Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Foto's binnenkant Conway Cortina  (gelezen 3674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pedorie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Conway
Foto's binnenkant Conway Cortina
« Gepost op: juni 20, 2015, 01:22:14 pm »

Wij hebben sinds kort een Conway Cortina, het opzetten van de buitentent gaat prima maar nu ben ik op zoek naar meer info / foto's :
- hoe de binnententen vast zitten. Het slaapgedeelte hangt wel maar verder los op de slaapplank, dat moet toch ergens aan vast smaakt worden?
- Er is ook nog een hele grote lap stof met aan daarop op een stuk doek met zakken, heeft iemand een foto van waar deze in de tent moet hangen?
Mocht iemand mij hier meer over kunnen vertellen/ (foto's)  dan hoor ik dat graag.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Foto's binnenkant Conway Cortina
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2015, 02:41:52 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2718.30

Hier staan de foto's van onze oude wagen.
Die grote lap is de voortent hemel.  Zie foto's
De beddententen maak je vast aan de buizen van de wagen.  Het makkelijkste manier is: klap de wagentent open maar doe het doek nog niet omlaag.  Maak de slaaptentjes vast met de buizen klemmen aan de buizen.  Dit scheelt een hoop gepiel tussen tentdoek en beddenplank.
Aan de binnenzijde van de bak zit een soort knopje vlak boven de vloer van de wagenbak.  Hieraan bevestig je het elastiek dat aan de hoek van de slaaptentjes zit. Hier kan dan ook het kussen van het bankje in.

Succes
Gelogd

Pedorie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Conway
Re: Foto's binnenkant Conway Cortina
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2015, 12:24:20 pm »

Hey Muis,

Bedankt voor de tips, de informatie en voor de link naar de foto's. Ik ben al een stuk verder op deze manier.

Aan mijn slaaptent zit geen lang elastiek meer, ik zie op de voorbeeld foto's dat aan de ene kant het elastiek van de slaaptent naar de bak loopt en aan de andere kant loop het elastiek naar de buitenkant van de vouwwagen. Ik kom er wel uit.

Verder zag ik in de dat er in de slaaptent 2 gaten zitten (zie foto), weet jij waar deze voor zijn?
Nog een echte vraag van een vouwwagen-dummie ;-), tot hoever draai je de poten uit? Zijn de banden van de grond of gewoon wanneer de poten de grond raken een paar keer doordraaien, dan rust de wagen op de poten en de banden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Foto's binnenkant Conway Cortina
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2015, 12:54:42 pm »

Hai,  klopt idd dat het elastiek aan de disselkant aan de buitenkant zit (door de disselbak konden wij daar niet bij) Die gaten hadden wij ook maar hebben daar nooit iets mee gedaan.  Ze zitten ter hoogte van de scharnieren toch?

De poten gebruik je alleen om de wagen stabiel te zetten.  De wielen blijven dus op de grond en de wagen steunt op de banden en het neuswiel. 

De stokken van de wagenbak zette wij op het middelste gaatje. Nog een andere tip die een hoop gedoe scheelde: rits de voortent eerst aan de wagentent, sla hem over de wagentent.  Zet dan het frame op. Je trekt de tent naar voren over de buizen.  Wij deden dan alle ritsen van de ramen en deur open.  Dan zit de voortent in no-time over het frame.  Dan alle ritsen weer dicht en afspannen
Gelogd

Pedorie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Conway
Re: Foto's binnenkant Conway Cortina
« Reactie #4 Gepost op: juni 25, 2015, 01:49:49 pm »

Hey,

Bedankt voor je antwoord en tip, daar ga ik zeker gebruik van maken!

Even nog een vraag over een plastic onderzeil:
Ik heb 2 soorten: goedkope onderzeil (verfzeil van de Action) en van dat wat stevige zeil (landbouwzeil). Tijdens het proefkamperen hadden we alleen onder de voortent het landbouwzeil liggen en daar boven op van de rubberen grondzeil. Nu gaf iemand mij de tip om ook onder de vouwwagen zeil neer te leggen i.v.m. insecten en eventueel wateroverlast. Wat raadt je aan om toe te passen? Onder de vouwwagen het goedkope (wegwerp-) zeil of daar ook van het landbouwzeil?

groet Peter
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Foto's binnenkant Conway Cortina
« Reactie #5 Gepost op: juni 25, 2015, 09:53:18 pm »

Wij hebben altijd alleen dat dunne van de action  onder het tenttaptijt gelegd. Onder de vouwwagen zelf nooit,  wel een stukje onder het ondertentje.  Het gaat vooral om het schoonhouden van je tenttapijt, als je het weghaalt stinkt het enorm en wij waren altijd weer blij dat we het weg konden gooien.  We zette het op de hoeken vast met een pen waardoor het niet opwaaide. Onder de bak helpt niet tegen beestjes want die kunnen toch wel naar binnen. 

Als je geen ondertentje plaatst past daar de koelbox heel mooi en hij kan dan ook nog goed open. :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal