 pm »

Wij zetten de vouwwagen eerst waterpas dmv neuswiel en daarna checken we de zijkanten en zetten waterpas d.m.v. De voetsteunen zoals door de dealer verteld...
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2015, 10:57:40 pm »

jep, laat ik staan. maar natuurlijk draai ik de steunpoten wel uit. dus heel veel nut heeft het krikje dan niet meer.

Nee oké! Goed dat je de steunpoten wel gebruikt want anders wordt het wel een héél erg wankel geheel.

Maar én op de waterpas kijken en de wagen waterpas trekken lukt mij ook niet hoor! Tis een handigheidje die echt wel werkt net als dat het gebruiken van een krik ook goed werkt  :J

Ik heb de methode bij de "handleiding" op pagina 1 gezet. Dank voor de tip!
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2015, 11:07:03 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

nikkel1964

  • Gast
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2015, 11:03:46 pm »

Gelijktijdig lukt mij ook niet. Maar dat is ook een kwestie van ervaring en wat vingertoppengevoel: bij welke stand van de waterpas moet ik de wagen hoe ver de wig op trekken. De truuk, mij ooit verteld door onze dealer, werkt voor mij altijd zonder echt veel krachtinspanning.

ik heb er (nog) geen filmpje van, maar (gewoon omdat het kon) laatst eens de wagen op twee wiggen gezet, elk wiel één. Met precies hetzelfde truukje.

In de auto heb ik wel een potkrik liggen maar die bewaar ik voor lekke banden en andere ellende  :#
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 25, 2015, 11:33:25 pm »



Maar én op de waterpas kijken en de wagen waterpas trekken lukt mij ook niet hoor!
Wij doen het altijd samen, 1 kijkt op de waterpas de ander draait het neuswiel of de poten op de goede hoogte.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe zet ik een vouwwagen waterpas?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 26, 2015, 08:59:59 am »

Frankie,
Ik wil je niet teleurstellen maar als die van poldertoerist net zo beladen is als de mijne heb je het over 200kg meer. Die van ons weegt ruim 650kg....
Daarom gaf ik ook aan dat de Livingstone 450 kg NETTO weegt. Daar komt de belading dus bovenop.

Wat natuurlijk ook een (ik denk grote) rol speelt is het 'stijgingspercentage' van de wig. De 'gele bananen' hebben een relatief klein stijgingspercentage.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2015, 09:19:10 am door Frankie »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal