Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F:Pyrénées Gorges de la Carança  (gelezen 1914 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
F:Pyrénées Gorges de la Carança
« Gepost op: oktober 05, 2015, 07:56:06 pm »

Als je bij Villefranche-de-Conflent nog 15 km verder  het dal van de Têt volgt kom je in Thuès - Entre - Valls. Dorpje inrijden naar de grote (betaalde)parkeerplaats bij de ingang van de gorges.  Onder de spoorbrug begint meteen de ingang, spectaculair smal. Daarna loop je ongeveer anderhalf- twee uur en zo'n 350 meter klimen en dalen (en prachtige uitzichten) naar het keerpunt, een lange smalle, wankele hangbrug. Terug via de andere oever waar de weg al weer snel gaat klimmen. De laatste paar kilometer loop je  in een in de loodrechte rotsen uitgehakt pad, zo'n 100 - 200 meter boven de rivier. Niet voor kleine kinderen of mensen met hoogtevrees. Een erg spectaculaire en mooie wandeling.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2015, 09:41:32 pm door weep »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F:Pyrénées Gorges de la Carança
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2015, 10:41:52 pm »

Dank je wel voor de bijdrage! Ik heb hem (uiteraard) op onze kaart gezet: Bezienswaardigheden reviewed door de vouwwagenclub.info

Het lijkt me een fantastische wandeling en ik ga hem absoluut in gedachten houden voor als we in de buurt zijn  WW
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal