Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Met de vouwwagen naar Spanje  (gelezen 16198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #15 Gepost op: juli 07, 2019, 02:48:54 pm »

Mijn “record” staat op 2300km in 27 uur incl stops ed met de vrachtwagen. 3 uur op 3 uur af en dan ook echt slapen. En tanken in Luxemburg. Ongeveer 900 liter. :)2957]
Ik schrijf record bewust tussen aanhalingstekens. En ga hier dan ook geen discussie over voeren. Ik wil alleen aangeven dat als je goed op elkaar bent ingespeeld en goed naar je eigen lichaam luistert het te doen is.  Ik weet niet of ik dat weer zou doen, maar we wilde de millennium wissel graag thuis vieren. En dat is gelukt. Eigenlijk was ik meer uitgerust dan ik had verwacht en heb de jaarwisseling heerlijk kunnen vieren.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #16 Gepost op: juli 07, 2019, 04:03:42 pm »

Ondanks dat onze  VW redelijk snel staat vinden wij een hotel toch prettiger. Wij zijn toch altijd langer bezig dan we denken, zijn ook met z'n 5en. De tijd die we daar aan spenderen rijden we liever verder.
Laat de VW aangekoppeld met een disselslot erop. De achterklep vd VW zit met een goed disc hangslot dicht.
Hebben het ook al eens in meerdere dagen gereden met slapen in de VW, ook een keer 2 nachten op een tussen camping gestaan.
Hotelletje bevalt ons beter, zijn we korter onderweg naar en langer op de hoofd bestemming.
Wij rijden zo vd zomer in 2 dagen naar omgeving Taragona.
Zo moet iedereen uitvinden wat ze prettiger vinden denk ik.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #17 Gepost op: juli 07, 2019, 04:49:56 pm »

Hier ook overnachten in een hotelkamer van de b&b hotel keten.  Vanuit Twente rijden we 1e dag zo'n 1100 klm,  dag 2 de overige kilometers.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #18 Gepost op: juli 07, 2019, 06:26:38 pm »

2500 km zonder overnachting?
Met tanken, eten, wisselen, toilet is een gemiddelde snelheid van 100km/u een prestatie, dus 25 uur rijden zonder serieuze pauze...... Schiet lekker op, maar ik heb mijn twijfels of dat verantwoord is.


We hadden inderdaad niet overnacht. Eten deden we in de auto, 1 keer wat langer gestopt om even buiten te eten. Ik weet het niet precies meer maar inderdaad rond de 25 uur. Moesten wel vaak tanken en wisselde dan. De passagier sliep dan zo nodig. Ging op zich wel goed alleen hadden we een oude auto. Als je de deur van de bestuurderskant open deed keek je tegen de ijzeren stang in de stoel. De terugweg was de torsiestang van de achteras plotseling tijdens het rijden gebroken. De terugweg trouwens wel in twee keer gereden.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #19 Gepost op: juli 09, 2019, 05:38:36 am »

je kan ook gaan rijden en rond 15.00 - 16.00uur kijken of je het al zat bent, via booking punt com app een hotel in de buurt zoeken of die nog een uurtje rijden is.
Een hotel met lekkere bedden en een fijne douche is onbetaalbaar lekker. Voor die paar centen klap ik niet heel die bende open.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2019, 08:24:14 am »

Toen we de Jamet Panorama nog hadden overnachtten we altijd op zo’n 1000 km van Breda in de buurt Clemond Ferrand. Hadden daar een hotelletje waar de vouwwagen achter slot en grendel stond. De volgende dag op tijd weg om voorbij de flessenhals te komen, ook op minder drukke dagen kan het met een ongelukje mis gaan)

Nu met de Holtkamer Kyte is dit niet meer nodig. Die staat zo snel dat een overnachting in hotel niet meer nodig is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Met de vouwwagen naar Spanje
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2019, 10:23:52 am »

Hier ook overnachten in een hotelkamer van de b&b hotel keten.  Vanuit Twente rijden we 1e dag zo'n 1100 klm,  dag 2 de overige kilometers.

ja ik ben ook fan van de B&B hotels, voor 60-80 euro een familiekamer met goed bed, heerlijke douche... de wagen op afgesloten parkeerplaats
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal