Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met powergrips  (gelezen 11359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2015, 07:10:44 am »

Er kan inderdaad wel verschil in zitten heb ik gemerkt

laatst was ik een weekendje weg en toen kwam er een ouder echtpaar naast me staan. die hadden een voortent aan de caravan die ze niet opgezet kregen vanwege de wind. Deze voortent had ook powergrips.

Maar dat waren een beetje kleine dingen vond ik, ze leken erg op de grijze die hier ook getoond worden.  Groot verschil met de powergrips in mijn Trigano.  Die zijn groter en daarbij overbrug je ook echt een weerstand  dat voelt veel degelijker. maar die grijze moet je ook met je duim sluiten terwijl die in mijn Galleon  ook met de muis van je hand gesloten kunnen worden.  Dat maakt voor de werking overigens niet uit natuurlijk. Het werkte wel maar het was wel allemaal net ff minder.  Maar goed, in de winkel heb je meestal niet de mogelijkheid om ze uit te proberen. 
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 09:38:57 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

kweep

  • Gast
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2015, 10:33:38 am »

Voor de powergrip op de foto (Piper) heb ik toch echt mn hele hand nodig om die helemaal vast te klemmen.
Gelogd

neutje41

  • Gast
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2016, 01:07:18 pm »

zit standaard in onze 3Dog; top!
Gelogd

arja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL 2003
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #18 Gepost op: juni 22, 2016, 09:15:37 pm »

Na eerder op dit lijntje te zijn overtuigd van het voordeel van powergrips hebben we ze aangeschaft en vandaag gemonteerd op onze tentstokken. Een klusje dat zo was gepiept trouwens.
Nu het volgende: Wij bergen onze stokken zoveel mogelijk in elkaar geschoven op om puzzelen bij de volgende opzetbeurt te beperken, maar is het dan verstandig om de powergrips dicht te drukken? Of zullen ze daarmee na langere tijd hun klemkracht verliezen en kunnen we ze beter ongeklemd bewaren? Wellicht een onnozele vraag, maar mogelijk heeft iemand hier een heel snugger antwoord  :#
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #19 Gepost op: juni 22, 2016, 10:02:46 pm »

waar hebben jullie ze vandaan?? voor onze aart kok moeten we ook een paar nieuwe maar als ik ze via de website van aart kok bestel kosten ze 10 euro p stuk excl verzendkosten.. vind dat nogal wat.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #20 Gepost op: juni 22, 2016, 10:19:59 pm »

In onze Baco tent hadden we ook powergrip systeem op de buizen,
Werkte super!
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2016, 07:08:45 am »

Bij esvo kosten de powergrips 3,95 per stuk
Gelogd

michelheemskerk

  • Gast
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2016, 07:46:25 am »

waar hebben jullie ze vandaan?? voor onze aart kok moeten we ook een paar nieuwe maar als ik ze via de website van aart kok bestel kosten ze 10 euro p stuk excl verzendkosten.. vind dat nogal wat.
Google! En bijna ieder kampeershop heeft ze wel
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #23 Gepost op: juni 23, 2016, 08:36:00 am »

wij moeten grotere diameter hebben, esvo verkoopt deze niet. ik ga ff googlen idd
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #24 Gepost op: juni 23, 2016, 09:28:07 am »

Nu het volgende: Wij bergen onze stokken zoveel mogelijk in elkaar geschoven op om puzzelen bij de volgende opzetbeurt te beperken, maar is het dan verstandig om de powergrips dicht te drukken? Of zullen ze daarmee na langere tijd hun klemkracht verliezen en kunnen we ze beter ongeklemd bewaren? Wellicht een onnozele vraag, maar mogelijk heeft iemand hier een heel snugger antwoord  :#
Ongeklemd is het beste. Kunststof relaxeert onder spanning en dus zullen ze na een tijdje niet meer dezelfde klemkracht hebben. Overigens zijn ze van een glasgevuld materiaal wat hier en heel stuk minder last van heeft.
Gelogd

arja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL 2003
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #25 Gepost op: juni 23, 2016, 07:29:46 pm »

Ongeklemd is het beste. Kunststof relaxeert onder spanning en dus zullen ze na een tijdje niet meer dezelfde klemkracht hebben. Overigens zijn ze van een glasgevuld materiaal wat hier en heel stuk minder last van heeft.

Kijk, das dus precies wat ik al dacht, maar niet wat ik had gehoopt. Met de buizen ongeklemd in elkaar lopen we het risico dat ze te ver in elkaar schuiven en vast komen te zitten (zitten ze toch weer geklemd  :#)

Ik
waar hebben jullie ze vandaan?? voor onze aart kok moeten we ook een paar nieuwe maar als ik ze via de website van aart kok bestel kosten ze 10 euro p stuk excl verzendkosten.. vind dat nogal wat.

Ik heb ze bij Obelink vandaan van het merk Piper. Had een goedkoper exemplaar bij een kampeershop vlak bij onze camping vorig jaar, maar dat was maar een eng plastic en gammel dingetje die al de geest gaf voordat de voortent stond  :?. Hier op het forum wijs laten maken dat je het beste die van Piper kunt hebben en die voelen inderdaad prima. Goedkoop is duurkoop in ons geval dus.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #26 Gepost op: juni 24, 2016, 06:39:36 pm »

Kijk, das dus precies wat ik al dacht, maar niet wat ik had gehoopt. Met de buizen ongeklemd in elkaar lopen we het risico dat ze te ver in elkaar schuiven en vast komen te zitten (zitten ze toch weer geklemd  :#)

Ik
Ik heb ze bij Obelink vandaan van het merk Piper. Had een goedkoper exemplaar bij een kampeershop vlak bij onze camping vorig jaar, maar dat was maar een eng plastic en gammel dingetje die al de geest gaf voordat de voortent stond  :?. Hier op het forum wijs laten maken dat je het beste die van Piper kunt hebben en die voelen inderdaad prima. Goedkoop is duurkoop in ons geval dus.
Onze ervaring was ook Piper. Had ik op de stokken van de Cocoon gemaakt. werken prima en je krijgt ze niet ingedrukt. Die goedkopere wel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #27 Gepost op: juni 24, 2016, 10:33:17 pm »

Zijn powergrips makkelijk te monteren? Ik zou dan in eerste instantie wel voor de garderobestang en dakstang van de Odyssee willen gebruiken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #28 Gepost op: juni 25, 2016, 12:39:15 pm »

Zijn powergrips makkelijk te monteren? Ik zou dan in eerste instantie wel voor de garderobestang en dakstang van de Odyssee willen gebruiken.
Op de nieuwere Jamets zitten ze in ieder geval wel op. Je moet wel een vlakke ronde buis hebben en niet buizen met een bobbel waar een moertje in zit voor het vleugelmoertje. In principe moet je de juiste maat zoeken en dan schuif je de grip op de buis en draait deze klem met het boutje wat er in zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

arja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL 2003
Re: Ervaringen met powergrips
« Reactie #29 Gepost op: juni 25, 2016, 01:30:08 pm »

Zijn powergrips makkelijk te monteren? Ik zou dan in eerste instantie wel voor de garderobestang en dakstang van de Odyssee willen gebruiken.

Heel makkelijk. Het kostte ons meer tijd om de stokken uit de vouwwagen te halen (dekzeil eraf, alle zooi van de bedplanken af, keuken eraf, wagen openzetten en de stokken uit de bankjes halen) dan om de powergrips te monteren.
Idd powergrip over de grootste buis heen schuiven, boutje, moertje, vastdraaien met inbus en klaar!

Op de nieuwere Jamets zitten ze in ieder geval wel op. Je moet wel een vlakke ronde buis hebben en niet buizen met een bobbel waar een moertje in zit voor het vleugelmoertje. In principe moet je de juiste maat zoeken en dan schuif je de grip op de buis en draait deze klem met het boutje wat er in zit.

Bij ons zat er idd een bobbel waar je de vleugelmoer indraait, maar deze zat laag genoeg en de powergrips vallen er net boven.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal